۱۳۹۴ تیر ۳۱, چهارشنبه

انجمن نجات ايران .آنچه رهبران آمريكايي هرگز در مورد ايران درك نكرده اند

انجمن نجات ايران 
روز شنبه علي خامنه اي رهبر عالي ايران گفت :” حاكمان آمريكا همواره در آرزوي فشار آمريكا براي تغيير رفتار ما بوده اند و شكست خورده اند ” ” 5 دولت آمريكا اين آرزو را به گور برده اند . اين يكي هم همين سرنوشت را خواهد داشت”. 


تحليل خامنه اي زياد دور از واقعيت نيست . رئيس جمهوران قبلي آمريكا سخت كار كرده اند تا رژيم خميني گرا در تهران را نسبت به سياست خارجي خود تغيير دهند ولي تا كنون موفقيتي نداشته اند . 
شايد علت ناتواني و يا نخواستن رياست جمهوريهاي پشت سر هم بوده است و يا بخش بزرگي از سياستمداران و نخبگان فرهنگي آمريكايي كه بدرستي طبيعت رژيم خميني را درك نكردند. 
خلاصه برخي قسمتها از مترجم : (( سپس در مورد كارتر و نظرش در مورد روي كار آمدن رژيم خميني و اينكه دولت او خميني را يك ” مرد مقدس” و ” گاندي اسلام” ميدانست و كارتر نامه اي به خميني نوشت و در سر تيتر آن اورد كه ” از يك مرد مؤمن به يك مرد مؤمن) و فرمان به تامين پشتيباني سلاح براي تهران داد . سپس در مورد رونالد ريگان كه يكسال قبل از انقلاب از ايران ديدار كرد و ايرانيها را بهتر ميشناخت و آنها را ” تاجران قالي و دلالان معاملات” ناميد و يك كيك بزرگ به شكل قلب و يك كپي از انجيل براي آيت الله فرستاد و نتيجه آن ايران كنترا بود . سپس جورج دبليو بوش كه سياست خاصي نداشت بجز چند مذاكره مخفيانه كه به جايي نرسيد جز اينكه تهران را مطمئن كند كه ” شيطان اكبر ” آمريكايي خنثي شده است . و اينكه بيل كلينتون رژيم خميني را ” در حال ترقي ” ميدانست و خيلي از آمريكاييها منجمله ليبرالها فكر ميكردند كه ضد آمريكايي بودن بعنوان نشانه اي از باورهاي ترقي طلبانه است و او گفت كه ” ايران امروز به يك معنا ، تنها كشوري است كه در آينده از ايده هاي مترقي بهره مند خواهد بود و اكثريت از اين نظر من دفاع ميكنند ” . كلينتون در يك مصاحبه با چارلي رز گفت ” ايران تنها كشوري در دنياست ، تنها كشور با انتخابات ، مثل ايالات متحده و اسرائيل كه ليبرالها ، و يا مترقيان ، اكثريت 70 درصدي آراء را در شش انتخابات بدست آورده اند . دو انتخابات رياست جمهوري . دو انتخابات مجلس ، دو انتخابات شهرداريها . در هر يك از انتخابات افرادي كه من ميشناسم دو سوم تا 70 درصد آراء را برنده شده اند . هيچ كشور ديگري در جهان نيست كه من بتوانم چنين كلامي را در موردشان بگويم ، و مطمئنا نه حتي در مورد كشور خودم. ” . كلينون و وزير خارجه اش مادلين آلبرايت از آخوندها براي ” جرمهاي ” نامشخص ، از جانب ” تمدن من ” عذرخواهي كردند و يك دسته از تحريمها را كه در گروگان گيري آمريكاييان در تهران روي جمهوري اسلامي ايران گذاشته شده بود را لغو كردند . ولي چه جرمي ؟ )) 
كلينتون به اينصورت براي آنها جمعبندي كرد كه ” اين يك داستان غم انگيز است كه بصورت واقعي در دهه 1950 وقتي ايالات متحده آقاي مصدق را كه از طريق دمكراتيك در پارلمان انتخاب شده بود بركنار كرد و شاه را برگرداند و سپس او توسط آيت الله خميني سرنگون شد و ما را به مسلح كردن كسي مثل صدام حسين هدايت كرد . حداقل اين عقيده من است كه ما دمكراسي پارلماني دهه 50 در انجا را كنار زديم ” . كلينتون نميدانست كه مصدق از ديدگاه جمهوري اسلامي كه او آنرا اينچنين ستايش ميكند ، از نگاه كردن به او همچون يك قهرمان خيلي بعيد و دور است و موردي براي فحاشي شديد است . يكي از اولين اكت هاي اخوندها بعد از رسيدن به قدرت اين بود كه اسم مصدق را از روي يك خيابان در تهران پاك كردند . عذر خواهي از آخوندها براي يك عمل اشتباه در مورد مصدق مثل درخواست عفو كردن از جوزف استالين بخاطر بي نزاكتي به الكساندر كرنسكي است . 
سپس در مورد مشغول بودن جرج دبليو بوش در مورد افغانستان ميگويد و اينكه به ايران نميپردازد و در دوره دومش نيز تلاشي براي مدره كردن ملاها كرد و وزير خارجه اش كاندوليزا رايس يك دعوت ، نه التماس آميز ، ولي براي ” ديالوگ سازنده” براي آخوندها فرستاد و آخوندها با بيشتر كردن كشتن سربازان آمريكايي در افغانستان و عراق در شورشهاي محلي انجا جوابش را دادند . و نيازي نيست كه اينها هم كار بهتري از ديگر روساي جمهور آمريكا نكردند . 
رئيس جمهور اوباما در تلاش براي اينكه از ملاها نفعي درآورد ، فراتر از همه پيشينيان خود رفته است . حتي در 2009 وقتي شبه نظاميان رژيم مردم را در خيابانهاي شهرهاي ايران در يك قيام طرفدار دمكراسي سراسري قتل عام ميكرد ، اوباما تصميم گرفت كه در طرف ملاها قرار بگيرد. 
در اوائل اين ماه اوباما رسما جمهوري اسلامي را در قبال امتيازات مشكوك تهران كه حتي هنوز توسط خامنه اي تاييد نشده است و در اولين فرصت قصد دارد آنها را زير پا بگذارد ، بعنوان يك دولت در آستانه هسته اي شدن برسميت شناخت. 
يكي از دلايل كليدي براي عدم درك طبيعت رژيم كنوني تهران ، نفهميدن اينست كه در چهار دهه اخير ، ايران از يك شخصيت دوچهره اي رنج ميبرد. 
در مورد مردم و فرهنگ ، ايران بشدت جذاب است . والري جارت ” Valerie Jarett ” كه مشهور به نزديكترين مشاور اوباماست ، شيراز ، پايتخت فرهنگي ايران را كه بعنوان ” فلورانس شرق ” شناخته ميشود و او در آنجا بدنيا آمد و در آنجا بزرگ شد را بياد ميآورد . قبل از انقلاب شيراز با معماري زيباي نفس گيرش ، شهر باغها ، شراب و موزيك بود با يك فستيوال بين المللي سالانه . چگونه كسي ميتواند ايران اينچنيني را دوست نداشته باشد ؟ 
امروز بهرحال شيرازي كه خواهر جان كري براي سالها در آن كار كرده است صحنه حلق آويز كردنها و شلاق زدنها ، با زندانش كه پر از زندانيان سياسي و مخالفان مذهبي است. 
سپس در مورد اصفهان كه همچون بهشت روي زمين بود صحبت ميكند اينكه سين پن ” Sean Penn ” ستاره سينما كه مدتي بعنوان خبرنگار نيمه وقت كار ميكرده است در مورد آن تشريح كرده و از ايران تعريف كرده ولي فراموش كرده است كه جمهوري اسلامي در صدر ليست جهاني در مورد تعداد اعدام و زندانيان سياسي قرار دارد . يا ستاره سينماي ديگري بنام جورج كلوني ” George Clooney ” سينماي ايران را بعنوان ” تنها چيز اصيل ” در دنيا ستايش ميكند ولي اين حقيقت را ناديده ميگيرد كه فيلمهايي كه او آنها را ستايش ميكند و در فستيوال غرب آنها را ديده است هيچگاه در داخل خود ايران نشان داده نشده است و خيلي از سينما گران ايران يا در زندانند و يا در تبعيد . 
وزير خارجه جان كري ايران را ستايش ميكند چون او آنرا از طريق خواهر زاده اش ميشناسد كه از يك خانواده متوسط قبل از انقلاب است . او نميداند كه چنين خانواده هايي اينك از سركوب و ترور خميني گراها رنج ميبرند و اين به همين دليل است كه خيليها به تبعيد فرار كرده اند . 
بعنوان يك كشور و ملت ، ايران با هيچكسي مشكلي ندارد ولي بعنوان يك عامل ايدئولوژي خميني او با همه مشكل دارد كه اين مشكل از مردم ايران شروع ميشود . رژيم خميني مخفي نميكند كه بشدت از فرهنگ ايرانيها نفرت دارد و مدعي است كه اينها ريشه در ” دوران جاهليت ” دارند . 
ستايش اين رژيم بدليل فرهنگ ايرانيان مثل اينست كه هيتلر را بخاطر گوته و بتهون ستايش كني و استالين را بخاطر پوشكين و چايكوسكي . 
اين رژيم دهها هزار نفر ايراني را اعدام كرده است و بيش از 6 مليون نفر را آواره تبعيد كرده و ملت را از حق آزاديشان منع كرده است . او حتي بيشتر از قاعده در 11 سپتامبر آمريكاييان را از طريق بدل هايش كشته است . حتي يكروز بدون اينكه اين رژيم تعدادي آمريكايي را در گروگان خود داشته باشد نبوده است . 
ايران بعنوان يك ملت دوست محكم آمريكاست . ايران بعنوان يك وسيله نقليه انقلاب خميني گراها يك دشمن دائمي ” شيطان بزرگ ” است . 
تنها استراتژي واقع گرايانه براي ايالات متحده كمك كردن به توقف وجود جمهوري اسلامي است تا مجددا ايران شود . 

ترجمه- امير طاهري 
بهرحال ، سياست رئيس جمهور اوباما ، در مسير عكس نشانه گيري كرده است . او باز پس گيري حقوقشان را براي مردم ايران سخت تر كرده است . 
قسمتهايي از اين مقاله مستند و بخشي بصورت خلاصه نويسي ترجمه شده است