۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۸, شنبه

مصاحبة نصر الحريري از ائتلاف ملي سوريه با سيماي آزادي





 منبع : ایران افشاگر ،7 می 2016 


همبستگي انقلابيون سوري با مقاومت ايران براي خلاصي از شر رژيم جنايتكار آخوندها
نصر الحريري: هدف مشتركي ما را به مقاومت ايران پيوند مي‌دهد كه همانا خلاصي از رژيم جنايتكار (حاكم بر) ايران است كه در وهلة اول عليه مردم ايران جنايت مي‌كند و سپس عليه مردم سوريه و خلق‌هاي منطقه.
دكترنصر الحريري عضو ائتلاف ملي سوريه و دبيركل پيشين اين ائتلاف، در يك مصاحبة اختصاصي با سيماي آزادي بر لزوم اخراج عوامل سپاه خامنه‌اي از سوريه تأكيد كرد و گفت، هدف مشتركي كه انقلابيون سوري و مقاومت ايران را پيوند مي‌دهد، خلاصي از شر رژيم جنايتكار حاكم بر ايران است.
نصر الحریري، در این مصاحبه با اشاره به جنايات رژيم اسد در حلب و مشاركت عوامل سپاه خامنه‌اي در اين كشتارها، گفت:
نصر الحريري – ائتلاف ملي سوريه
حلب دومين شهر بزرگ سوريه مي باشد و بعنوان پايتخت اقتصادي و مالي سوريه محسوب مي شود و خيلي نزديك به مرز تركيه است و اپوزيسيون بر نيمه شرقي آن كنترل دارد و ارتش آزاد چندين خط تماس درگيري با نيروهاي داعش دارد.
رژيم در اين حملات تمام سلاح‌ها را به‌كار گرفت و مناطق مسكوني را هدف قرار داد، محله‌ها، مدارس، مساجد، بازارها و هم‌چنين بيمارستان‌ها، همان‌طور كه در بيمارستان القدس اتفاق افتاد كه در آنجا بيش از 50 نفر شهيد شدند و تعدادي از كادر پزشكي بيمارستان شهيد شدند كه در رأس آنها دكتر محمد وسيم معاذ بود، آخرين پزشك اطفال در اين منطقه. رژيم به تمام فراخوان‌هاي التزام به آتش‌بس و متوقف‌كردن عمليات جنگي گوش نداد و با كمال تأسف اين كار با سكوت بين‌المللي همراه است و هم‌چنين با پشتيباني همپيمانانش روسيه و رژيم ايران. به‌علاوة اين‌كه جامعة جهاني اقدامات لازم و متناسب با چنين جنايت‌هايي را انجام نمي‌دهد.
دبيركل در پاسخ به اين سئوال كه راه حل متوقف‌كردن جنگ و خونريزي در سوريه چيست، تأكيد كرد:
نصر الحريري: جامعة جهاني بايد اول تمام نيروهاي خارجي در سوريه را اخراج كند، به‌خصوص سپاه پاسداران (رژيم) ايران و شبه نظاميان عراقي فرقه‌گرا و افغاني و نيروهاي حزب‌الله لبنان كه براي پشتيباني از رژيم بشار اسد وارد سوريه شده‌اند و در شمال و جنوب سوريه جنگ‌هاي گسترده‌يي به‌راه انداختند؛ همة اينها براي حفاظت از منافع اين رژيم جنايتكار است كه تمام اين جنايت‌ها را عليه مردم سوريه مرتكب شده است. جامعة جهاني همان‌طور كه مدعي است عليه تروريسم مي‌جنگند، بايستي با اين شبه نظاميان و اين گروه‌هاي تروريستي بجنگند كه بيشتر از داعش مردم سوريه را مي‌كشند. آنها با سوزاندن و خفه‌كردن، مردم را ميكشند و از زشت‌ترين انواع وسايل كشتار همانند داعش استفاده مي‌كنند. براي ما همة اين نيروها دو روي يك سكه‌اند، چه داعش و چه سپاه پاسداران رژيم ايران يا حزب الله و شبه نظامياني كه اين رژيم جنايتكار را براي كشتار مردم بي‌گناه سوريه كمك مي‌كنند.
نصر الحريري در مصاحبه با سيماي آزادي دربارة همبستگي انقلابيون سوري با مردم و مقاومت ايران نيز، گفت:
نصر الحريري : رابطة ما با مقاومت ايران و شوراي ملي مقاومت ايران رابطه‌يي خوب و ويژه است و در فعاليت‌هاي مختلف و در مناسبت‌هاي مربوط به انقلاب سوريه مشاركت‌هاي متقابلي وجود دارد.
هدف مشتركي ما را به مقاومت ايران پيوند مي‌دهد كه همانا خلاصي از رژيم جنايتكار (حاكم بر) ايران است كه در وهلة اول عليه مردم ايران جنايت مي‌كند و سپس عليه مردم سوريه و خلق‌هاي منطقه.

اميدواريم مردم ايران با تمام تنوعاتش از رژيم جنايتكار ولي فقيه، نظام خامنه‌اي جنايتكار رها شوند و در نهايت اين فرصت را پيدا كنند كه با صلح و احترام متقابل با تمام خلق‌هاي منطقه زندگي كنند و تمام تلاشها و كارها براي رشد اقتصادي صورت گيرد و پولهاي مردم براي گسترش آشوب و هرج مرج و صدور تروريسم خرج نشود.