۱۳۹۵ خرداد ۱۰, دوشنبه

کناره‌گیری محمد علوش از ریاست کمیته عالی مذاکرات سوریه


منبع : ایران آزاد فردا ، 30 می 2016 

لینک 
محمد علوش رئیس کمیته عالی مذاکرات سوریه در بیانیه‌یی که در توئیتر منتشر شده است گفت: «سه دور از مذاکرات، به‌خاطر خیره‌سری حکومت بشار اسد و ادامه بمبارانها و خشونتها علیه مردم سوریه ناموفق بوده است». 
محمد علوش ضمن انتقاد از واکنشهای جامعه جهانی ابراز داشت: «جامعه جهانی در اجرای قعطنامه‌ها، به‌ویژه در مورد کمک‌رسانی‌ها، پایان دادن به محاصره، دسترسی به نیازهای اولیه، آزادی زندانی‌ها و پایبندی به آتش‌بس، ناموفق بوده است». 
آخرین دور از مذاکرات صلح در ماه آوریل بی‌نتیجه ماند. استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، هفت خرداد گفت: دور تازه گفت‌ و گوها هر زمانی که امکانپذیر باشد ادامه پیدا می‌کند، اما تاریخ مشخصی برای ادامه گفتگوها تعیین نشده است.
محمد علوش در بیانیه خود می‌گوید: «مذاکرات بی‌پایان برای مردم سوریه خطرناک است» . او می‌افزاید «بنابراین من کناره‌گیری خود را از هیأت عالی مذاکرات اعلام می‌کنم» .
محمد علوش از اعضای گروه بانفوذ جیش‌الاسلام است که رژیم آخوندی، پیش از این خواستار قرار گرفتن نام آن در فهرست گروه‌های تروریستی، شده بود.
دخالتهای رژیم آخوندی در سوریه و اعزام گله وار پاسداران به‌خصوص در منطقه حلب تنشها در این کشور جنگ‌زده را افزایش داده است.