۱۳۹۴ بهمن ۴, یکشنبه

فراخوان به نظارت بین‌المللی بر هزینهُ اموال آزاد شده مردم ایران در نتیجهُ لغو تحریمهای اتمی



24 ژانویه 2016:آلخو ویدال-كوآدراس رئیس كمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
لزوم تشدید تحریم‌ رژیم آخوندی به خاطر نقض حقوق بشر و صدور تروریسم،
کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت به ریاست دکتر آلخو ویدال کوادراس طی بیانیه ای درباره لغو تحریم‌های بین‌المللی پس از توافق اتمی با رژیم ایران اعلام كرد: جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به بمب اتمی یك پیروزی برای صلح و امنیت  بین‌المللی و یك پیروزی برای مردم ایران و اپوزیسیون دمكراتیك آن است. جامعه جهانی باید از جنبش مقاومت ایران و پرزیدنت آن مریم رجوی تقدیر كند چرا كه بدون تلاش های این اپوزیسیون این پیروزی امكان پذیر نبود.
در این بیانیه آمده است: تجربه سه دهه گذشته نشان می دهد این رژیم مطلقا غیر قابل اعتماد است و جامعه جهانی وبخصوص آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می بایست با استفاده از تمامی مكانیزم ها و با هوشیاری كامل از تخلفات رژیم در زمینه اتمی جلوگیری كند. دکتر آلخو ویدال کوادراس شورای امنیت ملل متحد و كشورهای 1+5 و آژانس بین‌المللی اتمی و كشورهای منطقه كه در معرض خطر مستقیم صدور تروریسم و بنیادگرایی رژیم آخوندی قرار دارند را به انجام این اقدامات فرا خواند:



الف. رژیم ایران میباید بخاطر نقض وحشیانه و سیستماتیك حقوق بشر و اعمال نفوذ در عراق و سوریه و لبنان و یمن از سوی شورای امنیت ملل متحد مورد مواخذه قراردهد.
ب. یك نظارت بین‌المللی بر هزینه كردن اموال آزاده شده ایران، باید اعمال شود.
ج. تحریم های مربوط به نقض حقوق بشر و صدور تروریزم تقویت شوند.
د. آژانس بین‌المللی اتمی برای جلوگیری از غافلگیری، از نزدیك با شورای ملی مقاومت همكاری كند.

منبع:‌آلخو ویدال-كوآدراس رئیس كمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت نایب رئیس سابق پارلمان اروپا