۱۳۹۴ مهر ۱۴, سه‌شنبه

ایران اسرار ، 6 اکتبر 2015:«افشاي تلاش خامنه اي براي رفع و رجوع برجام در مجلس در جدال هاي باندهاي رژيم»

  

عجله خامنه اي برای تأیید برجام توسط مجلس رژیم؛ چرا؟
 آنچه در جریان جدال آخوند رسایی و بعضی دیگر از نمایندگان دلواپس با علی لاریجانی رئیس مجلس بیرون زد، این بود که شخص خامنه‌ای در پی رفع ورجوع موضوع برجام در مجلس و قانونی کردن! مرحله پایانی جام زهر اتمی است.
روز 12مهر 94 پس از قرائت متن کامل گزارش نهایی کمیسیون ویژه برجام در مجلس ارتجاع، بلافاصله تعدادی از نمایندگان مجلس یک طرح دوفوریتی تحت عنوان ”اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام“ که باحمایت هیأت‌رئیسه مجلس و به‌ویژه شخص لاریجانی تهیه شده بود را به مجلس رژیم ارائه کردند.
اما این اقدام شکست خورد و این طرح به قید یک فوریت به تصویب رسید که مفهوم آن در قدم اول بررسی و تصویب این طرح در کمیسیون امنیت مجلس رژیم است و پس از آن قابل بررسی در جلسه عمومی مجلس می‌باشد.
آنچه که در جریان جدال آخوند رسایی و بعضی دیگر از نمایندگان دلواپس با علی لاریجانی رئیس مجلس بیرون زد، این بود که شخص خامنه‌ای در پی رفع ورجوع موضوع برجام در مجلس و قانونی کردن! مرحله پایانی جام زهر اتمی است.
مجلس رژیم قبل از جلسه علنی خود، جلسه غیرعلنی داشته که در آن جلسه توصیه‌های خامنه‌ای و دفترش برای ختم غائله برجام در مجلس مطرح می‌شود، که در جلسه علنی آخوند رسایی در جدال با رئیس مجلس رژیم صراحتاً به آن اشاره کرد.
آخوند حمید رسایی، لاریجانی را به‌خاطر حمایتش از برجام و تلاش برای تأیید آن در مجلس رژیم زیر ضرب گرفت و به توصیه دفتر خامنه‌ای نیز اشاره کرد که در آن به نمایندگان مجلس رژیم گفته شده است زودتر قال قضیه برجام در مجلس را بکنند.
رسایی در این زمینه گفت گفت: ”در جلسه غیرعلنی موضوعاتی منتسب شد به دفتر آقا که جای رسیدگی دارد… گفتید از دفتر زنگ زدند گفتند چرا زودتر تصمیم‌گیری نمی‌کنید؟! ما هم چاره‌ای نداریم. اگر رهبری تأیید کرده، پس ما داریم چی را صحبت می‌کنیم؟ … (اما) رهبر انقلاب حاضر نشده‌اند تا حالا این برجام را دست بگیرند“.
در پاسخ به رسایی لاریجانی نه تنها عجله خامنه‌ای و دفترش را در این مورد تأیید کرد، بلکه به نامه آخوند مکارم شیرازی نیز در این زمینه اشاره کرد و گفت: ”نه تنها دفتر آقا که آیت‌الله مکارم هم نامه نوشتند خودتون هم دیدید، همه منتظرند تصمیم بگیریم، شما تصمیم بگیرید
اکنون این سؤال پیش می‌آید علت شتاب خامنه‌ای و دفترش، آخوند مکارم شیرازی و رئیس مجلس رژیم برای تأیید برجام و ختم غائله توسط دلواپسان چیست؟
جواب در ادامه سخنان لاریجانی و نامه مکارم شیرازی و تلاش احمد توکلی در زمینه تصویب طرح دوفوریتی آمده است.
لاریجانی در توجیه شتاب خود برای پایان دادن موضوع بررسی برجام در مجلس رژیم می‌گوید: ”گفتند چرا عجله دارید؟ هر انسانی که صحنه بین‌المللی را آشنا باشد و بداند که ما توی چه مسیری حرکت کردیم، می‌داند که تأخیر داریم. ما فکر می‌کردیم کنگره آمریکا (برجام را) رد می‌کند، بعد رئیس‌جمهور وتو می‌کند، این زمانبندی را داشتیم، خب این نشد، زمان اجرایش جلو افتاد. ما متناسب با این نتوانستیم، چون کمیسیون (بررسی برجام) نتوانست به موقع گزارش بدهد و ما مقید بودیم گزارش کمیسیون اول خوانده بشود. بنابراین الآن هر چه تأخیر بشود به ضرر ماست، فکر نکنید تأخیرش به نفع ماست، به ضرر ماست“.
احمد توکلی یکی ازنمایندگان شاخص مجلس رژیم هم به‌خاطر مصلحت نظام از نمایندگان مجلس رژیم خواست تأخیر نکنند و به دو فوریت طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام» رأی بدهند.
مکارم شیرازی با نگرانی بسیار در مورد نظام و شرایط خطیری که در آن قرار دارد برای تأیید هرچه زودتر برجام به نمایندگان مجلس گوشزد می کند: ”خدا نکند مصالح عمومی کشور فدای منافع جناحی شود. مطلعین می‌گویند هر روز که با شک و تردید سپری می‌شود مبالغ هنگفتی ضرر به کشور وارد می‌گردد. ما مشکلات اقتصادی فراوان و مشکلات سیاسی و فرهنگی زیادی داریم که اگر به آن نپردازیم و با همدلی بیشتر بر این مشکلات پیروز نشویم آینده نگران‌کننده است. من برای موفقیت و سربلندی همه شما در حل مشکلات مردم و کشور از صمیم دل دعا می‌کنم“.
                                           


روزگاری ولی‌فقیه و باند روزگاری ولی‌فقیه و باند او برای حفظ مرز سرخهای نظام یقه و گلو پاره می‌کردند، اکنون نظام آن‌چنان در شرایط اضطرار به سرمی برد، که ولی‌فقیه هم وادار شده است توسط دفترش به نمایندگان دلواپس باند خود در مجلس و برای تکمیل آخرین مرحله زهرخوران اتمی دستور زود باش و تندباش بدهد.

عقب نشینی خفت‌بار از مواضع و دود و دمهای سابق در مورد برنامه ضد‌ملی اتمی، و توصیه‌های همراه با عجله سران رژیم از جمله دفتر خامنه‌ای برای هرچه زو‌دتر خاتمه یافتن غائله برجام در مجلس رژیم، بیانگر وضعیت آشفته نظام و آیینه تمام عیاری از شرایط به‌غایت بحرانی رژیم و شکست نظام آخوندی در عرصه‌های مختلف داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.