۱۳۹۴ مرداد ۱۰, شنبه

انجمن نجات ايران .التماس براي توقف فعاليت مجاهدين در فرانسه

انجمن نجات ايران 
8مرداد 1394 ـ خامنه اي زهرخورده نهايتا حرف اصلي را از زبان بروجردي رئيس كميسيون امنيت مجلس وحوش زد و حرف نهايي رژيم براي مقابله با اصلي ترين تهديد حيات رژيم را بر ملاء كرد. خبرگزاري سپاه پاسداران ـ فارس 7 مرداد 94 در خبري با عنوان ” بروجردی: فرانسه به فعالیت آزادانه گروهک تروریستی منافقین پایان دهد” نوشت : 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه گروهک تروریستی منافقین آزادانه در اروپا در حال فعالیت است، گفت: انتظار از فرانسه این است با گنجاندن این گروهک در لیست گروه‌های تروریستی به فعالیت آنها در فرانسه پایان دهد. 
وي كه هنوز سرمست از ليست گذاري خائنانه 18 سال قبل است فراموش كرده است كه ”آن سبو بشكسته و آن پيمانه ريخته است” و رژيمي كه زهرخورده است بايد كلاه خود را بچسبد تا باد تغيير در خاورميانه و ايران آن را نبرد. 
فارس نوشت : به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت «الیزابت گیگو »رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه بعدازظهر امروز با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد................. 
بروجردی در ادامه سخنان خود با انتقاد از حمایت‌های صورت گرفته از گروهک تروریستی منافقین در اروپا گفت: گروهک تروریستی منافقین که دست اعضای آن به خون هزاران شهروند ایرانی آغشته است در سال‌های گذشته از لیست گروه‌های تروریستی خارج شده و آزادانه در اروپا در حال فعالیت است. این انتظار از فرانسه می‌رود که با گنجاندن این گروهک در لیست گروه‌های تروریستی به رویکرد سابق خود در قبال آنها برگردد و به فعالیت آنها در فرانسه پایان دهد. 
بروجردی در ادامه با اشاره به موضوع خون‌های آلوده وارد شده از فرانسه به کشورمان، بر ضرورت پرداخت غرامت به آسیب دیدگان ایرانی این خون‌ها تاکید نمود..... وی در مورد سوریه اظهار نمود: راه‌حل بحران سوریه سیاسی و از راه‌های دموکراتیک است. 
هر دو طرف تجارب گرانباري در اين رابطه دارند و بايد هر دو را به دادگاههاي ديكتاتورها و سرنوشت شوم ژاك شيراك و ... ارجاع داد و بايد به ولي فقيه و همه گماشتگان تروريست و جاني او در داخل و خارج كشورگفت : اي مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست. . اين شكرخوردن ها خيلي بزرگتر از قد و قواره نظام تان است و فعلا بايد عربده هاي داخل مجلس وحوش را جمع كنيد و بقول آن نماينده مجلس وحوش : عقل و هوش سگ احمدي نژاد و مشايي به بشماها شرف دارد كه دنبال چنين توهمات ابلهانه اي هستيد. 
روز پنجشنبه 8 مرداد 94 راديو فردا نيز طي خبري در همين رابطه نوشت : فردا همزمان با سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در دیدار با همتای خود در مجلس ملی فرانسه خواستار آن شد که این کشور به فعالیت سازمان مجاهدین خلق در خاک خود «پایان دهد». 
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی، علاءالدین بروجردی، رئیس این کمیسیون، روز چهارشنبه، ۷ مرداد، در دیدار با الیزابت گیگو، همچنین از فرانسه خواست که با گنجاندن سازمان مجاهدین خلق در فهرست گروه‌های تروریستی به «رویکرد سابق خود در قبال آنها برگردد» 
پلیس فرانسه در ژوئیه سال ۲۰۰۳ میلادی با حمله به مقر شورای ملی مقاومت، شاخه سیاسی سازمان مجاهدین خلق، در حومه پاریس، ضمن کشف ۹ میلیون دلار پول نقد از این محل، حدود ۱۵۰ تن از اعضای این گروه از جمله مریم رجوی، همسر مسعود رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق، را بازداشت کردند. بسیاری از این افراد پس از بازجویی آزاد شدند. 
سازمان ضد جاسوسی فرانسه در آن زمان مدعی شد که این گروه در تلاش بود علیه دیپلمات‌های ایرانی و مأموران مخفی ایران در اروپا عملیات تروریستی انجام دهد. 
با این حال در سال ۹۰ مقامات قضایی فرانسه با لغو اتهامات تروریستی علیه ۲۴ تن از اعضای شورای ملی مقاومت، از جمله مریم رجوی، برای متهمان این پرونده حکم منع تعقیب صادر کردند. 
در نهایت قضات دادگستری فرانسه روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ۹۳ اعلام کردند که ۹ عضو دیگر سازمان مجاهدین خلق نیز از اتهام پول‌شویی و کلاهبرداری تبرئه و پرونده آنها مختومه اعلام شده است. 
از سوی دیگر وزارت امور خارجه فرانسه در ماه ژوئن سال گذشته از سازمان مجاهدین خلق ایران به‌شدت انتقاد کرده و آن را به داشتن «آرمان‌های غیر دموکراتیک و خشونت‌آمیز»، «ماهیت فرقه‌ای»، و «لابی‌های شدید و تلاش در جهت پراکندن اطلاعات نادرست» متهم کرد. 
اتحادیه اروپا در ماه مه سال ۲۰۰۲ سازمان مجاهدین خلق را در لیست گروهک‌های تروریستی قرار داد، اما از قرار دادن نام شورای ملی مقاومت ایران در این لیست خودداری کرد. نام مجاهدین خلق در سال ۲۰۰۹ از لیست اتحادیه اروپا خارج شد. 
ایالات متحده آمریکا نیز در سال ۲۰۱۲ این گروه را از فهرست سیاه خود خارج کرد.دیدار آقای بروجردی با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه همزمان با سفر لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، به تهران انجام شد.آقای فابیوس روز چهارشنبه در سفر خود به تهران با حسن روحانی، رئیس جمهوری، و تعدادی از وزرای دولت ایران دیدار کرد. 
درخواست برای پرداخت غرامت به آسیب‌دیدگانی ایرانی در پرونده «خون‌های آلوده» 
آقای بروجردی در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه، همچنین با اشاره به موضوع «خون‌های آلوده» وارد شده از فرانسه به ایران، خواستار پرداخت غرامت به آسیب‌دیدگان ایرانی در این پرونده شد. 
سفر لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، با مخالفت‌هایی از سوی گروه‌ها، رسانه‌ها و چهره‌های اصولگرا در ایران روبه‌‌رو شد. 
آنها از جمله او را «صهیونیست» خطاب کرده یا پرونده صادرات خون‌های آلوده از این کشور به ایران را که به نزدیک به ۳۰ سال پیش باز می‌گردد، مطرح کردند.با این حال حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران، طرح موضوع «خون‌های آلوده» در آستانه سفر آقای فابیوس را دارای اهداف «سیاسی» توصیف کرد.