۱۳۹۵ خرداد ۱۰, دوشنبه

زنان برنده صلح نوبل خواستار آزادی فوری نرگس محمدی شدند


ل
 منبع : ایران آزاد فردا ، 30 می 2016

زنان برنده صلح نوبل روز یکشنبه ۹خرداد خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانی سیاسی نرگس محمدی شدند.
آنها با صدور اطلاعیه‌یی که در پایگاه اطلاع‌رسانی زنان برنده جایزه نوبل منتشر شده از رژیم ایران خواستند تا به تعقیب قضایی مدافعان حقوق‌بشر پایان دهد و نرگس محمدی، را که به علت مبارزه علیه اعدام به ۱۰ سال حبس محکوم شده است را فوراً و بدون قید و شرط آزاد کند.
زندانی سیاسی نرگس محمدی که اخیراً توسط قضاییه خامنه‌ای، به ده سال زندان محکوم شده، طی نامه‌یی به انجمن جهانی قلم، درباره فشارهای ضدانسانی در زندانهای رژیم می‌نویسد:‌ رنج و عذاب فراتر از زندان، تحمل سلول‌های انفرادی در بندهای امنیتی است. ما ۲۵زن (در بند زنان اوین) در مجموع ۱۵۰ماه (بیش از ۱۲سال) متحمل حبس در بندهای امنیتی شده‌ایم و این مجازات، بسیار سنگین‌تر از مجازات زندان است که متأسفانه متهمان پیش از برگزاری دادگاه و انجام محاکمه، در دورانی به نام تحقیقات مقدماتی متحمل می‌گردند.
نرگس محمدی می‌افزاید:‌ یکی از کارکردهای سلول انفرادی، گرفتن اعترافها و اقرارهای بی‌اساس علیه خود متهمان است. که بر اساس همین اعترافها بی‌اساس، قضات دادگاهها احکام سنگینی صادر می‌نمایند…

وی در پایان نامه‌اش خواستار اقدام انجمن جهانی قلم و فشار بین‌المللی بر روی رژیم برای خاتمه دادن به این شکنجه‌های ضدانسانی شده است.