۱۳۹۳ اسفند ۲۱, پنجشنبه

ای مردم دنیا به کمک ساکنان لیبرتی بشتابید علامه حسینی: انجمن نجات ايران

 علامه سید محمد علی حسینی دبیر کل شورای اسلامی عربی در لبنان، طی مصاحبه ای با روزنامه "العرب الیوم" تصریح کردند که ما نگران شرایط دشوار خواهران و برادران ایرانی خود در کمپ لیبرتی عراق هستیم. آنها رسمآ و قانونآ پناهنده سیاسی سازمان ملل محسوب می شوند. اما با توطئه ای که توسط رژیم ایران طراحی شده است تحت یک محاصره غیر قانونی و ضد انسانی قرار گرفته اند. این محاصره با تمام مبادی دین معتدل اسلام و اخلاق مهمان نواز عربی مغایرت دارد.
ما در شورای اسلامی عربی، بر اساس وظیفه دینی و انسانی مان شرایط دشوار خواهران و برادران خود در کمپ لیبرتی را به سازمان ملل و نماینده اتحادیه اروپا در لبنان اطلاع داده ایم و ضمن یادآوری مسئولیتی که در قبال حفظ امنیت و سلامتی ساکنان لیبرتی دارند از آنها خواسته ایم تا هر چه سریعتر به اقدامات ضروری برای پایان دادن به این محاصره ضد انسانی بپردازند. ما به آنها تاکید کردیم که انتقال این پناهندگان از شهرشان اشرف به کمپ لیبرتی، توطئه رژیم ایران بوده است.
ما همچنین با مراجعه به صلیب سرخ، محاصره لیبرتی و جان باختن 24 تن از آنان را بر اثر منع ورود دارو و امکانات پزشکی اطلاع دادیم. ما از صلیب سرخ خواستیم تا با ارسال نمایندگان خود به لیبرتی از نزدیک شاهد این شرایط غیر انسانی باشد و کمک های لازم را به آنها برساند.
شورای اسلامی عربی همچنین از طریق نماز جمعه و طی دیدارهای مستقیم با مراجع بزرگ دینی، جنایات خلاف شرع نیروهای عراقی مزدور خامنه ای علیه ساکنان لیبرتی را به اطلاع آنها رسانده است و از آنها خواسته است تا ضمن اعتراض به این جنایات، برای لغو محاصره و بهبود وضعیت دشوار خواهران و برادران مسلمان ما در لیبرتی به وظایف دینی خود عمل کنند.

ما نگرانی خود از شرایط دشوار ساکنان لیبرتی را بارها از طریق کنفرانس های رسانه ای و مقالات سیاسی به اطلاع مردم رسانده ایم. و اکنون بوسیلهء روزنامه شما "العرب الیوم" به تمام مردم دنیا اعلام می کنیم که پناهندگان آزادیخواه ایرانی که ستم حکومت ایران را نپذیرفته اند و سالهاست در عراق ساکن شده اند و رسما پناهدهء سیاسی هستند و نهادهای پناهدگی جهانی حمایت و حفاظت از آنها را قانونآ متعهد شده اند، در شرایط بسیار سختی بسر می برند. نیروهای عراقی این پناهندگان را در معرض انواع بی قانونی ها و ظلم و ستم ها قرار داده اند و حتی تعدادی از این انسان های بی گناه را به قتل رسانده اند و برخی را به اسارت گرفته اند. این پناهندگان اکنون زیر فشار شدید محاصره غیر انسانی قرار دارند و حتی از ورود امکانات پزشکی به محل سکونت آنها جلوگیری می شود.
ما از شما می خواهیم که نگذارید نیروهای عراقی، امنیت پناهندگان آزادیخواه ایرانی ساکن لیبرتی را بیشتر از این از بین ببرند. به کمک آنها بشتابید. محاصره غیر قانونی لیبرتی را بشکنید و کمک های لازم را به آنها برسانید تا حقوق انسانی پایمال شده خود را باز پس بگیرند.
خداوندا شاهد باش که ما پیام خود را ابلاغ کردیم.