۱۳۹۵ آبان ۹, یکشنبه

اگر حکم شکسته نشود تا حد مرگ دست به اعتصاب غذا خواهم زد




تاریخ :30 اکتبر 2016


اگر حکم شکسته نشود تا حد مرگ دست به اعتصاب غذا خواهم زد


خبرگزاری قاصدان آزادی: به گزارش كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها، رضا (رابین) شاهینی، شهروند ایرانی– آمریکایی در قبال حکم سنگین ١٨ سال حبس گفته است که اگر حکم او در دادگاه تجدید نظر شکسته نشود تا حد مرگ دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
یک منبع آگاه به پرونده رضا (رابین) شاهینی، شهروند ایرانی– آمریکایی که در ایران بازداشت و با پنج اتهام به ۱۸ سال حبس محکوم شده است، گفت: «این حکم ناعادلانه و عجیب است و امیدواریم در دادگاه تجدید نظر شکسته شود. رضا گفته است اگر حکم شکسته نشود تا حد مرگ دست به اعتصاب غذا خواهد زد چون نمی تواند این حکم سنگین را تاب بیاورد. او دولت روحانی را مقصر می داند که بارها ایرانیان خارج از کشور را دعوت به بازگشت کرد اما امنیت شان را ایجاد نکرد.
او می گوید چرا روحانی وقتی نمی تواند امنیت کسی را برقرار کند مرتب در صحبت هایش می گوید ایران کشوری امن است و ایرانیان می توانند به ایران بازگردند.»
همچنین خانواده رضا را ترسانده بودند تا سکوت کنند و با رسانه ها مصاحبه نکنند. به آنها قول داده بودند اگر سکوت کنند رضا سریع آزاد خواهد شد اما نه تنها رضا آزاد نشد بلکه با حکم سنگین و عجیب ۱۸ سال حبس مواجه شد.
رضا شاهینی در روزهای اول ممنوع الملاقات و تلفن بود و بعد او را به بند مجرمان خطرناک فرستادند. بالاخره پزشکی قانونی بیماری آسم او را تایید کرد و نامه ای به زندان فرستاد تا او را به بند مناسب تری منتقل کنند. او الان در بند دیگری است اما متاسفانه هیچ زندانی عقیدتی و سیاسی در زندان امیرآباد گرگان وجود ندارد و او هم بند مجرمان خطرناک و جرم هایی مانند قتل و مواد مخدر است که مسلما روی اعصاب و روحیه اش تاثیر می گذارد.»