۱۳۹۵ اردیبهشت ۵, یکشنبه

بمباران جنایتکارانه مردم حلب توسط هواپیماهای رژیم اسد و روسیه




منبع : ایران آزاد فردا ،24 آوریل 2016
لینک :
  بمباران جنایتکارانه مردم حلب توسط هواپیماهای رژیم اسد و روسیه
هواپیماهای جنگی رژیم اسد و روسیه در جنایتی دیگر در حلب و حومه آن محله اشرفیه را بمباران کردند.









در این بمبارانها بیش از ۳۰تن کشته شدند که اغلب آنها زنان و کودکان بودند.
اتاق عملیات فتح حلب از هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه خواست تا از شرکت در مذاکرات ژنو خودداری کند. ناظران می‌گویند رژیم جنایتکار اسد به همراه روسیه تنها با این زبان است که با مردم سوریه مذاکره مستقیم می‌کنند. گفتگوهای مستقیمی که ابزار کارش سلاح و آتش است.
ضرب‌الاجل ارتش آزادی سوریه برای توقف بمبارانها و پایان آتش بس
اتاق عملیات ارتش آزادی سوریه در حلب با صدور بیانیه‌یی به جامعه جهانی بیست و چهار ساعت فرصت داد تا با فشار آوردن بر روی رژیم اسد مانع بمباران غیر نظامیان در این شهر شود.
در بیانیه آمده است در صورتی‌که بمبارانهای اسد ادامه داشته باشد ارتش آزادی سوریه آتش‌بس را پایان یافته خواهد دانست.
رژیم اسد طی روزهای گذشته بمباران مناطق حلب را تشدید کرده و با توپخانه نیز مناطق مختلف این شهر را هدف قرار می‌دهد که در نتیجه آن دهها غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.
شمار کشته‌های بمباران حلب و دوما به بیش از ۵۰نفر رسید
سازمان ناظر حقوق‌بشر سوریه که مقر آن در لندن است اعلام کرد در حملات هوایی دولت سوریه به دو منطقه زیر کنترل رزمندگان در روز شنبه، بیش از ۵۰تن کشته شدند.
بیشتر قربانیان از حلب و دوما هستند. انتظار می‌رود بر آمار کشته‌ها افزوده شود زیرا جراحات چندین نفر بسیار جدی است.
حملات اخیر با وجود توافق توقف عملیات و شروع آتش‌بس که در ماه فوریه در ژنو به دست آمد صورت می‌گیرد. روز پنجشنبه، دبیرکل ناتو گفت: توافق آتش‌بس زیر فشار است. واشینگتن پست روز گذشته نوشته بود آتش‌بس و مذاکرات صلح سوریه در آستانه فروپاشی است.
علت این امر بمبارانهای بی‌وقفه رژیم اسد و روسیه علیه مردم بی‌دفاع سوریه در شهرهای حلب و دوما و سایر مناطق سوریه است که صدها کشته و مجروح برجای گذاشته است. آمریکا و سازمان ملل‌متحد با وجود این جنایات فشار بر اپوزیسیون را بالا بردند که کماکان به مذاکرات ادامه بدهند اما آنها هیچ فشاری روی اسد نمی‌گذارند. اپوزیسیون سوریه می‌گوید ما حاضر نیستیم کشتار مردم را ببینیم و در ژنو برای مذاکره بمانیم.
ریاض حجاب: علت ترک مذاکرات صلح احترام به خونهای ریخته شده مردم سوریه است

ریاض حجاب رئیس هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه روز شنبه ۴اردیبهشت ۹۵ بار دیگر تأکید کرد در دور جدید مذاکرات صلح ژنو شرکت نمی‌کنیم.
ریاض حجاب که همراه آنگلا مرکل از یک اردوگاه پناهجویان در ترکیه بازدید می‌کرد، به‌طور علنی به استفان دمیستورا نماینده سازمان ملل‌متحد حمله کرد و گفت: «علت ترک مذاکرات صلح احترام به خونهای ریخته شده است و نه خودنمایی سیاسی است.»
استفان دمیستورا که تا کنون حاضر نشده جنایات رژیم اسد و نقض آتش‌بس توسط این رژیم را محکوم کند، به اپوزیسیون سوریه فشار می‌آورد که در مذاکرات بماند. وی حتی تهدید کرده است که هیأتهای دیگری را به‌عنوان نماینده اپوزیسیون به مذاکرات می‌آورد.
ریاض حجاب هماهنگ‌کننده اپوزیسیون سوریه: این کدام آتش‌بس است که رژیم ایران ارتش خود را به سوریه می‌فرستد
ریاض حجاب هماهنگ‌کننده هیأت اپوزیسیون سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: ”اپوزیسیون سوریه با آگاهی از این‌که آتش‌بس مورد نظر اسد با توافق میان آمریکا و روسیه بوده است، با اجازه برادران رزمنده سوری با آن موافقت کرد. موافقت با آتش‌بس به‌منظور جلوگیری از خونریزی مردم سوریه و برای رساندن کمکهای انسان‌دوستانه به مردم بود و به‌خاطر احترامی که به قطعنامه‌های سازمان ملل می‌گذاریم به آتش‌بس ملتزم بودیم، ولی این رژیم جنایتکار به آتش‌بس ملتزم نبود و از همان اولین ساعت کشتار مردم سوریه را شروع کرد و هنوز هم کشتار را ادامه می‌دهد و به‌رغم این کشتارها مدعی است که آتش‌بس هنوز ادامه دارد ولی کدام آتش بس؟ در روی زمین آتش‌بس وجود ندارد چرا که هیچ‌گونه حسابرسی و باز خواستی از بشار اسد که آتش‌بس را نقض می‌کند نمی‌شود“.
ریاض حجاب ادامه داد : ”این چه آتش بسی است که رژیم ایران اعلام می‌کند تیپ ۶۵ خودش را به سوریه می‌فرستد و در کدام آتش‌بس رژیم ایران تیپ ۲۳ زرهی‌اش را برای جنگ به سوریه می‌فرستد و هر روز هزاران نفر را بسیج می‌کند. رأس حاکمیت در ایران فرمان جهاد در سوریه می‌دهد، فرمان جهاد شیعیان در سوریه می‌دهد تا مردم سوریه را کشتار کند، مردمی که آنها را کافر می‌نامد.
کدام آتش‌بس و کدام عقب‌نشینی روسیه که هواپیماهای روسی روزانه کشتار می‌کنند و انواع تسلیحات را به‌کار می‌گیرند.
هواپیماهای روسی علیه شهروندان سوری از بمبهای فسفری آتش‌زا و موشکهای خلأزا و بمبهای خوشه‌یی و ناپالم استفاده کردند.
طی همین هفته ۴۰هزار شهروند سوری در مرزهای ترکیه و سوریه آواره شده‌اند. این افراد نه چادر دارند، نه پتو، نه آب و نه غذا و تمامی اینها در نتیجه جنایات این رژیم و هم پیمان او داعش بوده است.
به گفته شبکه سوری حقوق‌بشر ۵۵۳ شهروند سوری از شروع آتش‌بس کشته شده‌اند. طی ۵۰روز آتش‌بس ۱۱۸۴نفر مجروح شدند. پس از کدام آتش‌بس صحبت می‌کنیم. مطلقاً در روی زمین آتش‌بس وجود ندارد.
شورای امنیت می‌بایست تشکیل جلسه بدهد و این توافق را بازنگری کند و می‌بایست ناظران بین‌المللی آتش‌بس، در روی زمین حضور داشته باشند و ناظران سازمان ملل می‌بایست مشخص کنند که چه کسی آتش‌بس را نقض می‌کند و کسانی که آتش‌بس را نقض می‌کنند مورد حسابرسی قرار گیرند.
ولی در صورتی‌که التزام به آتش‌بس وجود نداشته باشد و کسی مسئول شناخته نشود این رژیم و هم پیمانانش نقض توافقنامه‌های سازمان ملل را ادامه خواهند داد.
الان وضعیت بسیار وخیم است و رژیم و هم‌پیمانانش حلب را می‌خواهند محاصره کنند، یعنی محاصره ۶۰۰هزار سوری و روسیها و رژیم ایران تمامی انواع تسلیحات را به‌کار می‌گیرند.
در این‌جا به جامعه جهانی و شورای امنیت نسبت به نتایج وخامت‌بار و فاجعه‌یی انسانی هشدار می‌دهم.
از شروع آتش‌بس با این بهانه که آتش‌بس وجود دارد از دادن سلاح به گروههای رزمنده جلوگیری شد. این در حالی است که روسیه روزانه به این رژیم سلاح می‌دهد و هواپیماهای رژیم ایران روزانه سلاح و مهمات و نیرو را به سوریه می‌آورند ولی به بهانه این‌که آتش‌بس وجود دارد نمی‌گذارند که مردم ما از خودشان دفاع کنند. نمی‌گذارند که به گروههای رزمنده کمک برسانیم.
این اعمال افشا‌ شده که می‌خواهند به رژیم جنایتکار اسد تمکین کنند، ولی نخواهیم گذاشت، می‌جنگیم و در هر شرایطی می‌جنگیم، می‌جنگیم حتی با سنگ می‌جنگیم و تسلیم نخواهیم شد.
و هیچ راه‌حل سیاسی که بخواهد این رژیم را ادامه بدهد وجود نخواهد داشت و آن را قبول نخواهیم کرد. می‌بایست برنامه زمانی روشنی وجود داشته باشد و روند سیاسی واقعی وجود داشته باشد.
دمیستورا گفت: این دور از مذاکرات برای اجرای انتقال سیاسی است. ولی رژیم اسد تنها دو پیش نویس ارائه داده و از راه‌حل سیاسی فرار می‌کند. جامعه جهانی کجاست؟ سازمان ملل کجاست؟ چرا دمیستورا به شورای امنیت مراجعه نمی‌کند.
در این‌جا از طریق رسانه‌ها خواهان تشکیل جلسه وزرای خارجه گروه دوستان سوریه هستم تا اقدامات انسان‌دوستانه و آتش بسی که در سوریه به پایان رسیده را بازنگری کنند.
به جامعه جهانی می‌گویم هیچ راه‌حلی وجود نخواهد داشت مگر این‌که درد و رنجهای مردم سوریه متوقف شود. و تا زمانیکه بشار اسد در حاکمیت است مطلقاً راه‌حلی وجود نخواهد داشت.