۱۳۹۵ شهریور ۶, شنبه

اعدام جمعی جنایتکارانه ۱۲ زندانی در زندان مرکزی کرج



منبع : همبستگی ملی ایران ،27 اوت 2016 

لینک 

اعدام جمعی جنایتکارانه ۱۲ زندانی در زندان مرکزی کرج

دژخیمان خامنه ای سحرگاه روز شنبه ششم شهریور ۹۵ در یک اعدام جمعی جنایتکارانه حداقل ۱۲ زندانی را در زندان مرکزی کرج اعدام کردند.
اتهام این زندانیان مواد مخدر اعلام شده است.
این زندانیان از جمله یک زندانی منتقل شده از زندان قزلحصار، روز چهارشنبه هفته گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی زندان مرکزی کرج منتقل شده بودند.
هویت نه تن از اعدام شدگان عبارتند از «علیرضا مددپور، بهمن رضایی، آرمان بهرامی، علی رضا اسدی، محسن اسلامی، حسین بایرامی (منتقل شده از زندان قزلحصار)، مهدی رستمی، امیر سرخاه و علیرضا سرخاه ».
این زندانیان روز چهارشنبه سوم شهریورماه جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی زندان مرکزی کرج منتقل شده و روز پنج شنبه چهارم شهریور موفق شدند برای آخرین بار با خانواده های خود ملاقات کنند.
خاطرنشان می شود احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران، روز جمعه پنجم شهریور از دیکتاتوری آخوندی خواست فورا اجرای حکم اعدام ۱۲ زندانی در ندامتگاه کرج را متوقف کند.
احمد شهید برای رژیم ایران ابراز تاسف کرد که این رژیم همچنان به دنبال اجرای حکم اعدام برای جرائمی است که متناسب با قوانین بین‌المللی در زمره "جرائم جدی"، قرار نمی‌گیرند.
به گفته احمدشهید این مساله خلاف "میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی" است که رژیم ایران نیز به اجرای آن متعهد است.
وی تاکید کرد صدور حکم اعدام در دادگاه‌هایی که نه تنها با استانداردهای بین‌المللی بلکه با قوانین داخلی رژیم ایران نیز مطابقت ندارد، "نگران کننده" است.