۱۳۹۵ مهر ۹, جمعه

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز ۸مهر ۱۳۹۵




منبع : ایران اسرار ، 30 سپتامبر 2016

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز ۸مهر ۱۳۹۵
مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز پنجشنبه به رویکرد تهاجمی روحانی در برای ادامه مسیر زهر خوران نظام و کلی گویی‌های انفعالی خامنه‌ای در مراسم ارتش تحت امرش اختصاص یافته است:

آرمان: روحانی: عده‌یی از راحتی مردم ناراحتند- صدا و سیما چرا واقعیت را به مردم نمی‌گوید؟ کشور بی‌دغدغه اداره شد چرا شکر نعمت نمی‌کنید- یک دفعه FATF را نجس اعلام کردند – سبک دولت قبل تا قیامت هم جواب نمی‌داد

اطلاعات: روحانی: کشور در یک‌سال گذشته بی‌دغدغه اداره شد

اطلاعات: رهبر معظم انقلاب: دنیا به عظمت، هوشمندی و اقتدار ملت ایران معترف است

رسالت: فرمانده معظم کل قوا: نیروهای مسلح آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند

روزنامه‌های باند خامنه‌ای در مورد اظهارات روحانی در قزوین در نشست موسوم به سرمایه‌گذاری و توسعه سکوت کرده‌اند، روزنامه‌های باند  هاشمی رفسنجانی  و  حسن روحانی  بخشی از آن را انعکاس داده‌اند:

شرق: رئیس‌جمهوری: چرا واقعیت ایران را به مردم نمی‌گویند؟

رئیس‌جمهوری در نشست سرمایه‌گذاری و توسعه قزوین که با حضور فعالان اقتصادی، نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، شریعتمداری، معاون رئیس‌جمهور، ربیعی، وزیر کار و همتی، استاندار قزوین، برگزار شد، گفت: «برخی زمانی می‌گفتند برجام اثری ندارد، اما امروز که آثار برجام را دیده‌اند خود اذعان به آن داشته و می‌گویند چرا آثار آن کم است».

و افزود: «مذاکرات خارجی همانند معاملات تجاری است که در آن کالایی فروخته یا خریده می‌شود که در آن همه‌چیز به‌صورت صددرصد محقق نمی‌شود،

روحانی با اشاره به اتفاقات اخیر و حمله به سفارتخانه‌ها، ایجاد آرامش در همه مسائل و ابعاد را مهم‌ترین بخش رویکرد دولت تا پایان کار آن عنوان کرد و گفت: «این نمی‌شود که برخی بریزند و سفارتخانه‌ها را آتش بزنند و بعد از آن روابط ما نیز آتش بگیرد و این نمی‌شود که کسی چیزی را خراب کند که ما نتوانیم امور را پیش ببریم و برجام برای مملکت گشایشی بود که ایجاد شد و در توافق هسته‌یی خواستیم فضا را مهیا کنیم تا هر روز یک گشایشی ایجاد کنیم».

او ادامه داد: «هرچه برای حل مسائل پیش می‌رویم یک داستانی به وجود می‌آورند، به‌طوری‌که ما کشوری هستیم که در نقطه نخست مقابله با تروریسم قرار داریم که یک‌دفعه FATF را نجس اعلام می‌کنند».

روحانی گفت: «برای مبارزه با تروریسم باید از قوانین لازم بهره‌گیری شود و ما نیز نسبت به مسائل مختلف و پول‌شویی از لحاظ مالی و بانکی اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و این اقدامات را باید به دنیا اعلام کنیم، پس هیچ‌کس نباید بیخودی به ما تهمت بزند».

رئیس‌جمهوری گفت: «یک عده به ما می‌گفتند اینها ساده‌لوح هستند و هیچ پرونده‌یی بسته نمی‌شود؛ آدم‌هایی به خود من می‌گفتند شما دارید وقت تلف می‌کنید و حالا که حل شده است، به‌جای تشکر از ملت و نمایندگان ملت، این افتخار را قبول نمی‌کنند».

او افزود: «ما در یک مبارزه حقوقی، فنی و سیاسی توانستیم موفق به بستن این پرونده در آژانس شویم و اعلام کنیم که ایران به‌دنبال بمب هسته‌یی نیست؛ اگر امروز در حوزه پول‌شویی و همچنین دیگر موارد به دنیا اعلام می‌کنیم که به‌دنبال پول‌شویی نبوده و حامی تروریسم نیستیم، آیا اتفاق بدی است؟»

روزنامه‌های باند رفسنجانی-روحانی به دعواهای باندی در جریان سفر روحانی به قزوین اذعان کرده‌اند:

شرق: در جریان سفر رئیس‌جمهوری به قزوین، گویا تعدادی از استقبال‌کنندگان فقط به قصد استقبال نیامده بودند، لااقل پلاکاردهایی که در دستشان بود، این گفته را تأیید می‌کرد؛ آنها که برابر استقبال‌کنندگان در اقلیت قرار داشتند، روی پلاکاردهایشان که نوشته بودند: «١٠٢٠ روز از ١٠٠ روز گذشت» ؛ «آیا از رکود عبور کردیم؟»، کارگران دیروز؛ بی‌کاران امروز» و... بعضی از این پلاکاردها دست‌خط‌های مشابه هم داشتند. در بین خبرگزاریها، «فارس» بیشترین سهم را برای انتشار این عکس‌ها داشت. همچنین حساب توییتری روحانی، جمله رئیس‌جمهوری مبنی بر «چرا بزرگان کشور، نویسندگان، رسانه‌ها و صدا و سیما واقعیت کشور را به مردم نمی‌گویند؟» را توییت کرد؛ این جمله با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران در توییتر روبه‌رو شد.

روزنامه‌های باند  ولی‌فقیه ارتجاع  ضمن ابراز وحشت از نتایج انتخابات آتی آمریکا روزنامه‌های باند رقیب را مورد حمله قرار داده‌اند:

کیهان: نخستین مناظره تلویزیونی هیلاری کلینتونِ دموکرات و دونالد ترامپ جمهوری خواه در نیویورک برگزار شد. با توجه به نگاه ساده دلانه و بعضاً موذیانه عده‌یی به این مناظره، یادآوری چند نکته لازم است.

اینکه کلینتون ضمن دفاع از برجام گفته افتخارش این است که بدون شلیک حتی یک گلوله و با توسل به شدیدترین تحریم‌ها توانسته توانمندی‌های هسته‌یی ایران را مهار کند، باعث خوشحالی نشریات زنجیره‌یی شده است؛ فقط به این خاطر که در متن این جمله «خصمانه»، دفاع از برجام نهفته است!

«حقوقدان برنده شد؛ نامزد جمهوریخواه فی البداهه جنگید»، موضوع تیتر اول یکی از این همین رسانه‌هاست. معانی نهفته زیادی در این تیتر هست؛ از جمله مقایسه کلینتون با رئیس‌جمهور کشورمان (!)، بزک کردن چهره‌ای که در خباثت «مادر داعش» است!. مقایسه رئیس‌جمهور کشورمان با چنین موجودی آن هم فقط به‌خاطر دفاع کلینتون از برجام، خلاصه نگاهی است که لیبرال‌های وطنی در رسانه‌های متعددشان به این مناظره داشته‌اند.

اگر تصور کنیم با انتخاب کلینتون دشمنی‌ها با ایران از بین رفته یا کمتر خواهد شد، دست‌کم به‌خاطر وجود همان لابی‌های پرنفوذ هم که شده باید نتیجه بگیریم سخت در اشتباهیم.

راه‌حل پایان این دشمنی ها-همان‌طور که در ماجرای توافق هسته‌یی ثابت شد- از دست دادن یک به یک مولفه‌های قدرت نیست، برعکس افزودن به مولفه‌های قدرت است.

حمله به باند رفسنجانی-روحانی در روزنامه‌های دلواپسان نظام ادامه دارد:

جوان: چه کسانی برای جنگ علیه ایران زمینه‌سازی می‌کنند؟

یکی از بزرگ‌ترین درس‌ها و آموزنده‌ترین عبرت‌های دوران دفاع مقدس، آن است که باید از وقوع جنگی دیگر علیه ایران جلوگیری کرد

متأسفانه اکنون با گروهها و اشخاصی مواجه هستیم که به فرسایش فرهنگ دفاعی روی آورده‌اند و گویا تصور می‌کنند از این طریق به کشور و مردم خدمت می‌کنند! این گروهها و افراد به‌راحتی و آسانی، تضعیف نیروهای مسلح را دنبال کرده، تصور می‌کنند برای تأمین امنیت ملی، راههای دیگری هم غیر از تقویت اقتدار ملی و قدرت دفاعی در برابر دشمنان جهانخواری چون آمریکا وجود دارد. برای شناخت این گروهها و اشخاص، به‌راحتی می‌توان آنها را شناخت. آنان کسانی هستند که به طرق مختلف، مؤلفه‌های فرهنگ دفاعی را به چالش کشیده و فرسایش می‌دهند.

روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع در مقالات متعددی رو در روی ادعاهای آخوند روحانی به اذعان به گوشه‌هایی از وضعیت وخامت‌بار اقتصادی اجتماعی اختصاص داده‌اند:

وطن امروز: در حالی مرکز آمار از بیکاری ۲ میلیون و ۷۲۹ هزار نفری و وزارت کار از بیکاری ۲میلیون و ۵۰۰ هزار نفری دم می‌زنند که رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از گزارش این مرکز درباره بیکاری حداقل 8/4 میلیون ایرانی پرده برداشت. برخی نماینده‌های مجلس هم در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده بودند مسئولان دولت در جلسات رسمی با مجلس شمار بیکاران را حدود 5 میلیون نفر اعلام می‌کنند که به نظر می‌رسد، مخفی‌کاری مسئولان در اعلام آمارهای واقعی ضربه سنگینی به اعتبار آمار و دولت وارد خواهد کرد.

کیهان: بر اساس جدیدترین آمار بودجه خانوار بانک مرکزی، در سال 94 بیش از ۲۶.۴ درصد از خانوارهای شهری بدون شغل بوده‌اند که نسبت به سال گذشته بیش از ۲.۵درصد افزایش یافته است. به بیان دیگر از هر چهار خانوار ایرانی یک خانواده نقشی در فضای اقتصادی ندارند.

کیهان: روزنامه آرمان در گزارشی نوشت: رکودی که امروز اقتصاد به آن دچار شده یکی از عمیق‌ترین رکودهای چند دهه گذشته است. رکود نه تنها در بخش مسکن، بلکه در تمام بخش‌های اقتصادی حاکم شده است.

بانک مرکزی هر روز برای تأمین نیازهای نقدینگی بانکها پول بیشتری چاپ می‌کند و بدون پشتوانه به اقتصاد تزریق می‌کند. حجم نقدینگی از حجم یک تریلیون گذشته و پایه پولی به طرز غیرمتعارفی متزلزل شده است.

کیهان: روزنامه وقایع اتفاقیه وابسته به صادق خرازی نوشت: دولت هر روز تکلیف جدیدی برای بانکها دارد، یک بار آنها را موظف به پرداخت نفری 10 میلیون تومان وام ازدواج به هر زوج می‌کند، بار دیگر برای اجرای طرح کارت‌های اعتباری 10، 30 و 50 میلیون تومانی خرید کالا، بانکها را مکلف به ارائه این تسهیلات به متقاضیان کرده است اما بانکهایی که 90هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند و نقدینگی‌شان به‌شدت کاهش پیدا کرده است به هیچ عنوان زیر بار اجرای تکالیف دولت نمی‌روند... برخی کارشناسان می‌گویند طرح مذکور موجب فاکتورسازی جعلی یا رونق مصرف کالای خارجی به‌ویژه قاچاق خواهد شد و ضمن این‌که رنگ و بوی انتخاباتی دارد، موجب ایجاد بدهی‌های سنگین برای مردم در آینده خواهد شد.

روزنامه‌های باند رفسنجانی- روحانی نیز متقابلاً برای تدارک جنگ قبضه کرسی ریاست‌جمهوری در نمایش آتی انتخابات موارد جدیدی از فساد در باند ولی‌فقیه را برملا کرده‌اند.

شرق: در حالی‌که طرح تحقیق‌وتفحص از شهرداری تهران، از سوی هیأت‌رئیسه مجلس برای بررسی موارد به کمیسیون عمران ارجاع داده شده بود، تذکر علیرضا رحیمی نماینده تهران در دقایق پایانی جلسه علنی مجلس، گمانه‌هایی را درباره تلاش شهرداری برای اثرگذاری بر این تحقیق‌وتفحص ایجاد کرد. رحیمی

از تلاش برخی مدیران شهرداری برای منصرف‌کردن نمایندگان از تحقیق‌وتفحص و متوقف‌کردن این طرح خبر داده بود، دیروز و در حالی‌که تنها چند دقیقه به پایان جلسه علنی زمان باقی مانده بود، از مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت، برای بیان تذکر خود درخواست زمان کرد. او در این تذکر با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران که اقدام به توزیع کارت‌های ۵۰۰هزارتومانی تسهیلات ورزشی میان نمایندگان کرده، گفت: «اتفاق ناگواری در مجلس از طرف شهرداری تهران افتاد که موجب تحیر و تعجب نمایندگان مجلس شد».

و گفت: «مجموعه‌ای خاص که مدعی هستند شأن آنها اداره کشور است و در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شده یا می‌خواهند نامزد شوند، باید انقلابی‌گری را در عمل نشان دهند، نه این‌که با مجلس این‌گونه برخورد کنند».