۱۳۹۵ مرداد ۶, چهارشنبه

العربیه: رژیم ایران عملیات تروریستی بسیاری علیه شهروندان خود و مردم کشورهای منطقه و جهان، را مرتکب شده است



                                                        بمب گذاری مرکز یهودیان در آرژانتین (آمیا)
منبع : العربیه،27ژوئیه 2016 

لینک 







منبع : العربیه با عنوان ”اقدامات تروریستی رژیم ایران در منطقه و جهان“ لیستی از اقدامات تروریستی رژیم از زمان به قدرت رسیدن تا کنون در خارج و داخل کشور را لیست کرده است.
در قسمتی از این گزارش که روز سه‌شنبه 5مرداد منتشر شده، آمده است: «رژیم ایران در سطح بین‌المللی به‌عنوان حامی اول تروریسم، بسیاری از جنایات و عملیات تروریستی علیه شهروندان خود و مردم و کشورهای منطقه و جهان، را مرتکب شده است. تأسیس سازمانهای تروریستی در داخل و خارج، از جمله شبه‌نظامیان حزب‌الله در لبنان گرفته تا حزب‌الله حجاز و دیگر گروه‌های تروریستی در سعودی و کشورهای خلیج فارس، تا دهها گروه شبه‌نظامی و فرقه‌ای در عراق و سوریه، و اخیراً حوثی‌ها در یمن، از جمله فعالیتهای تروریستی رژیم ولایت‌فقیه بوده است. علاوه بر این، حمایت رژیم ایران از دیگر سازمانهای تروریستی بین‌المللی مانند القاعده از سال 2001، که هنوز هم تعدادی از رهبران این سازمان افراطی را پناه داده، سندی محکم دال بر متنوع بودن پرونده فعالیتهای تروریستی این رژیم و حمایتش از گروه‌های افراطی است.
رژیم ولایت فقیه به راه‌اندازی شبه‌نظامیان تروریست اکتفا نکرده، بلکه از روز اول حکومتش، سلسله‌یی از عملیات آدم ربایی، بمبگذاری و ترور چه علیه قدرتهای مخالف خود یا حتی مخالفان داخلی انجام داده است» .
العربیه در قسمت دیگری از گزارش خود به اعدامها زندانیان سیاسی اشاره کرد و افزود: «رژیم جمهوری اسلامی بعد از رسیدن به قدرت و به‌خصوص در زمان جنگ با عراق، حدود 120هزارنفر از مخالفان عضو احزاب سیاسی و در رأس آنها سازمان مجاهدین خلق ایران و نیز جریانهای چپ را اعدام کرد. همچنین در یک قتل‌عام جمعی 30هزار زندانی سیاسی را در تابستان سال 67 اعدام کرد. علاوه بر این، هزاران نفر از فعالان سیاسی ملیتهای مختلف از جمله عرب، کردها و بلوچ ها بدار آویخت.
دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، آدم زوبین، در اظهاراتی گفته بود که تحریمهای اعمال شده علیه رژیم ایران به‌دلیل حمایتش از تروریسم و دخالت در سوریه و حمایت از رژیم اسد و حمایت از شبه‌نظامیان در یمن، و همچنین به‌دلیل ادامه نقض حقوق‌بشر، ادامه خواهد داشت.
گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص تروریسم بین‌المللی در سال 2015، که در آغاز ماه ژوئن گذشته منتشر شد، از رژیم ایران به‌عنوان ‘ حامی ارشد تروریسم بین‌المللی’ یاد کرده بود، و دخالتهای تهران در منطقه و حمایتش از تروریسم و خشونت در سوریه و عراق و بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات منطقه‌ای از طریق فعالیتهای تروریستی سپاه پاسداران انقلاب را محکوم کرده بود و به نقش این رژیم در اعمال خشونت مخالفان در بحرین نیز اشاره کرده بود.