۱۳۹۵ تیر ۱۰, پنجشنبه

دست خالي بازگشت ظريف از سفرها و جامهای زهرهاي بعدي


منبع : ایران اسرار ، 1 ژوئیه 2016

لینک 

به دنبال دور سوم سفر اروپایی ظریف و شکستش در اجلاس تاشکند برای گرفتن عضویت در پیمان شانگهای، باند رفسنجانی، روحانی در مورد این سفرها برخلاف قبل چندان هیاهو نکردند. اما اذعان کردند ظریف دست خالی برگشت. (تصویر جهان صنعت 6 تیر) اما در میان مهره‌ها و رسانه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع، هیاهویی برخاست و موجی از حملات باندی و آه و ناله نسبت به مواضع کشورهای طرف حساب و سخنان ظریف در جریان این سفرها به‌پاخاست.

خبرگزاری حکومتی دانشجو روز سوم تیر در مورد اظهارات ظریف پیرامون مسائل منطقه‌یی در کمیسیون سیاست خارجه، دفاع و نیروهای مسلح فرانسه نوشت: ظریف گفته است: «پیشنهاد ایجاد یک مجمع گفتگو در خلیج فارس را ارائه کردیم که شبیه آنچه شما به‌عنوان پروسه هلسینکی می‌شناسید است». این خبرگزاری باند دلواپسان می‌افزاید: «پیمان هلسینکی به موتور فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تبدیل شد. ما قبل از این در مجال کنار هم قرار گرفتن ترکیب ایران، عراق، آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس با هدف پیشبرد چارچوب همکاری چندجانبه امنیتی در منطقه سخن گفته‌ایم که این مسأله در مسیر عملیاتی شدن برجام منطقه‌یی است.»

جوان ارگان بسیج ضدمردمی روز 6 تیر از اقدامات پشت پرده دولت روحانی خبر داد و از جمله نوشت: ”بانک مرکزی در سکوت خبری، تعهدات فرابرجامی را کلید زد، در رهگذر این اقدام، بانک مرکزی ایران برای آن‌که کارگروه اقدام مالی مبارزه با تروریسم (FATF)، هم‌چنان علیه ایران در لیست تأمین‌کنندگان مالی تروریسم اقدامی نکند، گویا متعهد شده دستورالعمل مبارزه با پولشویی این کارگروه را در کل شبکه بانکی کشور اجرایی کند. کارشناسان با اشاره به این‌که چون واژگان تعهدات فرابرجامی بر اساس مباحث پیچیده و فنی مالی بنا نهاده شده کسی به‌طور واضح نمی‌داند که چه اتفاقی افتاده است ”.

یک مهره دیگر باند خامنه‌ای به اسم فواد ایزدی از تداوم فشار اهرم تحریمها این‌طور ابراز وحشت کرد:

کاری که آمریکایی‌ها می‌خواهند بکنند این هست که با استفاده از موضوع تحریمها به‌تدریج اهرمهای قدرت جمهوری اسلامی را از دستش بگیرند. مثلاً در حوزه هسته‌یی بگویند ما تحریم می‌کنیم که بعداً ایران در حوزه هسته‌یی امتیاز بدهد. یا در حوزه موشکی می‌گویند ما تحریم می‌کنیم تا آنجا امتیاز بگیرند یا قدرت منطقه‌یی ایران و اهرمهای قدرتی دیگری که کشور داره. و این طراحی کلی هستش.. برجام نقض شده، یعنی اتفاقی که باید می‌افتاد نیفتاده، از آنطرف می‌بینید دو میلیارد، ده میلیارد پولهای ایران را به بهانه مختلف راهزنی می‌کنند برمی‌دارند و حالا کسی باید بدوه توی این دادگاههای بین‌المللی سالها تا اصلاً معلوم بشه این پولها برمی گرده یانه؟ ”(شبکه حکومتی رادیو گفت و گو- 5تیر95)



اما در باند ولی‌فقیه برخی چشم‌انداز تیره تری ترسیم کرده‌اند. از جمله: سایت حکومتی صاحب نیوز روز 6 تیر به‌نقل از یکی از مهره‌های باند خامنه‌ای به اسم جلال حسینی تحت عنوان کارشناسی سیاسی نوشت: ”دولت در پی برنامه‌های آمریکا برای تحقق برجام های ۲ تا ۷ با هدف تغییر رفتار ایران و فروپاشی نظام است. آمریکا برجام های دو تا هفت را تعریف کرده است. از سوی دشمن برجام ۲ تحت عنوان مبارزه با تروریست منطقه، محدود کردن نیروهای جبهه مقاومت اسلامی، گروههای انقلابی، برجام ۳ بحث محدود کردن قدرت موشکی ایران، برجام چهارم مسائل مرتبط با حقوق‌بشر در ایران تا برجام هفت برنامه‌ریزی شده است ”.