۱۳۹۵ آذر ۹, سه‌شنبه

مصاحبه احمد منتظری بعد از ابلاغ حکم او


لینک :


مصاحبه احمد منتظری بعد از ابلاغ حکم او

احمد منتظری طی مصاحبه‌یی در واکنش به حکم دادگاه ویژه روحانیت مبنی بر ۲۱ سال حبس تعزیری و خلع لباس، این حکم را مسخره خواند و گفت: «من فکر می‌کنم بیشتر می‌خواهند فشار باشد که فایل‌های بعدی منتشر نشود وگرنه ما یک فایل منتشر کرده‌ایم گفته‌اند هم اقدام علیه امنیت ملی است هم افشای اسناد است.

مثل این‌که یک نفر مثلاً بگویند هم فلان آدم را کشته، هم چاقو هم حمل کرده، هم چاقو کشی کرده. خیلی عجیب است. وکلا و حقوقدانهایی که می‌بینند این حکم را مسخره می‌دانند».
احمد منتظری افزود: «من اگر وظیفه‌ای احساس کنم وظیفه را انجام می‌دهم حالا بستگی دارد که ببینیم در زمانهای آینده چه شرایطی است و صلاح است فایل‌ها منتشر شود یا نه و چه بسا که اگر ما زندان برویم فایل‌ها زودتر توسط جایی که هست منتشر شوند. نمی‌دانم زمان مشخص می‌کند که چه تصمیمی گرفته شود».
خاطرنشان می‌شود روز یکشنبه هفتم آذر 95 سایت خبری آقای منتظری خبر داد احمد منتظری پسر وی به زندان و خلع لباس محکوم شده است. بر اساس این خبر احمد منتظری، در دادگاه ویژه روحانیت به‌دلیل انتشار فایل صوتی پدرش در مورد قتل‌عامهای سال 1367 به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی، انتشار اسناد سری و تبلیغ علیه نظام» به ۲۱ سال حبس تعزیری و خلع لباس محکوم شده است. به‌نوشته این منبع شش سال از این حبس درباره او اجرا خواهد شد. قضاییه آخوندها همچنین احمد منتظری را به خلع لباس محکوم کرده ولی 'با توجه به انتساب به خانواده شهید، خلع لباس ایشان به مدت ٣ سال تعلیق می‌گردد'. این حکم در دادگاه ویژه روحانیت قابل تجدیدنظر است.