۱۴۰۳ مهر ۴, چهارشنبه

آخرین تحولات ورویدادهای جنگ منطقه بعد از حملات گسترده اسرائیل به مواضع ومحل های استقرار حزب الله - اکسیوس: حزب‌الله از ایران درخواست حمله مستقیم به اسرائیل کرد

آخرین تحولات ورویدادهای جنگ منطقه بعد از حملات گسترده اسرائیل به مواضع ومحل های استقرار حزب الله - اکسیوس: حزب‌الله از ایران درخواست  حمله  مستقیم  به اسرائیل کرد 

رویترزاخبار وتحولات جنگ منطقه - غزه واسرائیل 

  - بلینکن از همه شرکا می خواهد که احزاب را برای آتش بس در غزه تحت فشار قرار دهند، می گوید که این بهترین راه برای بازگرداندن گروگان ها به خانه و کاهش تنش در جبهه های دیگر است.

 - به روز رسانی 9- در حالی که حزب الله مرکز اسرائیل را هدف قرار می دهد، هواپیماهای جنگی اسرائیل بار دیگر به لبنان حمله کردند.

اسرائیل روز چهارشنبه حملات هوایی خود را در لبنان گسترش داد و موشکی را که گروه مسلح حزب الله اعلام کرد به سمت سرویس جاسوسی موساد در نزدیکی تل آویو شلیک کرده بود، ساقط کرد و درگیری بین این دو دشمن سرسخت را تشدید کرد.

حزب الله مدعی شد که مقر موساد را با موشک بالستیک هدف قرار داده است. رویترز نمی تواند به طور مستقل نوع موشک شلیک شده را تایید کند.

- در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است، رئیس فرماندهی شمال ارتش اسرائیل گفت که کشورش وارد مرحله جدیدی از عملیات خود شده است و باید برای «مانور و اقدام» بعدی آماده باشد.

این بیانیه مشخص نکرد که اظهارات سرلشکر اوری گوردین( Ori Gordin's) که در جریان بازدید روز سه‌شنبه از یک تیپ در مرز شمالی اسرائیل بیان شد، اشاره‌ای به حمله زمینی احتمالی به جنوب لبنان است یا خیر.

روز چهارشنبه هیچ آرامشی در حملات دیده نشد. اسرائیل گفت که هواپیماهای جنگی آن حملات گسترده‌ای را در جنوب لبنان و دره بقاع، پایگاه حزب‌الله در شمال آن انجام می‌دهند.

فراس ابیاد وزیر بهداشت لبنان به تلویزیون الجزیره مبشر گفت که از صبح روز دوشنبه، حملات اسرائیل 569 نفر از جمله 50 کودک را کشته و 1835 نفر را زخمی کرده است.

پاپ فرانسیس حملات اسرائیل را 'تشدید وحشتناک' درگیری در خاورمیانه خواند، در همین حال که کی یر استارمر، نخست وزیر بریتانیا و آنتونیو گوتر دبیرکل سازمان ملل از جمله رهبران جهانی بودند که گفتند این درگیری ها منطقه را به سمت لبه پرتگاه سوق می دهد.

- رویترز۲۵سپتامبر۲۰۲۴ ساعت۱۵۲۲- سازمان بین المللی مهاجرتIOM می گوید حداقل 90530 نفر در لبنان بتازگی آواره شدند

بروکسل، 25 سپتامبر (رویترز) - سازمان بین المللی مهاجرت روز چهارشنبه اعلام کرد که حداقل 90530 نفر از جمله نزدیک به 40000 نفر در 283 پناهگاه را گزارش کرده است که بتازگی در لبنان آواره شده اند،

-ارتش اسرائیل دو تیپ ذخیره را به میدان شمالی فراخواند

اورشلیم، 25 سپتامبر (رویترز) - ارتش روز چهارشنبه پس از روزها تشدید حملات هوایی که به اهداف حزب الله در مناطق مختلف لبنان اصابت کرد، گفت که اسرائیل دو تیپ ذخیره اضافی را برای انجام فعالیت های عملیاتی به مرز شمالی فراخوانده است.

ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این امر ادامه نبرد با سازمان تروریستی حزب‌الله، دفاع از کشور اسرائیل و ایجاد شرایطی را فراهم می‌کند تا ساکنان شمال اسرائیل بتوانند به خانه‌های خود بازگردند».

العربیه : تلویزیون العربیه السید محمد علی الحسینی دبیرکل شورای اسلامی عربی ـ لبنان در رابطه با حزب الله و رژیم و پزشکیان

محمد علی الحسینی دبیرکل شورای اسلامی: ایران بر اساس مصالح و منافع خودش رنگ عوض میکند و مواضعش را تغییر میدهد. امروز منافع رژیم ایران ایجاب میکند که یک شخصیت با عنوان دکتر را به صحنه بفرستد و از صلح صحبت کند و دستش را برای رابطه دوستانه و حسن همجواری دراز کند. و عجیب این است که از فرقه گرائی و مواد مخدر صحبت می کند در حالی که ما لبنانی ها با همه این ها توسط ایران کشته می شویم. آنها هستند که فرقه گرائی و مواد مخدر را صادر میکنند.

مجری:

آیا این حرفهای پزشکیان داده های ذهن خودش است یا این که توسط خامنه ای برای ایجاد آرامش کوک شده است؟

السید محمد علی الحسینی دبیرکل شورای اسلامی:

دقیقا همین طور است. سخنرانی او دیدگاه شورای عالی امنیت ایران بخصوص در سیاست خارجی است که از بالاترین تریبون ملل متحد بیان میکند. ولی نکته این است که در تریبون سازمان ملل حرفی می زند و در مصاحبه حرفی دیگر. در مصاحبه حرفهایی که در ذهنش می گذرد و چیزهایی که به نظر میرسد اصلاح طلبان را نمایندگی میکند را بیان میکند. ولی انعکاس این موضوع در رابطه با حزب الله باعث شد که در سخنرانی اش در تریبون سازمان ملل حرفش را بشکل دیگری تکرار کند. در رابطه با لبنان گفت که ما با لبنان هستیم و از آن کوتاه نمی آییم. این یک سخنرانی نمایشی بود. ولی بعد از آن از صلح و این که آرامش می خواهد و جنگ نمیخواهد صحبت کرد و این که فرقه گرائی دیگر بس است. در حالی همه این ها از جمله فرقه گرائی را و مواد مخدر را خودشان برای ما صادر می کنند.

مجری:

خامنه ای در سیاست خارجی چه می گوید. آیا مانند حماس،‌ حزب الله را هم رها و بی دفاع خواهد کرد؟

السید محمد علی الحسینی دبیرکل شورای اسلامی:

اولا بر اساس قانون اساسی و بر اساس تفکر خامنه ای ایران نمی تواند در هیچ کشوری مداخله نظامی مستقیم بکند مگر این که مستقیما مورد حمله قرار گیرد. ولی در عین حال طبق همین قوانین، ایران نیابتی های منطقه ای اش را پشتیبانی میکند ولی هر زمان هم ممکن است بر اساس منافع خودش بگوید دیگر از حماس یا حزب الله پشتیبانی نمی کنیم چون امکان و توان آن را نداریم.

رابطه طبیعی حزب الله و حسن نصرالله با یک دولت رسمی و وزارت خارجه نیست و دستوراتش را از وزارت خارجه نمی گیرد. ارتباط حسن نصرالله و دریافت فرامین مستقیما از دفتر خامنه ای است. بودجه ای که حسن نصرالله می گیرد از دولت ایران نمی گیرد. این پولها را مستقیم از دفتر خامنه ای میگیرد که ممکن است وجوهات شرعی باشد یا از طریق پروژه های مالی و اقتصادی یا شیوه های دیگر یک جدائی بین روابط رسمی دولت با روابط انقلاب اسلامی و خامنه ای وجود دارد. همه این ها حماس و جهاد و حوثی ها و حشد الشعبی و حزب الله همگی بوسیله دفتر خامنه ای اداره می شوند. خامنه ای مستقیم با حسن نصرالله صحبت میکند و به او میگوید که تو باید آنچه را که برای تو مشخص کردیم کامل کنی. نصرالله این چنین تابع و مقید و تحت امر خامنه ای است. خودش گفت من یک سرباز کوچک خامنه ای هستم و دست او را بوسید. خامنه ای مدعی است که رهبر جنبش های اسلامی در بسیاری از کشورها است.

حزب الله نمی تواند از جنوب لبنان و از مردم لبنان و از خاک لبنان دفاع کند و توان آن را هم ندارد و بدون فرمان ایران هیچ کاری نمی تواند بکند.حزب الله سلاح و موشک دارد ولی اجازه استفاده از آنها بیش از حد مشخصی را ندارد. موشکهایی که اجاره دارد شلیک کند تأثیر جدی ندارد. هر محلی که حزب الله از آنجا موشک موثری شلیک کند بلافاصله توسط اسرائیل محو می شود. به همین خاطر حزب الله باید مستمرا موازنه کند و از هر سلاحی نمی تواند استفاده کند.

برای هر نوع مصالحه ای حزب الله همه هیأت های میانجی آمریکایی و اروپائی را رد کرد.

ما در این روزها شاهد گسترش عملیات علیه حزب الله هستیم و طی روزهای آینده بر حزب الله مستولی می شوند. کابوس حزب الله و گروئی ایران در لبنان طی چند روز آینده تمام میشود. همین الآن شنیدم که حسن نصرالله از فرسایش شدید گلایه می کرد و میگفت آن فرماندهان و معاونان الآن کجا هستند؟ فواد شکر و ابراهیم عقیل کجا هستند. او الآن تنها مانده است و الآن سر خودش در خطر است. الآن از حرفهای احمقانه سران ایران و از افکار عمومی شیعیان در لبنان بخوبی فهمیده می شود که ایران حزب الله و شیعه های لنبان را رها کرده است. همه این ها به گوش حسن نصرالله رسیده است.

موضوع مقاومت بده و بستان و تجارت با این نام تمام شده است. الآن همه میدانند که مردم لبنان بدون کمک و دارو و غذا رها شده و ایران کاملا میدان را خالی کرده است.

**

العربیه فارسی :  اخبار وتحولات جنگ منطقه 

اخبار غزه:

1. حملات اسرائیل به خانه‌ها در رفح

در حمله هوایی اسرائیل به خانه‌ای در شمال رفح، چندین نفر شهید و زخمی شدند. منابع محلی گزارش دادند که در این حملات خانه‌های غیرنظامیان هدف قرار گرفته‌اند.

اخبار کرانه باختری:

1. افزایش تنش‌ها در جنین

نیروهای مقاومت فلسطینی در جنین با استفاده از تاکتیک‌های جدید در حال مقابله با حملات نظامی ارتش اسرائیل هستند. این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و وضعیت امنیتی در منطقه بحرانی است.

اخبار لبنان:

1. هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت لبنان

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در سخنرانی خود اعلام کرد که لبنان در آستانه یک فاجعه قرار گرفته است. او همچنین نسبت به تشدید تنش‌ها در لبنان و حملات اسرائیل به حزب‌الله هشدار داد و از تمامی طرف‌ها خواست که به سرعت برای جلوگیری از جنگ تمام‌عیار در منطقه اقدام کنند.

2. تعداد کشته‌شدگان حملات اسرائیل در لبنان افزایش یافت

طبق گزارش‌های وزارت بهداشت لبنان، در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به لبنان، تعداد کشته‌ها به 564 نفر و زخمی‌ها به 1835 نفر افزایش یافته است. همچنین حزب‌الله اعلام کرده که به حملات پهپادی خود به مقرهای ارتش اسرائیل ادامه می‌دهد.

3. حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان

ارتش اسرائیل با انتشار تصاویری از حملات هوایی به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان خبر داد. در این حملات، پایگاه‌های موشکی و انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله هدف قرار گرفته‌اند.

موضع‌گیری‌های بین‌المللی:

1. اظهارات بنیامین نتانیاهو درباره ادامه حملات به حزب‌الله

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اعلام کرد که حملات علیه حزب‌الله لبنان ادامه خواهد داشت و تأکید کرد که جنگ اسرائیل علیه مردم لبنان نیست، بلکه هدف اصلی آن نابودی حزب‌الله و رهایی مردم لبنان از دست این گروه است.

2. هشدار مشترک مصر، اردن و عراق

وزرای خارجه مصر، اردن و عراق در بیانیه‌ای مشترک هشدار دادند که اقدامات اسرائیل می‌تواند منطقه را به سوی یک جنگ گسترده سوق دهد. آنها خواستار توقف فوری حملات به لبنان و غزه شدند.

3. واکنش جو بایدن به وضعیت افغانستان و خاورمیانه

جو بایدن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از تصمیم خود برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان دفاع کرد و آن را "دشوار اما درست" توصیف کرد. او همچنین به تلاش‌های ایالات متحده برای جلوگیری از گسترش جنگ در خاورمیانه اشاره کرد.

اخبار حوثی‌ها:

1. ایران و ارسال موشک‌های روسی به حوثی‌ها

طبق گزارش‌ها، ایران در مذاکراتی با روسیه تلاش می‌کند تا موشک‌های "یاخونت" را برای حوثی‌های یمن فراهم کند. این موشک‌ها قابلیت هدف‌گیری دریایی دارند و می‌توانند تهدیدی جدی برای ناوگان‌های دریایی باشند.

1. دو کشته در حمله اسرائیل به خانه‌ای در غزه

در حمله هوایی اسرائیل به خانه‌ای در نوار غزه، دو نفر جان باختند. این حمله در منطقه خربة العدس در شمال رفح صورت گرفت و تعدادی نیز مجروح شدند.

اخبار کرانه باختری:

1. تحرکات ارتش اسرائیل در مرزهای کرانه باختری

مسئولان اسرائیلی اعلام کردند که ارتش این کشور مانورهایی را در شمال کرانه باختری انجام داده که سناریوهای مختلف از جمله عملیات زمینی علیه حزب‌الله را شبیه‌سازی کرده است.

اخبار لبنان:

1. حملات اسرائیل به لبنان با موشک‌های سنگین

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در واکنش به حملات حزب‌الله، موشک‌هایی با نام "المطرقه" که شبیه زلزله‌ای با قدرت 3.6 ریشتر هستند را به سوی اهدافی در لبنان شلیک کرده است.

2. نگرانی اسرائیل از نبود استراتژی علیه حزب‌الله

مقامات اسرائیلی نسبت به نبود یک استراتژی مشخص برای مقابله با حزب‌الله ابراز نگرانی کردند. آنها معتقدند که حزب‌الله از روش‌های کلاسیک و جنگی استفاده می‌کند که فناوری‌های پیشرفته اسرائیل را دور می‌زند.

3. ایران و میانجی‌گری برای ارسال موشک به حوثی‌ها

طبق گزارش‌ها، ایران در تلاش است تا موشک‌های روسی "یاخونت" را برای حوثی‌ها در یمن فراهم کند. این موشک‌ها توانایی بالایی در هدف‌گیری اهداف دریایی دارند.

4. مقامات مصری درباره امنیت سایبری هشدار می‌دهند

پس از انفجارهای اخیر در لبنان، دولت مصر تأکید کرده است که امنیت سایبری خود را افزایش دهد تا از نفوذهای احتمالی جلوگیری کند.

موضع‌گیری‌های بین‌المللی:

1. تحذیر مشترک مصر، اردن و عراق از خطر جنگ

مصر، اردن و عراق هشدار داده‌اند که اقدامات اسرائیل در منطقه، بویژه حملات به لبنان و غزه، می‌تواند منجر به یک جنگ تمام‌عیار در منطقه شود.

**

رویترز: میانجی‌گری ایران برای ارسال موشک از روسیه به حوثی‌ها

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی اختصاصی به نقل از سه منبع آگاه غربی و منطقه‌ای خود گزارش داد که جمهوری اسلامی در مذاکرات محرمانه میان روسیه و حوثی‌های یمن برای ارسال موشک‌های ضدکشتی به این گروه میانجی‌گری کرده است.خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر (۳ مهر) به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که جمهوری اسلامی در مذاکرات محرمانه میان روسیه و حوثی‌های یمن برای ارسال موشک‌های ضدکشتی به این گروه، واسطه شده است.

بر اساس این گزارش روسیه هنوز در خصوص ارسال یا عدم ارسال موشک‌های یاخونت (پی-۸۰۰ اونیکس) به شبه‌نظامیان حوثی‌ تصمیمی نگرفته است.

ناظران سیاسی بین‌المللی معتقدند دسترسی شبه‌نظامیان حوثی‌ به این موشک‌های روسی سبب می‌شود این گروه در حملات خود به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، عملکرد و دقت بالاتری داشته باشد و این موضوع، سطح تهدید علیه کشتی‌های جنگی ایالات متحده آمریکا و اروپا را که از کشتی‌های تجاری در منطقه محافظت می‌کنند، افزایش می‌دهد.

**

اکسیوس: حزب‌الله خواستار حمله ایران به اسرائیل شده است

در کشاکش تشدید حملات اسرائیل به مواضع گروه تروریستی حزب‌الله لبنان و بالا گرفتن خطر بروز جنگ جدید منطقه‌ای، وب‌سایت اکسیوس به نقل از منابع آگاه از درخواست حزب‌الله از حکومت ایران برای حمله به اسرائیل خبر داده است.

وبسایت اکسیوس روز سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر (۳ مهر) با انتشار گزارشی به نقل از دو تن از مقام‌های اسرائیلی و همچنین یک دیپلمات غربی نوشت که گروه تروریستی حزب‌الله لبنان، همزمان با آغاز دور جدید حملات شدید اسرائیل به لبنان طی روزهای اخیر، از جمهوری اسلامی خواسته است که به اسرائیل حمله کند اما حکومت ایران تاکنون از انجام این کار خودداری کرده است.

اکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی می‌نویسد که مقام‌های حکومت ایران به حزب‌الله گفته‌اند با در نظر گرفتن این که مسعود پزشکیان، رئیس‌ دولت چهاردهم جمهوری اسلامی در حال حاضر به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، اکنون برای حمله به اسرائیل "زمان مناسبی" نیست.

**

موشک بالستیک حزب‌الله برای "اولین بار" به آسمان تل‌آویو رسید

گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه ۲۵ سپتامبر اعلام کرد که با یک موشک بالستیک به مقر موساد در تل‌آویو حمله کرده است. ارتش اسرائیل گفته آست این موشک را در آسمان تل‌آویو رهگیری و منهدم کرده است.

گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان اعلام کرد، یک موشک بالستیک به سمت مقر موساد در تل‌آویو شلیک کرده است. این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۲۵ سپتامبر (۴ مهرماه) با اعلام این خبر مدعی شد که این مقر موساد "مرکز برنامه‌ریزی و اجرای انفجار پیجرهای اعضای حزب‌الله" بوده است


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍