۱۳۹۴ آبان ۲۲, جمعه

آذریایجان یاشاسین ابراهیم مازندرانی ، 13 نوامبر 2015:«درود بر مردم غیور آذربایجان»



خیزش مردم آذربایجان در اعتراض به توهین و تحقیر مردم آذری نشان ازهشیاری و بیداری این مردم دارد آنها به خوبی دریافته اند که ستم ملی و سرکوبی که طی سی وپنج سال گذشته برآنان اعمال شده ناشی از حاکمیت ننگین ولایت فقیه ورژیم ارتجاعی و ضد بشری آخوندی است. قیام آنان در پاسخ به سی و پنج سال سلب حاکمیت مردم وسرکوب آزادیها است.
ولایت فقیه با توسل به ستم، تجاوز، شکنجه، کوشیده است تا حق آزادی را از آنان سلب کرده و ستم ملی و ستم فرهنگی، ستم سیاسی و ستم اقتصادی را برهمه مردم ایران، برهمه اقوام و ملیتهای ایرانی، به ویژه برمردم غیور آذربایجان اعمال کند. این ستم را تا آنجا رسانده که حتی اجازه نداده است در مدارس آذربایجان زبان آذری تدریس شود و کتابهای آموزشی آنها به زبان آذری نوشته شود.
توهین و تحقیر آذری زبانان توسط تلویزیونی که به شخص ولی فقیه ارتجاع مربوط است و مستقیما ازآن دستور میگیرد، آخرین نمونه از سرکوب مردم آذربایجان طی سی وپنج سال گذشته است که کارد را به استخوانشان رسانده و فریاد آزادی خواهی و نفی ستم ملی را به خیابانها کشانده اند.

من به عنوان کسی که ازخاک پاک آذربایجان برخا سته ام به خیزش مردم غیور آذربایجان در اعتراض به این ستم ملی و در اعتراض به استبداد ارتجاع آخوندی درود میفرستم و به عنوان کسی که ازتجربیات خیزشهای مردم آذربایجان، ازجنبش مشروطیت تا انقلاب سال پنجاه و هفت آموخته ام به خوبی میدانم که مردم آذربایجان در مبارزه علیه استبداد و برای کسب حاکمیت ملی همیشه پیشرو و پرچمدار بوده اند از ستارخان و باقرخان گرفته تا شیخ محمد خیابانی و مجاهدان صدر مشروطه و تا محمد حنیف نژاد، سعید محسن و سردار خلق موسی خیابانی در سازمان مجاهدین خلق ازخطه آذربایجان برخواسته اند و جنبش آزادیخواهان مردم سراسر ایران را پیش برده اند.                                                                                         

ما درشورای ملی مقاومت ایران درسی و چهار سالی که از تاسیس آن میگذرد همواره برآزادی مردم ایران، حق حاکمیت ملی، حقوق ملی و فرهنگی همه اقوام وملیتهای ایرانی تاکید داشته و بر مبارزه با رژیم ارتجاعی حاکم بر ایران در جهت رسیدن به این آزادیها مبارزه کرده ایم. خانم مریم رجوی در پیامشان خطاب به فرهنگیان و همه دانش آموزان و دانشجویان در مهر امسال گفتند: «هموطنان ما که از ملیت ها و فرهنگ ها و زبان های گوناگون برخور دارند باید بتوانند بطور برابر درتصمیم های ملی مشارکت کنند. باید بتوانند هویت فرهنگی و دینی و زبانی خود را حفظ کنند و باید بتوانند به زمان مادری خود سخن بگویند هم چنین کار و تحصیل کنند و آن را اشاعه دهند» و همچنانکه در پیامشان خطاب به هموطنان بپاخاسته آذری گفتند: «تا رژیم منحوس ولایت فقیه بر سر کار است، هم سرکوب وحشیانه عموم مردم ایران و هم تبعیض سیستماتیک علیه اقوام و ملیتها و پیروان ادیان و مذاهب مختلف و هم تفرقه افکنی بین بخشهای مختلف جامعه ایران ادامه خواهد یافت                                                                                                          

تاکید میکنم که قیام مردم آذربایجان ترس و وحشت رژیم را بدنبال داشته و پوزش رادیو تلویزیون رژیم از این توهین و تحقیر نشانه ضعف رژیم در برابر اراده و تصمیم شما است و هشدار میدهم که رژیم با این تاکتیک دست از توطئه علیه مردم بپا خواسته آذربایجان برنمیدارد و دسیسه های خود برای سرکوب مردم آذربایجان ادامه میدهد به عنوان نمونه آخوندهای دست نشانده دستور دارند در نماز جمعه ها از یکسو قیام کنندگان اصیل آذری را با برچسبهای بی دینی و ضد اسلامی متهم کنند، و بعد از نماز جمعه اوباشان و مزدوران ولایت فقیه تظاهرات انحرافی راه بیندازند و دودستگی ایجاد کنند و راه را برای سرکوب جوانان غیورآذری هموار کنند.
از اقدامات رژیم برای سرکوب، دستگیری فعالان جنبش و تهدید قیام کنندگان به زندان و شکنجه است. متهم کردن به تجزیه طلبی ازدیگر ترفندهای رژیم برای به بیراهه بردن این جنبش میباشد بدین جهت ازمردم غیور آذربایجان میخواهم که تارسیدن به خواسته های خود، تا آزادی همه دستگیرشدگان و تا رفع این ستم مضاعف و تحقق آزادی از پا ننشینند و ریشه این ستم را که جز حاکمیت ولایت فقیه نیست نشانه روند.                                                   

ای آذربایجان اهلی، اُزوم، جانم سیزه قربان. نه تک ایران اٌهلینه، بلکه دنیایه یوردوزی و اُزوزی یاخشی تانیتدوز که ستّارخان و حنیف نژاد اولادی سوز، آخوندلارا قاندور دوزکی اُلومندن و قان لان قورخ ماسوز. اصالت و فرهنگوزی و دلوزی حفظ الرسوز - جانم سیزه قربان. آخوند لارا یاخشی قاندوردوز، آذربایجان اِلی آیلرق و تفرقه اهلی دٌیولر.

               
                                                    یاشاسین آذربایجان، یاشاسین ایران