۱۴۰۱ مهر ۲, شنبه

العربیه – اخبار تظاهرات ورویدادها در شهرهای ایران


العربیه – اخبار تظاهرات ورویدادها در شهرهای ایران - ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد بامداد شنبه دوم مهر شهر اشنویه در استان آذربایجان غربی به کنترل کامل معترضان درآمده است .

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان در یک گفتگوی اختصاصی با سایت «گیل خبر» درباره اعتراضات سراسری در ایران گفت که «چند شب است در یک قدمی سقوط هستیم.»

این مقام انتظامی با اشاره به وجود اختلاف میان فرماندهان و نیروهای ناجا پیرامون برخورد با معترضان تصریح کرد، اکثر بازداشت‌شدگان ده هشتادی هستند.

او‌ اظهار داشت که در صورت عدم ورود نیروهای کمکی از دیگر استان‌ها، شهر رشت به دست معترضان سقوط می‌کرد.

با این حال وی اذعان داشت، آن استان‌ها پس از اعزام نیروهایشان به مرکز استان گیلان، هم اکنون با چالش بزرگ «کمبود نیرو» مواجه هستند.

این گفتگو‌ یک ساعت پس از انتشار از وبسایت گیل خبر حذف شد.

پس از شکست برگزاری راهپیمایی حکومتی ‌و به‌رغم ادامه سرکوب و قطع اینترنت، سراسر ایران عصر و شامگاه جمعه شاهد حضور گسترده مردم بود و معترضان در شعارهای خود علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار دادند.

ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد بامداد شنبه دوم مهر شهر اشنویه در استان آذربایجان غربی به کنترل کامل معترضان درآمده و مردم آزادانه بدون حضور نیروهای امنیتی در سطح این شهر راهپیمایی کردند.

گزارش‌ها از ایران حاکی از تداوم قطع اینترنت همراه و خانگی در بسیاری از نقاط کشور است. وزارت خزانه‌داری آمریکا هم از به روز رسانی مجوز تحریم‌ صادرات به ایران، در زمینه ارائه خدمات مربوط به اینترنت خبر داد و در اطلاعیه‌ای نوشت که این کار را در «حمایت از معترضان شجاع ایرانی» انجام می‌دهد.

در همین رابطه، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای خواستار اتخاذ اقدامات معنادار جامعه جهانی علیه «سرکوب خونین» اعتراضات در ایران شد.

کانون نویسندگان ایران هم جمعه در ادامه واکنش‌های گسترده به اعتراضات سراسری در ایران، بیانیه‌ای منتشر کرد و امضاکنندگان آن خواستار حمایت از «جنبش آزادی‌خواهی مردم» به‌دور از «عافیت‌طلبی‌های مرسوم» شدند.

در پی کشته‌شدن مهسا امینی توسط گشت ارشاد در تهران، اعتراضات گسترده‌ای در سراسر ایران شکل گرفت که طی هشت روز اخیر ادامه داشته و بنا به برخی سازمان های حقوق بشری حدود 50 نفر کشته شده‌اند.


# براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه 

💞  # مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 0