۱۳۹۴ خرداد ۴, دوشنبه

اذعان رژيم آخوندي به دخالت در يمن - انتقال حوثي هاي مجروح به بيمارستانهايي در تهران و مشهد

پاسدار- سرتيپ اسماعيل قاآني، جانشين سركرده نيروي تروريستي قدس اعتراف كرد كه شبه‌نظاميان وابسته به رژيم در يمن، توسط پاسداران رژيم آموزش ديده اند.وي گفت:«مدافعان یمن زیر پرچم جمهوری اسلامی تربیت شده‌اند» و «دشمنان نیز نمی‌توانند با مبارزان یمنی مقابله کنند» (خبرگزاري صدا و سيما-2خرداد).
مسئوليت جنگ يمن در نيروي قدس به عهده قاآني است و جلساتي هم با فرماندهان حوثيها در تهران برگزار كرده است. تحت فرماندهي او به تازگي شمار زيادي از فرماندهان و مسئولان حوثي كه در جنگ يمن مجروح شده اند به بیمارستان امام رضا در شهر مشهد بستري شده اند. آنها از طريق عمان به ايران منتقل شده اند.
شمار مجروحان به حدي است كه بيمارستان امام رضاي مشهد از بستري كردن بيماران شهر مشهد خوداري مي كند. حوثي هاي مجروح پس از درمان به هتل قصر طلایی در خیابان امام رضا که متعلق به سپاه پاسداران است منتقل مي شوند.
كميسيون امنيت شوراي ملي مقاومت در روز 12 ارديبهشت 2015 با صدور اطلاعيه يي در مورد انتقال مجروحان حوثي به ايران فاش ساخت: «تا قبل از ائتلاف عربي مجروحان حوثي به طور مستمر به ايران منتقل مي شدند. از جمله در روز 3 فروردين، نيروي قدس 52 تن از مجروحان انصارالله را از طريق هوايي به بيمارستان بقيه الله سپاه تهران منتقل كرد. پاسدار قاآني شخصاً از آنها عيادت نمود».
5 تن از فرماندهان حوثي كه به بيمارستان سپاه در تهران منتقل شده بودند مردند و عده اي از آنها پس از مرخصي از بيمارستان در هواپيماي شركت ماهان بودند كه در روز 9 ارديبهشت (29 آوريل) ائتلاف عربي از فرود آن در صنعا جلوگيري كرد. سپاه پاسداران اين هواپيما را تحت پوش ارسال كمكهاي هلال احمر به يمن فرستاده بود.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
4 خرداد 1394 (25مه 2015)