۱۳۹۵ شهریور ۶, شنبه

ممانعت از برگزاری بزرگداشت ستار بهشتی و دستگیری خواهرش فراخوان به آزادی اعضای خانواده ستار بهشتی






منبع :همبستگی ملی ایران ،27 اوت 2016 

لینک 

ممانعت از برگزاری بزرگداشت ستار بهشتی و دستگیری خواهرش فراخوان به آزادی اعضای خانواده ستار بهشتی
روز جمعه ۵ شهریور (۲۶ اوت) نیروهای سرکوبگر با یورش به خانه پدری شهید ستار بهشتی، از برگزارش مراسم روز تولد برای او جلوگیری کردند و خانم سحر بهشتی خواهر ستار و همسرش را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و آنها و شماری از شرکت کنندگان در این مراسم را بازداشت کردند. از میان بازداشت شدگان سحر بهشتی به نقطه نامعلومی منتقل شده است. شماری از بازداشت شدگان نیز متعاقبا آزاد شدند تا با احضاریه به ارگانهای سرکوبگر فراخوانده شوند. ستار بهشتی کارگر و وبلاگر شجاع در آبان ۱۳۹۱ دستگیر شد و در اثر شکنجه های وحشیانه رژیم به شهادت رسید.
ماموران وزارت اطلاعات همزمان با تهدید کسانی که احتمال میدادند در این مراسم شرکت کنند، تلاش کردند آنها را از شرکت در مراسم یادبود ستار قهرمان بازدارند. نیروهای سرکوبگر همراه با «حکم دادستانی رژیم» برای جلوگیری از تشکیل مراسم، خانه پدری شهید ستار بهشتی را محاصره و تمام ورودی های منتهی به آن را بستند و برای ارعاب شرکت کنندگان از همه فیلمبرداری می کردند.
مقاومت ایران عموم مراجع بین المللی مدافع حقوق بشر را به اقدام فوری برای آزادی سحر بهشتی فرا می خواند. فاشیسم دینی حاکم بر ایران در هراس از فوران خشم و انزجار عمومی مردم، حتی تحمل برگزاری مراسم یادبود شهیدان را نیز ندارد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۵شهریور ۱۳۹۵ (۲۶ اوت ۲۰۱۶)