۱۳۹۵ آذر ۸, دوشنبه

فشارهای ضدانسانی به روحانی زندانی آقای کاظمینی بروجردی در زندان اوین


تاریخ :28 نوامبر 2016

فشارهای ضدانسانی به روحانی زندانی آقای کاظمینی بروجردی در زندان اوین



خبرگزاری قاصدان آزادی: بنابر گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی در سلولی مرطوب نگهداری می شود و به دلیل کمبود وسایل گرمایشی در فصل سرما تحت فشارهای غیر انسانی قرار دارد. از طرفی دیگر آب حمام بند روحانیت زندان اوین سرد است و در وضعیت جوی بسیار سرد موجود عملا امکان استحمام از آنها سلب شده است.
رژیم ولی فقیه  آخوند علی خامنه ای جنایتکار علیه بشریت و جنایتکار جنگی برای تحت فشار قرار دادن زندانیان عقیدتی و سیاسی از هر وسیله و شرایطی  برای اذیت و آزار آنها استفاده می کند .

اما در این میان وضعیت آقای کاظمینی بروجردی به علت شرایط بسیار بد جسمانی و بیماری های مختلف ایشان و ممانعت پیوسته مسئولین ویژه روحانیت از دسترسی وی به دارو و درمان که به عنوان ابزاری برای شکنجه و اذیت و آزار این زندانی به کار می رود، بسیار ناگوار است. برای مثال، تلفن بند ایشان که تنها وسیله ارتباطی برای تماس با خانواده و نزدیکان است، به طور عمد در فضای آزاد قرار داده شده و ایشان و سایر زندانیان برای استفاده از آن مجبور هستند سرمای جانکاه زمستان را متحمل شوند. در هنگامی که آقای بروجردی به دلیل وضعیت جسمانی اش قادر به ایستادن در برف و سرما نیست، ارتباطش با دنیای خارج از زندان کاملا قطع می شود.

یادآوری می شود که آقای سید حسین کاظمینی بروجردی، به دلیل اعتقاد  به جدایی دین از حکومت به مدت ده سال و چند ماه است که در زندان به سر می برد. دوران محکومیت حبس او در فروردین ۱۳۹۵ پایان یافته بود ولی تا این تاریخ به مدت ۹ ماه است که ایشان بدون وجاهت قانونی در زندان نگه داشته شده اند.

لازم به یادآوری است بند ویژه روحانیت زندان اوین شامل یک بند بزرگ و یک بند کوچک می باشد که در بند بزرگ روحانیون با جرایم مالی، اعتیاد و فساد نگهداری می شوند. آقای بروجردی در بند کوچک زندانی شده که شامل ٢اتاق کوچک است و در هر کدام چندین نفر زندانی هستند. بین این اتاق ها یک راهرو یک آشپزخانه کوچک و یک حمام و دو توالت قرار گرفته است.

در تنها حمام این بند کوچک دوربین نصب شده است و زندانیان حتی در هنگام شستشوی تن خود نیز تحت نظر هستند، آقای بروجردی همواره یکی از زندانیان معترض به این وضعیت بوده است.

تلفن این بند برخلاف بقیه بندها در فضای باز قرار دارد که علیرغم درخواست های مکرر زندانیان، این تلفن هنوز به داخل بند منتقل نشده است، بنابراین آنها برای استفاده از تلفن در برف و سرمای شدید و یا گرما و آفتاب سوزان مجبور هستند از این تلفن در بیرون از بند استفاده کنند.

این بند نزدیک به دفتر حفاظت زندان است و تحت مراقبت های شدید و مانیتورینگ ۲۴ ساعته با دوربین های متعدد می باشد و در حال حاضر  حدود هفت یا ۸ نفر در آن زندانی هستند.

گاهی  زندانیانی با جرایم قتل یا در حال ترک اعتیاد، یا دارای بیماری های مسری و خطرناک مانند سل را به این بند منتقل می کنند که برای سلامتی سایر زندانیان بسیار خطرناک است.

این بند تفکیک جرایم نشده است و تنها زندانی سیاسی- عقیدتی  که طولانی مدت در این بند محبوس می باشد، آقای کاظمینی بروجردی است.