۱۳۹۵ شهریور ۶, شنبه

ایران: فراخوان برای نجات ۱۲ زندانی از اعدام و جلوگیری از کور کردن ۵ زندانی دیگر


منبع : همبستگی ملی ایران ،27 اوت 2016 

لینک 

ایران: فراخوان برای نجات ۱۲ زندانی از اعدام و جلوگیری از کور کردن ۵ زندانی دیگر

مجازاتهای وحشیانه در سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی و مخالفت پزشکان با اجرای این مجازاتها
مقاومت ایران شورای حقوق بشر و کمیسر عالی حقوق بشر و ارگانهای بین المللی مدافع حقوق بشر را به اقدام فوری برای جلوگیری از اعدام ۱۲ زندانی که در آستانه اعدام قرار دارند و همچنین نجات پنج زندانی که به مجازات وحشیانه کورکردن چشم با اسید محکوم شده اند فرا می خواند.
12 زندانی محکوم به اعدام روز سوم شهریور (۲۴ اوت) برای اجرای این حکم جنایتکارانه به سلولهای انفرادی در زندان کرج منتقل شده اند.
در همین حال پنج زندانی در زندان گوهردشت کرج در نوبت اجرای حکم قرون وسطایی کور شدن چشم با اسید قرار دارند. یک چشم یکی از این زندانیان در۱۲ اسفند ۹۳ با اسید کور شده است. کور کردن چشم دوم او صرفا به خاطر خودداری پزشکان از تن دادن به این وحشیگری به تعویق افتاده است.
جعفری دولت آبادی دادستان تهران در 2 شهریور از«عدم همکاری پزشکان قانونی در اجرای احکام اسیدپاشی» ابراز نگرانی کرد و بر اجرا شدن این «احکام قطعی» تاکید کرد. وی گفت: “اجرای احکام مرتکبان اسیدپاشی که مستلزم حضور و نظارت پزشک است، با تأخیر مواجه شده است. هیچ توجیهی در عدم همکاری با دادسرای جنایی پیرامون اجرای احکام مرتکبان اسیدپاشی قابل پذیرش نیست» (خبرگزاری حکومتی ایلنا- ۲ شهریور).
جواد لاریجانی، دبیر نهاد به اصطلاح «حقوق بشر» قضاییه رژیم نیز در همان روز بار دیگر بر ضرورت اجرای مجازات وحشیانه اعدام در ایران تاکید کرد و گفت: «ما به‌طور کلی با حذف کامل اعدام مخالف هستیم ... قصاص [هم] یک امر کاملاً اجتماعی است و ... خیلی هم به آن افتخار می‌کنیم.
بربریت حاکم بر ایران که ننگ بشریت معاصر است به خاطر جنایت علیه بشریت در حق مردم ایران باید از جامعه بین المللی طرد شود و سران آن در مقابل عدالت قرار گیرند.
مقاومت ایران عموم مردم ایران به ویژه جوانان را به اعتراض به اعدامهای فزاینده و مجازاتهای قرون وسطایی مانند قطع دست و کور کردن چشم فرا می خواند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
5 شهریور 1395 (26 اوت 2016)