۱۴۰۳ فروردین ۱۱, شنبه

حرامزاده‌ها ما هنوز زنده‌ایم! معلم زندانی وعضو کانون صنفی معلمان ایران هاشم خواستار


بعضی جملات فراموش نشدنی به مناسبتی در تاریخ ثبت شده‌اند و کسانی هم هستند که برای خودنمایی بدون مناسبت آنها را استفاده و تکرار می‌کنند. ولی وقتی معلم زندانی هاشم خواستار این جمله را استفاده کرد حکایت دیگری است. او با تکرار این جمله به آن اعتبار بیشتری بخشید. فیلم پاپیون در زمان خودش به بهترین شکل ارزش و جایگاه مقاومت و ایستادگی در زندان و سرخم نکردن در مقابل ظلم و ستم را به تصویر کشید ولی بهترین سکانس فیلم آخرین صحنه فیلم است، پاپیون در حالیکه وسط آب و بدون هیچ چشم اندازی سرگردان است فریاد میزند:‌ «حرامزاده‌ها من هنوز زنده‌ام!».

هاشم خواستا ر:

ما اعلام می‌کنیم که آهای حرامزاده‌ها، هنوز هم ما زنده‌ایم و به مبارزه ادامه می‌دهیم. درود بر تمام آزادی‌خواهان.

هاشم خواستار از آن جمله مردان خود ساخته ای است که برغم رنج و شکنجه هرگز در مقابل دیکتاتور سرخم نکرد. نگاهی به سیاهه محکومیت های این معلم زندانی، صحت این سخن را بیشتر آشکار می سازد:

ـ سال ۸۳ به۳ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

ـ سال ۸۶ به کسر حقوق و بازنشسته کردن اجباری محکوم شد.

ـ سال ۸۸ به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

ـ سال ۹۱ به دلیل نوشتن نامه‌های افشاگرانه جریمه نقدی و به دلیل عدم پرداخت جریمه نقدی مجبور به تحمل زندان شد.

ـ سال ۹۷ توسط ماموران امنیتی ربوده و به بیمارستان روانی منتقل شد.

ـ سال ۹۸به اتهام تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه و عضویت در کانال تلگرامی به ۱۶سال زندان، ۳سال ممنوع الخروجی و ۲سال تبعید به نیکشهر در سیستان و بلوچستان محکوم شد.

ـ در تیر ماه ۱۴۰۲، آقای خواستار در پرونده ای که به دلیل ارسال خاطراتش به خارج از زندان توسط وزارت اطلاعات برای او گشوده شده بود، به ۲سال و نیم حبس محکوم شد. این حکم توسط دادگاه انقلاب مشهد صادر شد. اتهامات آقای خواستار در این پرونده «توهین به خامنه ای و تبلیغ علیه نظام» عنوان شد.

هاشم خواستار معلم ایستادگی و آزادگی

رسیدن به مقام استادی و معلمی در زمینه ایستادگی و مقاومت البته کار هر کسی نیست و برای اینکه شایسته چنین مقامی شوی باید بسیاری نامرادی‌ها را تحمل کرد. آنهم در دوره‌ای که تلاش حکومت‌ها بر این است که همه ارزشهای والای انسانی را از محتوا تهی کرده و مسخ کنند.

صدیقه مالکی فرد، همسر زندانی سیاسی هاشم خواستار خبر داد که حکومت خامنه‌ای باز هم در مقابل مقاومت او کم آورده و برای او پرونده سازی مجدد کرده‌اند و او را به دادگاه احضار کردند در حالیکه او از سال ۹۸ در زندان است و هنوز هم حکمش تمام نشده است. لازم به یادآوری است که درسال ۹۸ آقای هاشم خواستار در دادگاهی به ریاست قاضی منصوری به ۱۶ سال زندان و ۳سال ممنوع خروجی و ۳سال تبعید به نیک‌شهر محکوم شده بود.

هاشم خواستار:

به من می‌گویند سکوت کنم تا به مرخصی رفته و آزاد شوم. آهای ملت قهرمان ایران! اگر سکوت کنم خائن هستم، بی‌شرف هستم. حتی اگر در همین زندان هم معلم بازنشسته هاشم خواستار سکوت کند خائن و بی‌شرف است.

هاشم خواستار، معلم مقاومت در دوران وادادگی

در دورانی که بوق‌های استعماری و دیکتاتوری سعی در برجسته کردن اخبار مورد نظر خود دارند و در زمانی که بسیاری حتی در خفا جرات ابراز نظر و گفتن حرف حق را ندارند باید مرام و منش کسانی مانند معلم زندانی هاشم خواستار را ارج نهاد. او با ایستادگی در زندان و مقاومت در برابر وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها و برخوردها راه را برای جوانان قیام و کسانی که سودای آزادی و عدالت را دارند باز می‌کند.

هاشم خواستار و سایر زندانیان مقاوم با تحمل رنج زندان و درحالی که رسانه های معلوم‌الحال تلاش دارند آنها را نادیده بگیرند و در سانسور خبری نگهدارند شعله مقاومت را زنده نگهداشته و مسیر مقاومت و ایستادگی را به جوانان پرشور که عزم سرنگونی دارند میآموزند.

این درحالی است که بسیاری از ریزشی‌های همین حکومت که تا چند مدت قبل خودشان هم دست در همه جنایات رژیم داشته‌اند از یکطرف و مدعیان حکومت و مبارزه در ینگه دنیا از طرف دیگر در تنور بی هزینگی و وادادگی می‌دمند. فراخوان به تظاهرات سکوت و بیرون نیامدن از خانه می دهند و تلاش دارند که قیام مردم ایران که می رود به انقلابی بنیان کن تبدیل شود منحرف کرده و بقای خامنه‌ای را تضمین کنند.

آری، مقاومت و ایستادگی در دوران وادادگی درس امروز زندانیان مقاومی همچون هاشم خواستار است. آنها که انتخاب کردند تا به هر قیمت روی اصول بایستند و به جای تقیه آخوندی و مصلحت گرایی مدعیان خارجه نشین با فداکاری و تحمل زندان و شکنجه مسیر درست و واقعی انقلاب و مبارزه را نشان بدهند.

وقتی در مورد آنها صحبت می‌کنیم باید این را همواره در نظر داشته باشیم که آیا واقعا آنها زندانی هستند یا کسانی که به دلیل منافع حقیر خودشان چشم روی همه جنایت‌ها می‌بندند تا چند صباحی زندگی کنند! آنها اسیر هستند یا مزدوران داخلی و خارجی که خاک در چشم قیام می‌پاشند و تحت عنوان دهان پرکن مبارزه فراخوان به تسلیم و ذلت می‌دهند؟

آیا محبوس شدن به دلیل دفاع از حق و حقوق ملت ستمدیده ایران و تحمل رنج زندان اوج آزادگی نیست؟ قطعا که چنین است!

با نگاهی به تاریخ بشر به خوبی می‌توان دید که اگر چه قسمت زیادی از تاریخ را ستمگران و برده‌های زر و زور پر کرده‌اند ولی آنچه که سینه به سینه نقل شده و یا در صفحات رنگ باخته کتاب‌ها ثبت شده مقاومت و ایستادگی دلاوران و آزادگانی بوده که با فداکاری و از خود گذشتگی و تحمل رنج و شکنج انسانیت را نمایندگی کرده و مقاومت را آموخته‌اند.

م. حلاج


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7