۱۳۹۵ شهریور ۹, سه‌شنبه

خلاصه اخبار زندان ها و زندانيان ودستگیری ها


انتشار : 30 اوت 2016


خلاصه اخبار  زندان ها  و زندانيان ودستگیری ها


کانال تلگرامی آیت الله منتظری احضار مجدد و بازجویی احمد منتظری به دادگاه ویژه روحانیت قم
روز یکشنبه ٧ شهريور ۱۳۹۵ حجةالاسلام احمد منتظری برای بار دوم پس از انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری، به دادگاه ويژه روحانيت قم احضار و بازجویی شد.اين بازجويى پنج ساعت طول كشيد و ادامه آن به ساعت ٩ صبح فردا دوشنبه موكول شد.

آزادی امید کوکبی :
وکیل امید کوکبی از آزادی مشروط موکلش خبر داد.
حمید بابایی؛ تغییر غیرقانونی عناوین اتهامی در پرونده و رد اعاده دادرسی

اتهامات حمید بابایی زندانی امنیتی و بیمار زندان رجایی‌شهر کرج در پرونده‌ای که حکم آن صادر شده و به تاییددادگاه تجدیدنظر نیز رسیده، اخیرا تغییر یافته و با توجه به اتهامات جدید، درخواست اعاده دادرسی‌اش از سوی دیوانعالی کشور رد شده است
دستگیری و احضار تعداد زیادی از فعالان شبکه های اجتماعی در سمنان و کهگیلویه و بویراحمد



مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی «سپاه فتح» کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری و احضار ۲۲ نفر متهم به فعالیت در حوزه «امنیت اخلاقی و توهین به عقاید و مقدسات دینی» در شبکه های اجتماعی، خبرداد
حسین غلامی آذر خطاب به لاریجانی: «حقوق بشر ادعایی شما چیست؟»

حسین غلامی‌آذر» روحانی زندانی در زندان رجایی‌شهر کرج و وکیل‌بند سابق بند ویژه روحانیت زندان اوین، طی نامه‌ای به صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، از «حقوق بشر ادعایی» مقامات قضایی انتقاد کرد و نوشت: عربستان کودک کش است کودکان دیگر کشورها را می‌کشد، ولی شما و همکاران‌تان در دادسرای ویژه روحانیت هر روز فرزندان ما را یک مرتبه می‌کشید. شما کودک کش نیستید ولی آنها جانی‌های کودک کش‌اند. شما کی هستید
دژخیم پور محمدی وزیر دادگستری: نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم

خرم آباد - ایرنا - وزیر دادگستری با اشاره به نامه اخیر علی مطهری گفت: نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم؛ امام بزرگوار به ما یاد داد که در زمین دشمن بازی نکنیم.
دستگیری 34 زن و مرد در پارتی شبانه




کرمان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از شناسایی یک مرکز فساد مجلل، دستگیری 34 زن و مرد در پارتی شبانه و توقیف 12 دستگاه خوردروی لوکس و گرانقیمت خبر داد.
جامعه زندانیان سیاسی در ایران  / در باره قتل عام 67 «دفنشان کردند، غافل از اینکه آنها بذر بودند.»،حامد یازرلو

زمان:ظهر یک روز پاییزی در بیست و هشت سال پیش.
مکان: اهواز، شهرک دانشگاه
از مدرسه برمی گشتم. هفت سالم بود. از سرویس مدرسه پیاده شدم. خانه درش باز بود. از دری که به آشپزخانه باز می شد وارد شدم. هیچکس نبود. در اتاقهای دیگر هم هیچکس نبود. عجیب بود. سکوتِ خانه وحشتم را دو چندان کرد. وضعیت غیرعادی بود. درِ آخرین اتاق را که باز کردم، همه آنجا بودند. آرام می گریستند.
نامه  نوزدهم محمد مهدوی فر به رهبری در مورد انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری

رهبر محترم جمهوری اسلامی ایران
آیت‌الله سید علی خامنه‌ای
بعد از سلام و عرض احترام
چنانچه اطلاع دارید، مهمترین خبر یک ماه اخیر، انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری مربوط به مرداد سال ۶۷ بود که در شبکه‌ها و سایت‌های داخل و خارج کشور انعکاس گسترده‌ای داشت
از زندانی سیاسی  کبودوند در کنگره جوامع بین‌المللی حقوق بشر در ژوهانسبورگ حمایت شد



از کبودوند در کنگره جوامع بین‌المللی حقوق بشر در ژوهانسبورگ حمایت شدآژانس کُردپا: شادی صدر، حقوقدان و فعال حقوق بشر پیام آزادی محمدصدیق کبودوند، رئیس زندانی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان را به کنگره جوامع بین‌المللی حقوق بشر رساند.
مرگ  یک کولبر در ارومیه با شلیک مستقیم نیروهای انتظامی


روز گذشته یک کولبر اهل سیلوانای شهرستان ارومیه با شلیک مستقیم نیروهای انتظامی مرزبان جان خود را از دست داد.
بازداشت  هفت شهروند مسیحی در فیروزکوه



خبرگزاری هرانا – روز جمعه پنجم شهریورماه ۷ تن از نوکیشان مسیحی که با خانواده‌هایشان جهت تفریح به فیروزکوه در استان تهران رفته بودند توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شدند. برخورد با فعالان مد و فشن در اردبیل؛ بیش از ۲۰ احضار و بازداشت

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از دستگیری اعضای گروهی خبر داد که در زمینه مدلینگ فعال بوده و تصاویر مربوط به مدلینگ و فشن را در فضای مجازی منتشر می کردند. وی همچنین از دستگیری و احضار ۲۰ نفر و پلمپ ۶ آتلیه و ۴ سالن آرایش زنانه در همین رابطه خبر داد.
بخشش  محکوم به قصاص پس از ۱۱ سال
خبرگزاری هرانا ـ معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس گفت که با تلاش اعضای شعبه ۴۱ شوراهای حل اختلاف شیراز و رضایت اولیاء دم مقتول، فرد محکوم به قصاص مورد بخشش قرار گرفت.
پرونده  کهریزک دوباره به جریان افتاد؛ مرتضوی باز هم دادگاهی شد

وکیل مدافع خانواده یکی از فوت‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک، از برگزاری دادگاه سعید مرتضوی خبر داد و گفت که صبح فردا این دادگاه با حضور نماینده دادستان تهران برگزار خواهد شد.
کاهش حبس متهمان پرونده ‘پروژه نفوذ’ در دادگاه تجدیدنظر

سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل تعدادی از متهمان پرونده موسوم به “پروژه نفوذ” از تقلیل حکم حبس متهمان این پرونده به دو سال حبس در دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد. (متن كامل ضميمه است)
بازداشت سی و چهار نفر در مهمانی شبانه در کرمان


دادستان مرکز استان کرمان از دستگیری ۳۴ زن و مرد در «پارتی شبانه» در منزلی در شهر کرمان خبر داد.
علی  غزالی» و «فؤاد صادقی» بازداشت شدند

صبح روز گذشته، «علی غزالی» و «فؤاد صادقی» از مدیران وب‌سایت توقیف شده بازتاب، به دلایلی نامعلوم توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.
احتمال صدور حکم معاونت در قتل برای سعید مرتضوی

کمالی جلودار گفت: به لحاظ حقوقی امکان دارد که شعبه 22 در دادگاه تجدید نظر با استدلال متفاوت نامبرده را درخصوص معاونت در قتل مرحوم روح الامینی و نیز گزارش خلاف واقع بر خلاف نظر شعبه دیوان عالی و شعبه کیفری استان سابق محکوم کند.
دژخیم پورمحمدی: از لحاظ وجدانی راضی هستم

وزیر دادگستری گفت: در حال حاضر بیشترین حملات و تهاجم‌ها به سمت من است و نمی‌خواهند دست بردارند اما من در این زمینه آرام هستم چون طبق قانون و شرع اسلام عمل کرده‌ام
تشدید فشار اطلاعات بر خانواده های اعدام شدگان اهل سنت


وزارت اطلاعات فشار و تهدیدات خود بر علیه خانواده های اعدام شدگان اخیر اهل سنت را افزایش داده است.
حمایت فعال کارگری و زندانی سیاسی بهنام ابراهیم زاده از اعتصاب غذای زندانی سیاسی ارژنگ داوودی

در چهل و چهارمین روز اعتصاب غذای ارژنگ داوودی٫فعال کارگری و زندانی سیاسی بهنام ابراهیم زاده در بیانیه ای حمایت خود را از اعتصاب غذای یار و همبندش اعلام کرد.
احضار و بازجویی مجدد از راحله راحمی پور


امروز دوشنبه 8 شهریور ماه خانم راحله راحمی پور برای بار سوم به دادسرای اوین فراخوانده شد.