۱۳۹۵ آبان ۱۷, دوشنبه

مقاومت ایران اسامی ۱۱۰تن از اعضای هیأت‌های مرگ و ۲۱۳تن از مجریان قتل‌عام در ۳۵ شهرستان سراسر ایران را افشا می‌کند



لینک :

مقاومت ایران اسامی ۱۱۰تن از اعضای هیأت‌های مرگ و ۲۱۳تن از مجریان قتل‌عام در ۳۵ شهرستان سراسر ایران را افشا می‌کند

روز جمعه ۱۴آبان نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در کشورهای نوردیک با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در هتل وستر یونین اسلو، اطلاعات جدیدی را درباره عاملان و آمران قتل‌عام بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ و چگونگی اجرای این جنایات در استانهای مختلف کشور، فاش کرد
در این کنفرانس مطبوعاتی که با حضور آقای پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک، اینگوالد گودال عضو پیشین کمیته خارجی و دفاع مجلس نروژ و جولی کروپلین وکیل نروژی برگزار شد، مقاومت ایران از جمله اعلام کرد که ۱۱۰تن از اعضای هیأت‌های مرگ در قتل‌عام ۶۷ در تهران و استانهای مختلف را شناسایی کرده است؛ و همچنین اطلاعاتی را درباره ۲۱۳تن از مقامات رژیم که در اجرای قتل‌عام در ۳۵ شهرستان در سراسر ایران نقش داشته‌اند، ارائه داد.
در کنفرانس مطبوعاتی اسلو که با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد، شماری از خانواده‌های شهیدان قتل‌عام ۶۷ نیز پیرامون نحوه اعدام خویشاوندان خود شهادت دادند.
شرکت کنندگان در این کنفرانس با استناد به اسناد و شواهد جنایت علیه بشریت در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷، به تحقیقات ملل‌متحد درباره این قتل‌عام و محاکمه سران رژیم آخوندی در دادگاههای بین‌المللی، فراخوان دادند.
در شروع کنفرانس مطبوعاتی اسلو نماینده شورای ملی مقاومت تأکید کرد که فتوای جنایت‌کارانه خمینی، طبق تمامی کنوانسیونهای بین‌المللی و اساس‌نامه دادگاه کیفری بین‌المللی، مصداق جنایت علیه بشریت است و باید هر چه زودتر، با تعیین یک کمیته حقیقت‌یاب، ترتیبات محاکمه سران رژیم و عاملان جنایت علیه بشریت در این قتل‌عام فراهم شود.
آقای خزایی در این کنفرانس با استناد به‌اطلاعات به‌دست آمده از سوی سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت تأکید کرد.
بیش از ۱۱۰تن از سرکردگان کنونی رژیم ایران که در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ نقش داشته‌اند، اکنون شناسایی شده‌اند. این افراد اعضای «هیأت مرگ» در تهران و ۱۶ استان دیگر ایران بودند. هویت اکثریت قریب باتفاق این افراد و نقش آنها در قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی نزدیک به سه دهه، مخفی مانده بود.
نماینده شورای ملی مقاومت همچنین اسامی و مشخصات ۲۱۳تن دیگر از عوامل رژیم را که در قتل‌عام (۶۷) و در اجرای فرامین مرگ در ۳۵ شهرستان در سراسر ایران دست داشته‌اند به خبرنگاران ارائه کرد. وی افزود مصطفی‌ پورمحمدی، وزیر دادگستری در کابینه حسن روحانی، مقام اصلی وزارت اطلاعات بوده که درگیر قتل‌عام سال ۶۷ بوده است. در ۲۸ اوت سال ۲۰۱۶، او علناً به نقش خود در قتل‌عام افتخار کرد و آن‌را انجام فرمان خدا نامید. آقای خزایی تأکید کرد مقاومت ایران شماری از گورهای دسته‌جمعی (شهیدان قتل‌عام ۶۷) را در ۱۲ استان ایران از جمله تهران شناسایی و فاش کرد.
نماینده شورا در کشورهای نوردیک، از جامعه جهانی، به‌ویژه دولت نروژ خواست، ابتکارعمل را در دست گرفته و در سطح ملل‌متحد و سایر ارگانهای ذیصلاح بین‌المللی این جنایت علیه بشریت را مطرح کرده و ترتیبات لازم را برای طرح موضوع و محاکمه بین‌المللی این رژیم جنایتکار فراهم آورند.
پس از آن اینگوالد گودال و یولیه کروپلین یکی از وکلای شورای ملی مقاومت در نروژ درباره ضرورت پیشبرد این هدف و اقدامات قانونی و سیاسی سخنرانی کردند…
شرکت کنندگان در کنفرانس مطبوعاتی (اسلو) تأکید کردند.. که اجلاس جاری مجمع عمومی سازمان ملل در حال بحث در مورد یک قطعنامه در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران است. برای نروژ بسیار مناسب است که بخواهد قتل‌عام سال ۶۷ و لزوم تحقیقات مستقل، در این قطعنامه تصریح شود».
همزمان با این کنفرانس، یک نمایشگاه عکس از شهدای قتل‌عام برپا شده بود که مورد بازدید و استقبال حاضرین قرار گرفت
کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در اسلو، در رسانه‌های نروژ بازتاب یافت؛ اسلو تایمز در گزارش مشروحی، می‌نویسد:
شورای ملی مقاومت ایران به نروژ فراخوان می‌دهد تا برای یک تحقیقات توسط سازمان ملل در مورد کشتار جمعی زندانیان سیاسی در ایران فشار بیاورد.
این فراخوان بعد از آن مطرح شد که اخیراً یک افشاگری جدید جزییاتی درباره قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی و بیش از ۱۰۰ نفر از مقامات رژیم ایران که در آن دست داشتند و (اطلاعات درباره) گورهای دسته‌جمعی زندانیان سیاسی را روشن ساخت.
پرویز خزایی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در کشورهای نوردیک، گفت: «تحقیقات سازمان ملل در مورد این قتل‌عام باید از مدتها پیش صورت می‌گرفت. ما از نروژ مصرانه می‌خواهیم نقش جلودار ایفا کند و خواهان یک تحقیقات توسط سازمان ملل در مورد این جنایت علیه بشریت و برای پایان دادن به مصونیت از مجازات مقامات رژیم ایران بشود».
به گفته او، کاملاً روشن است همان افرادی که مرتکب قتل‌عام ۶۷ شدند هم‌چنان با برخورداری از مصونیت از مجازات به جنایات خود ادامه می‌دهند. سازمان مجاهدین خلق ایران جنبش اصلی مقاومت ایران طی سه ماه گذشته اطلاعات شوکه‌کننده‌یی را از این قتل‌عام در داخل ایران افشا کرده است. این افشاگریها عبارتند از:
اسامی بیش از ۱۰۰نفر از مقامات ارشد رژیم ایران که مسئول قتل‌عام ۱۹۸۸ بودند و نام آنها به‌مدت سه دهه مخفی نگه داشته شده بود. این افراد اعضای «هیأت مرگ» در تهران و ۱۶ استان دیگر ایران بودند.
جزییات ۲۱۳ نفر از مقامات رژیم که این قتل‌عام را اجرا کردند.. و در انجام دستورات اعدام در ۳۵ شهر در سراسر ایران شرکت داشتند.
نام ارگانهای رژیم ایران که هم‌اکنون توسط عاملان قتل‌عام ۶۷ اداره می‌شوند. به سختی می‌توان یک ارگان حکومتی را پیدا کرد که کسانی که مسئول این جنایت علیه بشریت بوده‌اند، در آن سمت‌های ارشد نداشته باشند.
اسلو تایمز در گزارش خود با ذکر اهمیت افشای فایل صوتی منتظری، به افشای مزارهای جمعی شهیدان قتل‌عام ۶۷ در سراسر کشور از سوی مقاومت ایران پرداخته، و اضافه می‌کند: «(پرویز) خزایی گفت: تعداد کل مزارهای جمعی نامعلوم است؛ اما در وجود دهها مزار جمعی هیچ شکی وجود ندارد. ما توانستیم وجود مزار جمعی در دست‌کم ۱۲ استان ایران از جمله تهران را تأیید کنیم. در بسیاری موارد، چندین مزار جمعی در یک استان کشف شده است».
به گفته او، مقاومت ایران به‌تازگی جزییات هشت گور جمعی را که قبلاً هرگز افشا نشده بود کشف و فاش کرد. این گورهای جمعی در مشهد، زنجان، کرمانشاه، صومعه‌سرا، تنکابن که دو گور جمعی جدید در آنجا کشف شد، دزفول و بندر گز قرار دارند.
پایگاه خبری فارینر نیز درباره کنفرانس مطبوعاتی اسلو، گزارش داد: «نمایندگان پارلمان و سازمانهای نروژی قتل‌عام (۶۷) در ایران را مورد بررسی قرار می‌دهند.
شاهین قبادی در مصاحبه با فارینر، گفت: «ما به اطلاعات جدید و مستحکم درباره وسعت و تعداد مقامات رژیم ایران که در قتل‌عام ۶۷ مشارکت داشته‌اند، دست یافته‌ایم. تعدادی از مزارهای جمعی که بخشی از ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در آنها به خاک سپرده شده‌اند، اخیراً در ایران کشف شده است».
فارینر در گزارش خود، می‌افزاید: «به گفته (نمایندگی) شورای ملی مقاومت ایران در کشورهای نوردیک، بیش از ۱۰۰ مقام رژیم ایران در این کشتارها دست داشته‌اند. این کشتارها بر اساس یک فتوا توسط خمینی، صورت گرفت.
شاهین قبادی می‌گوید: بسیاری از کسانی که در این قتل‌عام دست داشتند اکنون از مقامهای بالای رژیم ایران هستند.
پیش از این هرگز هیچ‌گونه تحقیقاتی در این مورد صورت نگرفته است. رژیم ایران بر روی این قتل‌عام به مدت تقریباً سه دهه سرپوش گذاشت. اکنون زمان آن است که سازمان ملل یک تحقیقات در این مورد انجام دهد».