۱۳۹۴ بهمن ۲۹, پنجشنبه

کشته شدن پاسداران ایران در درگیری های یمن



18 فوریه 2016: کشته شدن پاسداران ایران در درگیری های یمن
منابع سعودی روز سه شنبه 16 فوریه اعلام کردند، نیروهای زمینی این کشور بامداد روز گذشته 3 ایرانی و 10 شبه نظامی حوثی که با 7 خودرو تلاش می کردند از طریق یمن وارد منطقه الربوعه در جنوب پادشاهی سعودی شوند، را به قتل رساندند. به گزارش روزنامه «الحیات» پس از کشته شدن این 13 شبه نظامی ایرانی و حوثی نیروهای سعودی با آتش توپخانه و خمپاره مواضع شورشیان کودتاگر را در امتداد مرزهای سعودی بویژه در استان «الحرث» مورد هدف قرار داده و تعدادی از آنها را به قتل رساندند.



همچنین نیروهای مرزبان سعودی 10 شبه نظامیان حوثی که تلاش می کردند از استان مرزی «الخوجه» وارد خاک سعودی شوند را به قتل رساندند.
سرلشکر منصور الترکی سخنگوی وزارت كشور سعودی با تایید این خبر گفت«در ساعت روز 7 بعد از ظهر روز یکشنبه، یکی از نقاط مرزی ما واقع در منطقه حرث از جازان از سوی گروهی از هجوم قرار گرفت که طی آن سرباز عائض حمید محمد الزبیدی از نیروهای مرزبانان سعودی به شهادت رسید».
در همین حال جنگنده‌های ائتلاف عربی روز گذشته به بمباران مواضع شبه نظامیان حوثی و نیروهای صالح در صنعا، استان اب، تعز، مارب و جوف ادامه دادند. طبق این گزارش جنگنده های ائتلاف عربی در این بمباران سه پایگاه نظامی متعلق به حوثی ها و صالح در استان جنوبی لحج را هدف قرار داده، و تجهیزات آن را کاملا متهدم کردند.
اين در حالی است که ارتش ملی ومقاومت مردمی یمن به پیشروی خود در جبهه‌های مختلف از جمله تعز و کرش در شمال لحج ادامه می دهند