۱۳۹۵ مهر ۷, چهارشنبه

۵مهر سال ۶۰ – نامه فوق محرمانه آقای منتظری به خمینی: اعتراض به اعدام دختران سیزده چهارده ساله


منبع :ایران آزاد فردا ،28سپتامبر 2016




لینک 





۵مهر سال ۶۰ – نامه فوق محرمانه آقای منتظری به خمینی: اعتراض به اعدام دختران سیزده چهارده ساله



بر اساس سند بازنشر شده در سایتهای اینترنتی، آقای منتظری طی نامه فوق محرمانه‌یی به خمینی جنایتکار نسبت به شرایط وخیم زندانها و کشتار وسیع مجاهدین دربند اعتراض کرده است. این نامه دقیقاً در روز ۵مهرماه سال ۶۰ که هر شب صدها تیر خلاص در زندانهای کشور به مجاهدان زندانی زده می‌شد نوشته شده است. بخشهایی از نامه و کلیشه آن ذیلا آورده شده است:
گزیده‌یی از نامه آقای منتظری به خمینی جلاد:(۵ مهر ۱۳۶۰) – «نامه به آیت‌الله خمینی در مورد ضعف عملکرد شورای عالی قضایی و ایجاد گروه گرایی در سپاه پاسداران»
«بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک آیت‌الله العظمی امام خمینی مدظله العالی
پس از سلام، با این‌که مدتی است موفق به زیارت حضرتعالی نشده‌ام و تصمیم داشتم برای امور جاریه کشور که طبعاً هر کدام مسئولی دارد مزاحم اوقات شریف نشوم، ولی بر حسب احساس وظیفه شرعی لازم دانستم به نحو اجمال خاطر حضرتعالی را به جریاناتی که در مهمترین ارگانهای ضامن بقاء انقلاب و کشور می‎گذرد جلب کنم:
۱٫ ضعف شورایعالی قضایی و در نتیجه دادگاههای انقلاب به حدی است که افراد صادق و متعهدی که خود در متن آنها هستند می‎گویند اوضاع جاری زندان اوین و بسیاری از زندانهای شهرستانها از قبیل اعدامهای بی‌رویه و احیاناً بدون حکم قضات شرع یا بدون اطلاع آنها و گاهی به‌رغم مخالفت با آنها و ناهماهنگی بین دادگاهها و احکام صادره و تاثیر جوها و احساسات و عصبانیتها در احکام صادره و حتی اعدام دختران سیزده چهارده ساله به صرف تندزبانی بدون این‌که اسلحه در دست گرفته یا در تظاهرات شرکت کرده باشند کاملاً ناراحت‌کننده و وحشتناک است، فشارها و تعزیرات و شکنجه‌های طاقت‌فرسا رو به افزایش است.
آمار زندانیان به حدی است که بسا در یک سلول انفرادی پنج نفر باید با وضع غیرانسانی بمانند؛ حتی به آنها نوعا امکانات نماز خواندن هم داده نمی‌شود؛ و به تعبیر یکی از قضات شرع هرج و مرج و خود مختاری مسئولان بازجویی و بازپرسی سخت نگران‌کننده است
… زمزمه‌هایی حتی از خانواده‌های متعبد و مذهبی شروع شده که معلوم نیست گسترش نیابد، چون خون طبعاً تحریک کننده عواطف و احساسات است، و بالاخره اموری در زندانها می‎گذرد که اگر حضرتعالی اطلاع داشتید قطعاً به آنها رضایت نمی‌دادید. البته این مطالب را کسی به حضرتعالی می‎نگارد که از اول مخالف گروهها بوده و از آنها هم ضربه خورده و سعی دارد عقل و فکر را حکم قرار دهد و تحت‌تاثیر احساسات آنی واقع نشود.
۲. سپاه پاسداران تقریباً به‌صورت اهرم گروهها و افراد درآمده، در برخوردها و تصفیه‌ها و عزل و نصبها کمتر تقوی و خط اسلام و رهبر مطرح است، و بسا احیاناً به جای تصفیه افراد مشکوک یا مظنون افراد صالح و مفید تصفیه و حقوق آنان قطع می‎شود، و پیش‌بینی می‎شود اگر سپاه به این وضع پیش برود در آینده نزدیکی این ارگان انقلابی متلاشی یا به‌صورت یک ارگان انتظامی بی‌خاصیتی درآید. لازم است به هر نحو ممکن سپاه از گروه بازی نجات یابد و نمایندگی حضرتعالی در آن به شکل فعال و مؤثردر آید.
والسلام علیکم و ادام الله ظلکم
‏۲۸ ذی القعده ۱۴۰۱ ء حسینعلی منتظری» 
شایان ذکر است که در ۵ مهر سال ۱۳۶۰ برای اولین بار میلیشیای مجاهد خلق شعار مرگ بر خمینی را به میان توده‌های مردم برد. در این روز واحدهای میلیشیای مجاهد خلق، در نقاط مختلف تهران به خیابانها ریختند و شعار مرگ بر خمینی را به میان توده‌های مردم بردند و بت خمینی دجال را که زمانی عکس خود را در ماه نشان می‌داد، شکستند. به‌یمن پاکبازی بی‌نظیر مجاهدین و میلیشیای قهرمان، تصویر کریه‌ترین و خونریزترین دیکتاتور معاصر در چهره منحوس خمینی به مردم ایران نشان داده شد.
آن روز صدها رزمنده جان‌برکف و میلیشیای پاکباز مجاهد، با جسارتی ستودنی در خیابانها رودرروی پاسداران مسلح خمینی خروشیدند و با شعار مرگ بر خمینی، زنده باد آزادی، سنگفرش خیابانها را با خون خود رنگین کردند. تصاویر ۱۱۴۲تن از این شهدا که فقط در مهرماه سال ۱۳۶۰ بشهادت رسیدند طی ویژه نامه‌ای در نشریه مجاهد منتشر شد.
همچنین به نقل از نزدیکان منتظری توضیح میدهد :



باز نشر نامه یی از آقای منتظری به خمینی در اعتراض به کشتار های دهه ۶۰و اعدام دختران۱۳ساله مجاهد، با دیگر انزجار عمومی را از جنایات خمینی جلاد برانگیخته و ضرورت دادخواهی و محاکمه دژخیمانی را -که هم چنان درمسند قدرت هستند، مورد تاکید مضاعف قرارداده است.
در این نامه که همزمان با تظاهرات ۵مهر ۱۳۶۰نوشته شده ، رو آوردن خمینی و قضائيه خون آشام رژیم ولایت فقیه به اعدامها و شکنجه های به عنوان تنهاراه حفظ نظام بارز و آشکار است.
منتظری در نامه خود خطاب به خمینی، ازجمله می نویسد:« ضعف شورايعالي قضايي و بالنتيجه دادگاههاي انقلاب به حدي است كه افراد صادق و متعهدي كه خود در متن آنها هستند مي‎گويند اوضاع جاري زندان اوين و بسياري از زندانهاي شهرستانها از قبيل اعدامهاي بي رويه و احيانا بدون حكم قضات شرع يا بدون اطلاع آنها و گاهي به رغم مخالفت با آنها و ناهماهنگي بين دادگاهها و احكام صادره و تاثير جوها و احساسات و عصبانيتها در احكام صادره و حتي اعدام دختران سيزده چهارده ساله به صرف تندزباني بدون اينكه اسلحه در دست گرفته يا در تظاهرات شركت كرده باشند كاملا ناراحت كننده و وحشتناك است, فشارها و تعزيرات و شكنجه هاي طاقت فرسا رو به افزايش است».
منتظری در این نامه می افزاید: «آمار زندانيان به حدي است كه بسا در يك سلول انفرادي پنج نفر بايد با وضع غير انساني بمانند؛ حتي به آنها نوعا امكانات نماز خواندن هم داده نمي شود؛ و به تعبير يكي از قضات شرع هرج و مرج و خود مختاري مسئولين بازجويي و بازپرسي سخت نگران كننده است».
آقای منتظری دربخش دیگری از این نامه نسبت به خودکامگی و تاخت و تازهای سپاه پاسداران ولایت فقیه نیز هشدار داده ومی نویسد:
«سپاه پاسداران تقريبا به صورت اهرم گروهها و افراد در آمده, در برخوردها و تصفيه ها و عزل و نصب ها كمتر تقوي و خط اسلام و رهبر مطرح است, و بسا احيانا به جاي تصفيه افراد مشكوك يا مظنون افراد صالح و مفيد تصفيه و حقوق آنان قطع مي‎شود, و پيش بيني مي‎شود اگر سپاه به اين وضع پيش برود در آينده نزديكي اين ارگان متلاشي يا به صورت يك ارگان انتظامي بي خاصيتي درآيد».‏