۱۳۹۴ تیر ۳, چهارشنبه

روهرا باکر: روزي را مي‌بينم که از ساکنان کمپ ليبرتي به‌عنوان قهرمان در ايران آزاد استقبال مي‌شود.

سخنراني دينا روهرا باکر-رئيس زيرکميته اروپا-آسيا در کنگره آمريکا در گردهمايي بزرگ مقاومت ايران در پاريس

سيماي آزادي1 تيرماه 94
عاشقان آزادي، عاشقان آزادي، عاشقان ليبرتي به شما درود مي‌فرستم. روزي را مي‌بينم که چماقداران موتورسوار ديگر مردم صلح‌جو را در خيابانها براي ساکت‌کردن آنها در ايران مورد ضرب و شتم قرار نمي‌دهند. روزي را مي‌بينم که ديگر زنان که حقوق خود را مطالبه مي‌کنند، در ايران به زندان انداخته نمي‌شوند، مورد ضرب و شتم و تعرض قرار نمي‌گيرند و کشته نمي‌شوند. روزي را مي‌بينم که انتخابات در ايران برگزار خواهد شد روزي را مي‌بينم که ايران دوباره به خانواده ملل آزاد مي‌پيوندد. روزي را مي‌بينم که از ساکنان کمپ ليبرتي به‌عنوان قهرمان در ايران آزاد استقبال مي‌شود. امروز، باعث افتخار من است که به شما بپيوندم و به آخوندهاي فاسد و بي‌رحم که امروز ايران را تحت سلطه دارند، يادآوري کنيم که پايان آنها نزديک است و به‌زودي فرا خواهد رسيد.

من نماينده کنگره از کاليفرنيا هستم. ما در کنگره 2 عکس روي ديوار داريم. شايد دوست من باب به‌ياد نداشته باشد عکس دوم کيست. ...فقط دو عکس روي ديوار مجلس نمايندگان کنگره آمريکا هست. البته يکي از آنها از جرج واشينگتن است. نقاشي برجسته ديگر از مارکي دو لافايت است. فقط همين دو نفر. چرا؟ آنها بنيانگذار هستند، ولي چرا کنگره طي اين ساليان لافايت را بزرگ داشته است؟ چون لافايت در زماني آمد که ما در حال جنگ براي آزادي و استقلال خودمان بوديم و به مردم آمريکا پيوست و به ما کمک کرد تا از شر ديکتاتوري سلطنتي انگلستان خلاص شويم و امروز من به لافايت مي‌گويم، اين‌جا هستم تا به اين نبرد بپيوندم، همراه با اين افراد شجاع که براي آزادي مبارزه مي‌کنند. لافايت و ديگر حاميان فرانسوي که به کمک ما در انقلابمان برخاستند، به مردم آمريکا يادآوري مي‌کنند که ما مديون ديگراني هستيم که براي کسب آزادي به ما کمک کردند. لذا اين وظيفه ما است به‌عنوان کساني که از سراسر دنيا آمده‌ايم ...که با شما کار کنيم که براي ترويج آزادي در کشورتان مبارزه مي‌کنيد و من امروز به شما تعهد مي‌دهم که ما در کنگره آمريکا با مذاکراتي راضي نخواهيم شد که مستبدان بي‌رحم و فاسدي را (پا بر جا مي‌گذارد) که به‌دليل رفتار تهاجمي و اعتقاد افراطي به مذهبشان در قدرت باقي مانده‌اند، ما پشت آرمان شما را خالي نخواهيم کرد تا شما نيز به‌عنوان افراد آزاد و دموکراتيک به ما بپيونديد، کساني که حق دارند که اعتقادات خود را بيان کنند و در آزادي و عدالت زندگي کنند»....مسأله اصلي اين است که آيا آخوندها در قدرت مي‌مانند يا خير؟ مسأله مهم اين نيست که تضمين کنيم يک رآکتور اتمي در ايران باشد يا نباشد، مسأله مهم اين است که آيا ما تغيير رژيم در ايران خواهيم داشت يا نه. تا وقتي آخوندها در قدرتند، هيچ فرقي نمي‌کند که يک رآکتور اتمي وجود داشته باشد يا نه، ....حرف آخرم اين است، شما يک نبرد طولاني را پيش مي‌بريد که به پايان خود نزديک مي‌شود. من با رهبران شما موافقم، با آنهايي که مي‌گويند روز موعود نزديک است موافقم. و در آن روز که شما به خانواده ملل آزاد پيوسته باشيد ...در آن روز شما مي‌توانيد از خودتان راضي باشيد، ...شما هم به وظيفه خود عمل کرده‌ايد. و من مفتخرم که امروز در کنار شما ايستاده‌ام. خدا شما و آرمان شما را حفظ کند».