۱۳۹۵ شهریور ۷, یکشنبه

غزلي زيبا به‌نام «رقم وفا» بیاد سردار شهيد حقوق‌بشر و مقاومت پروفسور كاظم رجوي








تاریخ :28 اوت 2016

غزلي زيبا به‌نام «رقم وفا» را بیاد  سردار شهيد حقوق‌بشر و مقاومت پروفسور كاظم رجوي سروده شده   تقديم به‌روح پر‌فتوحش باد!به امید اینکه با اعلام جنبش دادخواهی توسط رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی مقاومت ایران زهر حقوق بشر را به حلقوم رژیم پابه گور فاشیستی وواپسگرای ایران بریزد 

«رقـم وفـا»
سركوي دوست عمري قدم وفا زدم مـن
به‌هواي وصل جانان پر‌وبالها زدم من
زكتاب دهر درسي چو به‌از وفا نديدم
به‌همه كتاب عمرم رقم وفا زدم من
به‌اميد آن‌كه دستي بزنم به‌دامن دوست
به‌جهان و ماسوايش همه پشت‌پا زدم من
نه ز‌هر‌كتاب عشقي ورقي دگر گشودم
نه‌به‌هر ديار حسني علمي جدا زدم من
به‌فروغ ديده‌و‌دل، شب هجر صبح كردم
به‌فراغ جان رسيدم چو مي‌‌صفا زدم من
ز‌حبيب هرچه ديدم به‌شكيب خود فزودم
نه‌به‌لابه لب گشودم نه دم از جفا زدم من
نه‌به‌دير پا‌نهادم نه به‌مسجد و كليسا
كه ز‌راه كعبهٌ دل به‌ره خدا زدم من
چو به‌كوي آشنايي به‌از اين دري نديدم
به‌هزار در نرفتم،‌در آشنا زدم من
«رجوي» چه‌خوش سرودي به‌جواب [آن‌كه گفتا

«به‌هزار در زدم تا در كبريا زدم من»