۱۳۹۴ فروردین ۱۸, سه‌شنبه

استراتژی داعشی, جنایت استراتژیک هادی محسنی انجمن نجات ايران


استراتژی داعشی, جنایت استراتژیک
هادی محسنی

وفتی که هنوز رژیم جنایت پیشه ایران

برای تغذیه و مغزشویی " دلواپسان" حکومتیش تابوت استخوانهای قربانیان جنگ ایران و عراق را هراز چندگاهی در نقاط مختلف کشور می چرخاند و وقتی هنوز مینهای جنگی در نفاط مرزی ایران و عراق قربانی می گیرد, حکومت ولایت فقیه دست به یک جنایت استراتژیک دیگر, در یمن زد.

کشور یمن در مدخل باب المندب و دریای سرخ از موقعیت ژئو استراتژیک برخوردار است. حدود 30درصد تجارت بین المللی از همین طریق صورت می گیرد. معنای این موقعیت یعنی حفظ و امنیت آن مورد توجه کشورهای جهان مخصوصا کشورهای ذینفوذ منطفه ای هست.بعبارتی دیگر این کشور بخشی از امنیت آبراههای بین المللی است که برای منطقه و قدرتهای جهانی حائز اهمیت است.
اگر گروه,جریان و یا حکومتی چنین موقعیت جهانی و منطقه ای را درک ننماید قطعا دچار خطای عظیم استراتژیک خواهد شد. حال که رژیم ابوداعش ایران وارد این ماجراجویی در یمن شده است ماهیت بغایت ارتجاعی و داعشیش نشان میدهد که استراتژی جنایتکارانه اش را میخواهد "توسعه"!؟ دهد.
خمینی بنیان گذار رژیم جمهوری اسلامی ایران, بنیانگذار چنین استراتژی جنایت باری هم هست که اکنوان بازماندگانش دچار خواب استراتژیک شده اند که انگار در دنیای ساخته ذهن خود مشغول پرسه زنی هستند و میتوانند بسادگی هرچه خواستند عمل نمایند.
جمهوری خمینی همان بود که جهت انحراف افکار عمومی و بدست آوردن دل " دلواپسان" آن دوران, شعار راه قدس از کربلا می گذرد را مطرح کرد.
در همینجا باید با تاکید گفت که دلواپسان آن دوران رژیم خمینی همین اصلاح طلبان درون و برون مرزی رژیم ولایت فقیه هستند که به جنایات آشکار و پنهان فراوانی علیه زندانیان سیاسی و فرزندان ملت ایران دست می زدند.
یکی از همین" دلواپسان" آن دوران بنام "جاوید قربان اوغلی" در گفتگو با سایت "جماران"( 10 فروردین 94) برای نجات کلیت رژیم از جنایات استراتژیکش وارد اظهارنطرهایی شده است. او که بگفته همین سایت از دیپلماتهای ارشد وزارت خارجه در دولت محمد خاتمی بود در این گفتگو می گوید: " به دلیل کاهش نقش وزارت خارجه ایران در موضوعات سیاست خارجی در دولت قبل[دولت احمدی‌نژاد]، پرونده‌های مهم روابط خارجی [از جمله یمن و روابط با حوثی‌ها] به نهادهای دیگر [سپاه قدس و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی زیر نظر بیت رهبر] سپرده شده است. اطلاعات غلط و توصیه‌ها و تشویق‌های این نهادها به حوثی‌ها آنها را به این تصور غلط انداخت که حال چون بر صنعا مسلط شده‌اند می‌توانند تسلط خود را بر تمام یمن گسترش دهند".
این دلواپس دیروزی بلافاصله ماهیت تمامی" دلواپسان اصلاح طلب" را بروز داده و می گوید: " ایران می‌توانست به جای جار و جنجال و حمایت علنی که حساسیت‌های بسیاری را بر انگیخت با تدبیر به متحدان حوثی خود در راستای تثبیت و نهادینه و مشروعیت دادن به دستاوردهای نظامی و تبدیل آن به اهرم قدرت و فشار سیاسی، مشاوره بدهد. متاسفانه این اتفاق نیفتاد
این گفته های سخیف و متناقض مهره محمد خاتمی ما را یاد گفته هایی از مهره دیگر خاتمی شیاد می اندازد. عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دوره خاتمی اگر اشتباه نباشد در مورد سنگسار دوران خودش گفته بود بهتر است که بی سروصدا این کار ( سنگسار ) صورت پذیرد یعنی رسانه ای نشود ( قریب به مضمون).
حال جا دارد به اظهارات مهره دیگری از سیستم ولایت فقیه و باز مهره ای ازباند خاتمی اشاره کنیم. آخوند یونسی که بعد از قتلهای زنجیره ای دوران خاتمی به ریاست وزارت بدنام اطلاعات گماشته شد در اسفند 93 بر شارلاتان بازیهای مهره های دلواپس دوران خمینی خط بطلان زد و در اظهاراتی که تعجب برخی از اندرونی های رژیم را هم برانگیخت گفت:
"
در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی و تحت نفوذ ماست بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ماست و این مسأله هم برای امروز است و هم گذشته. چرا که جغرافیای ایران و عراق غیر قابل تجزیه است و فرهنگ ما غیرقابل تفکیک است. پس ما یا باید با هم بجنگیم یا یکی شویم."وی اضافه کرد: " ایران هم اکنون بر 4 پایتخت عربی یعنی بغداد, دمشق, بیروت و صنعا حکومت می کند...".
این دارودسته تبهکار نشان داده اند که نقش نوچه ها و جاده صافکنهای مماشاتگران خائن در کشور ما را هم بازی می کنند. آنان که با دروغهای دلواپسانه از نوع اصلاح طلبی , بخشی از توده های داخل کشور و بخشی از منفعت طلبان بی پرنسیب و اپوزیسیون نما , در خارج از کشور را به بازی می گیرند اکنون همگی در تله اتمی از یک طرف و استراتژی داعشی حکومت ایران در عراق و سوریه و یمن از طرفی دیگر, بدام افتاده اند.
محسن رضایی معروف به سبز علی در 17 فروردین سال جدید طی نامه ای به " رهبر حوثی" رهنمودهای به بن بست رسیده ولی فقیه ارتجاع را در بخشی از نامه اش بازگو می کند: " با مقاومت در صحنه نبرد است که میزهای دیپلماسیِ فعال خواهد شد. بعید نیست در پی آن باشند که پس از قدرت نماییِ هوایی، شما را به میز مذاکره دعوت کنند تا یمن را تجزیه و به دو یمن شمالی و جنوبی تقسیم کنند. البته شما مصالح خود را بهتر از هرکسی تشخیص می دهید ولی موفقیت دیپلماسیِ فردا به مقاومت امروز شما در صحنه نبرد وابسته است. "

از گفته های سخنگوی مجمع نشخیص مصلجت نظام رفسنجانی- خلمنه ای به نظر نگارنده حداقل دو نوع برداشت میشود:
1-
رژیم چون با شکستها و مخالفتهای فراوان جهانی در یمن مواجه شده است می خواهد یمن مثل سابق به دوقسمت شمالی و جنوبی تقسیم شود. این خواسته را البته ولی فقیه ارتجاع طبق گفته دبیر مجمع " تشخیص مصلحت" نظام به دیگران و ائتلاف حمله کننده نسبت می دهد.تا اهداف تروریستی و ویرانگر خود را عملی سازند. حوثیها هم چون صنعا را از چندی پیش اشغال کرده است جای پایشان را همان قسمت تحکیم بخشند.

2-
با ورود نیروی زمینی ائتلاف عربی , از ترس استراتژیکشان همه را به پای میزمذاکره دعوت نماید که البته پیشتر دعوت سازمان ملل به مذاکره را حوثیها با رهنمود همین ولی فقیه رد کرده بودند.
اما همه جناحهای رژیم می دانند که: " ... ایران از زمان تسلط انصار بر صنعا بی‌هیچ پرده پوشی خود را وارد مناقشه یمن کرد. جنگ کنونی را نیز در همین راستا از منظر ریاض باید نوعی جنگ عربستان علیه توسعه نفوذ ایران در منطقه جزیره العرب ارزیابی کرد و ... آنچه که مشخص است همه کشورهای عرب برای کاهش نفوذ ایران از قلع و قمع حوثی‌ها توسط عربستان و شورای همکاری خلیج فارس حمایت خواهند کرد. " دیپلمات دلواپس دوران خاتمی احمد قربان اوغلو, 10 فروردین 94

ادامه دارد