۱۳۹۵ خرداد ۵, چهارشنبه

مایکروسافت برای مبارزه با تروریسم


منبع : ایران اسرار ، 25 می 2016

لینک :

بعد از آن‌که اینترنت در دست بنیادگرایان به سلاحی تبدیل شد که از طریق آن توانستند افکار تروریستی خود را گسترش دهند، مایکروسافت اعلام کرد تصمیم دارد علیه کاربرانی که با محتوای تروریستی در این شبکه هستند سیاستهای جدیدی را به‌کار گیرد.

بین آزادی عقیده و حقوق فردی فاصله زیادی وجود دارد. ضروری است که میان این دو توازن برقرار شود تا سلامتی عمومی تضمین شود.

در این‌جا داستان، امکاناتی است که در اینترنت وجود دارد و از طریق آن می‌شود علیه افراد جامعه ایجاد خطر کرد یا این‌که امنیت ملی کشورها را هدف قرار داد.

اخیراً رویدادهای تروریستی که اتفاق افتاده یا در حال اتفاق افتادن است از طریق اینترنت اداره و کنترل شده است. همچنین از این میدان برای نشر افکار بنیاد گرایانه استفاده می‌شود.

شرکت مایکروسافت نسبت به این خطر هشدار داد و اعلام کرد در حال تدوین سیاست جدیدی است تا از خدمات رسانی به کسانی که دنبال اهداف تروریستی هستند جلوگیری کند.

تدابیر مایکروسافت از این قرار است:

حساب گروههایی که در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند یا از آنها حمایت کرده‌اند و گروههایی که خشونت را ترویج یا تشویق می‌کنند به‌عنوان حسابهایی شناخته می‌شود که محتوایی تروریستی دارند.

مایکروسافت در ابتدا با کسانی برخورد خواهد کرد که محتوای کارکردهایشان نامطلوب است.

مایکروسافت با به‌کار گیری تکنولوژی جدیدی محتوای حساب کاربرانش را بررسی خواهد کرد و علامتهایی را در عکس‌ها و فیلمها و پرونده‌های موجود در آن قرار خواهد داد.

مایکروسافت در رابطه با موتور جستجوگر بینگ می‌گوید در احترام به حق آزادی بیان حسابها را حذف نخواهد کرد ولی پیش از آن از کاربر می‌خواهد که خود حساب را حذف کند. بدین ترتیب کاربران اینترنتی می‌توانند پرسشنامه‌ای را برای اینترنت ارسال کنند و بخواهند که محتوایی که از نظر مایکروسافت نامطلوب تلقی می‌شود را از حساب آنها حذف کند.