۱۳۹۴ تیر ۲, سه‌شنبه

در وحشت از سقوط بشار اسد، جاي شعار مرگ برآمريكا را با مذاكره با آمريكا در جبهه رژيم عوض ميشود.

عنوان خبر:  حزب الله از طريق مشاور سفارت آمريكا در بيروت مخفيانه با اسرائيل مذاكره مي كند/ سناريوهاي ايران براي دست كشيدن از نصرالله و نزديكان او در صورت سرنگوني اسد
به نظر مي رسد به اصطلاح ” محور مقاومت ” جاي شعار مرگ بر آمريكا را با شعار مذاكره با آمريكا عوض كرده تا از فضاي مذاكرات ماراتوني كنوني كه ماههاست بين تهران و واشنگتن بهطور علني در مورد پرونده اتمي و بهطور مخفي در خصوص پرونده ها و بحرانهاي شعله ور منطقه جاريست بهره برداري كند .
پس از مذاكره بين كودتاگران حوثي و آمريكاييها در مسقط و مذاكرات بين جنبش حماس و اسرائيل و تماسهاي مخفي مداوم بين رژيم اسد و اسرائيل,” السياسه ” فاش كرد كه حزب الله در حال برگزاري مذاكرات غير مستقيم با اسرائيل از طريق آمريكا مي باشد .
بر اساس اظهارات يك منبع نزديك به حزب الله مذاكرات بين اين حزب و آمريكا جدي و به شكل نو به يي ماههاست برگزار مي شود, و مسئوليت آنرا مقامات عاليرتبه در اين حزب و يك مشاور سياسي در سفارت آمريكا در بيروت بر عهده دارند .
اطلاعات حاكي از آن بود كه اين مذاكرات در درجه اول روي ادامه آتش بس در جنوب لبنان و رساندن پيامهايي به اسرائيليها مبني بر اينكه اين حزب در هيچ حالتي ارتباطي در افزايش فشار ندارد متمركز بود, زيرا كه اين حزب اكنون كاملا درگير جنگ سوريه براي دفاع از رژيم اسد است, علاوه بر آن مشاورانش را نيز به صحنه هاي شعله ور ديگر مانند عراق و يمن فرستاده است .
اين منبع فاش كرد كه آمريكاييها مسئول انتقال پيامهاي حزب الله به اسرائيل هستند با اين محتوا كه ارتباطي با افزايش فشار ندارند و بسيار مشتاق ادامه آتش بس در جبهه جنوب لبنان هستند زيرا كه هزاران نفر از جنگجويان اين حزب در سوريه درگير مي باشند, اين منبع خاطر نشان كرد كه حزب الله براي تضمين عدم حمله وسيع و ناگهاني اسرائيل به آن در جنوب لبنان به اين تماسها دلگرم است .
اين منبع توضيح داد كه اين مذاكرات مخفي با تسهيل كامل از سوي ايرانيها در جريان مذاكرات مستمرشان با آمريكاييها شروع شد, كه در سايه همكاري مشترك جديد بين تهران و واشنگتن براي حل بحرانهاي منطقه يا حداقل محدود كردن آنها صورت مي گيرد .
نقطه آغاز آمريكا در نزديك شدنش اشتياق آن براي حفاظت از امنيت و ثبات لبنان مي باشد, در حاليكه ايران روي يك وجه ديگر متمركز است كه محتواي آن ضرورت منجمد كردن جبهه هاي شعله ور ديگر با اسرائيل به نفع دنبال كردن صحنه هاي شعله ور در كشورهاي منطقه مي باشد .
طبق اظهارات اين منبع, ايران مذاكرات مخفي بين اسرائيل و حزب الله را با هدف استفاده از تمامي تواناييهاي حزب الله در جنگ سوريه, بهويژه بعد از فروپاشي گسترده نيروهاي رژيم سوريه در برابر گروههاي اپوزيسيون در ادلب در شمال و در درعا در جنوب اين كشور, تسهيل كرد .
در همين رابطه اين منبع توضيح داد كه ” رژيم ايران همه احتمالات را در نظر گرفته, در رأس آنها هم سرنگوني همپيمانش رژيم سوريه و بازتابهاي آن بر نفوذش در لبنان قرار دارد, بطوريكه حزب الله بهطور سياسي از سوي دشمنانش در داخل و بهطور نظامي از سوي دشمنانش در اپوزيسيون سوريه محاصره خواهد شد, و روند نارضايتي مردمي درمناطقي كه سالها به يمن جنگش با اسرائيل و نه استفاده سلاح در جبهه هاي ديگر, ملاء نيرويي آن بوده و برايش پوشش ايجاد كرده بود افزايش مي يابد .
اين منبع كه از فضاي حزب الله آگاه است فاش كرد كه يكي از سناريوها, شامل خلاص شدن از حسن نصرالله دبيركل و رهبران ارشد با هدف محقق كردن يكباره اهدافي است كه مهمترين آنها عبارتند از :
1)   قرباني كردن نصرالله و مقامات عاليرتبه نزديك به او براي آرام كردن توده مردم شيعه پس از سرنگوني رژيم سوريه با اين استدلال كه آنها در برآورد موقعيت شكست خوردند و در پيشبرد وظيفه يي كه بر عهده داشتند ناتوان ماندند .
2)   بازسازي ساختار حزب الله و بركناري مقامات عاليرتبه بعد از رسواييهاي فساد كه در دوران اخير فاش شد .
3)   حل مشكل نفوذهايي كه اين حزب از آن رنج مي برد, چه از سوي اسرائيل يا از سوي گروههاي اپوزيسيون سوريه كه با شواهد قاطع ثابت شد كه آنها با تسهيل پسر يك مقام ارشد حزب به نام شيخ محمد يزبك, از انبارهاي حزب الله در بقاع سلاح خريده اند .
4)   آماده كردن اين حزب از نظر سياسي در مورد نيازمنديهاي دوران پيش رو, بهويژه كه سلاح اين حزب در هر مصالحه احتمالي در مرحله بعد از اسد, بهاي قطعي خواهد بود كه استمرار نفوذ ايران را از طريق تبديل اين حزب به يك حزب سياسي قوي كه اكثريت شيعيان لبنان را نمايندگي مي كند تضمين مي نمايد, كه اين امر مبتني بر ارائه كمكهاي مالي و اقتصادي است .
اين منبع با تأكيد روي اين موضوع اظهاراتش را پايان داد كه حزب الله به مرحله پيشرفته اي از رشد بادكنكي سياسي و نظامي رسيده است, و هر مصالحه اي در مورد بحران سوريه حتي اگر بشار اسد از راه نظامي سرنگون نشده باشد به نفعش نخواهد بود, زيرا علائمي كه از مسكو به تهران مي رسد نشان مي دهد كه روسها احتمالا ايده رفتن بشار اسد را بيشتر قبول مي كنند زيرا اسد بيش از آنكه حامي منافع آنها در سوريه و خاور ميانه باشد تبديل به باري سنگين براي آنها شده است .