۱۳۹۴ بهمن ۲۹, پنجشنبه

بمبارانهای وحشیانه مردم سوریه توسط هواپیماهای روسیه









18،فوریه،2016 : بمبارانهای وحشیانه مردم سوریه توسط هواپیماهای روسیه
بمبارانهای  وحشیانه مناطق مسکونی و بیمارستانهای سوریه توسط هواپیماهای روسیه و محکومیت های بین المللی
بمبارانهاي جنايتكارانه مناطق مسكوني و مردم بي گناه حلب كه اكنون درصدر خبرهاي جهان قرار گرفته است، وجدان بشريت معاصر را جريحه دار كرده و موج محكوميت بين المللي را برانگيخته است.



گزارشگر: هواپيماهاي روسي به بمباران مناطق مسكوني ادامه مي دهند امروز منطقه الأطرجي در شرق شهر حلب را بمباران كردند و  جنايتي عليه مردم غير نظامي مرتكب شدند. در حال حاضر مردم و تيم‌هاي نجات دفاع مدني در اينجا هستند و تلاش مي‌كنند مردم را از زير آوار نجات دهند؛ الان با ابوفضل مرزوقي از تيم هاي نجات و اورژانس حلب مصاحبه خواهم كرد، تا از آخرين اتفاقات انجام گرفته در اينجا با خبر شويم.
برادر ما اكنون در كدام محله از شهر حلب هستيم؟
ابوفضل المرزوقي : ما در محله الطرجه هستيم، امروز هواپيماهاي روسي اقدام به شليك يك موشك ايجاد خلع به منطقه كردند كه يك ساختمان 3 طبقه را منهدم كرد. بعد از پانسمان مجروحين و نجات آسيب‌ديدگان، يك خانواده كامل شامل پدر، مادر و 4 فرزند هم‌چنان زير آوارند و جوانان، خدا حفظشان كند، تلاش مي‌كنند آنها را بيرون بياورند. خدا كند كه زنده بمانند.
سؤال: چه مناطقي در حلب امروز هدف قرار گرفت؟
ابوفضل المرزوقي: مناطق متعددي امروز در حلب مورد هدف قرار گرفت، كوي الأطرجي، زبديه و 2 بار هم شهر قديم هدف قرار گرفت.
افضل المرزوقي: خدا را شكر مي‌كنيم كه به‌رغم تمام چيزها اما حداكثر تلاش خودمان را به‌كار مي گيريم تا تمام ضربات را پوشش دهيم اما مسلماً ما نمي‌توانيم همه را پوشش دهيم و تلاش مي‌كنيم به‌لحاظ توزيع خودروها در نزديك‌ترين زمان ممكن در محل ضربه حضور پيدا كنيم، ولي در رابطه با گفتة روس‌ها كه مي‌گويند ما مرتكب هيچ كشتاري نشديم، فيلم‌ها هست، تصاوير موجودند وگزارشگران و خبرنگاران از سراسر جهان هم جضور دارند، نياز به گفتن روس‌ها نيست كه جنايتي مرتكب شدند يا نشدند؛ اسناد خود گواه اين مدعا است و همه‌چيز روشن است، به روشني روز، بيشتر از اين ديگر حرفي نداريم و خدا براي ما بس است كه بهترين حامي و وكيل است.
گزارشگر: با تشكر ازشما،  تيم هاي نجات براي نجات كساني كه در زير آوار باقي ماندند تلاش مي‌كنند كه در جاهاي مختلف كودك، مرد يا زني را نجات دهند. هواپيماهاي روسي با بمباران خود يك خانة 5 طبقه را با خاك يكسان كردند و چه بسا اكنون يا در ساعت‌هاي ديگر تيم‌هاي نجات بتوانند نفر ديگري را از زير آوار بيرون بياورند و نجات دهند.
حمله هواپيماهاي روسي به تعدادي از بيمارستانهاي ادلب در سوريه كه منجر به كشته ومجروح شدن دهها تن از شهروندان وكادرهاي پزشكي شد، با محكوميت بين المللي مواجه شد. به گزارش سی ان  بان كيمون دبيركل سازمان ملل متحد حملات موشكي متعددي كه روز دوشنبه به مراكز درماني و مدارس در سوريه صورت گرفت و منجر به كشته شدن حداقل 50 تن از مردم بيگناه، منجمله زنان 







و كودكان گرديد را محكوم  كرد. دبیرکل سازمان ملل این حملات را نقض آشكار قوانين بين المللي دانست.  ژان مارك ايرو وزیرخارجه جدید فرانسه حمله به بيمارستانهاي مربوط به ”سازمان پزشكان بدون مرز“ را محكوم كرد و آنرا جنایت جنگی دانست. يونيسف سازمان  حمايت از  كودكان وابسته به سازمان ملل متحد نيز اعلام کرد از حملات هوايي و بمبارانها در سوريه شوكه شده است هم چنين.سازمان عفو بين الملل تاكيدکرد كه اين تهاجمات نقض آشكار قانون انساندوستانه بين المللي است و جنايت جنگي محسوب ميشود..آمریکا نيز اين آتشباري را محكوم واز وحشي گري رژيم بشار اسد انتقاد كرد.
سازمان پزشكان بدون مرز حملات هوايي به بيمارستانها را عمدي توصيف كرد.
یک عضو سازمان پزشکان بدون مرز، درباره حملات روسيه و رژيم اسد به 5بيمارستان و دو مدرسه  در سوريه گفت: «اين حملات عمدي است و ما  آن را به شدت محکوم می‌کنیم». سوزان رايس مشاور امنيت ملي كاخ سفيد در يك كنفرانس مطبوعاتي در كاليفرنيا گفت افزايش بمبارانها در شمال سوريه با التزامات توافق شده در اجلاس مونيخ مغايرت دارد
 مشاور امنيت ملي كاخ سفيد  اضافه كرد:  ما با شديدترين عبارات ادامه اين بمبارانها را محكوم ميكنيم. ما معتقديم  اين بمبارانها   بر روي  توافقات اجلاس مونيخ تاثير منفي  دارد. وي تاكيد كرد كه ادامه بمبارانها تأثيرات خود را بر روي دست يابي به راه حل سياسي در  بحران سوريه خواهد داشت
 ارتش آزادي سوريه طي بيانيه يي  از عمليات نظامي جديدي براي  باز كردن يك جبهة نبرد در جنوب سوريه ، خبر داد.






به گزارش اورينت، اين عمليات در منطقه يي موسوم به مثلث مرگ  كه حومه هاي دمشق، درعا و القنيطره را به هم متصل ميكند، صورت مي گيرد و” هدف  اصلي  آن “گشودن مسير غوطة غربي است كه تحت محاصره قرار دارد.
يك سخنگوي رزمندگان سوري درباره نبرد هاي طراحي شده در جنوب سوريه گفت: ” آنچه كه در اين نبرد جديد است، اين است كه تمامي گروهها براي عبور از درگيريها، زير پرچم و شعار ارتش آزاد سوريه گرد آمده اند“.

به گزارش اورنيت ، دست كم 12تيپ و نيروي رزمي مختلف در  اين نبردها ، كه عمليات «باز مي آييم» نام دارد شركت دارند.