۱۳۹۵ آذر ۸, دوشنبه

مصاحبه الاخباریه با دکتر سنا برق زاهدی




 مصاحبه الاخباریه با دکتر سنا برق زاهدی 

عنوان خبر: مصاحبه با دكتر سنابرق زاهدي در حاشيه گردهمايي مقاومت ايران در پاريس
منبع اصلي: تلويزيون الاخباريه ۷/۹/۹۵
متن خبر:
مجري: برجسته ترين نكاتي كه در اين گردهمايي مطرح شده است چيست؟
سامان فخري خبرنگار الاخباريه در پاريس: ما در آستانه پاياني اين كنفرانس هستيم. در اين كنفرانس نكات بسيارمهمي مطرح شده است بخصوص در باره مجازات سران رژيم ايران بخاطر جنايت هايي كه عليه بشريت وبخصوص كشتار زندانيان سياسي در سال 88وهمچنين جنايت هاي اين رژيم در سوريه بطور مشخص.
اين كنفرانس و در اين زمان بطور خاص بسيار مهم بود وبخصوص بعد از محكوميت رژيم ايران در سازمان ملل نسبت به جنايت هايش چه در داخل و چه درخارج از ايران.
مجري: نتايج اين كنفرانس دكترسنا چه بود؟
دكتر سنابرق زاهدي رئيس كميسيون قضايي شوراي ملي مقاومت ايران: اين كنفرانس دو بخش داشت. يكي ضرورت مجازات ومحاكمه رهبران رژيم ايران بدليل دست داشتن شان در جنايت عليه بشريت در داخل ايران بخصوص در باره كشتار سال 88 كه در آن سال 30هزار زنداني سياسي طرفداران مجاهدين خلق ايران را اعدام كردند و خميني فتواي اين كشتار را داده بود و مسئولين مستقيم اين كشتاربزرگ همين هايي هستند كه در حال حاضر در حاكميت هستند از خامنه اي تا رفسنجاني وهمه آنهايي كه در مناصب بالايي قوه قضايي هستند.
خبرنگار: دستور عملي اين كنفرانس براي مجازات رژيم ايران چيست؟
دكتر سنابرق: همانطوريكه مي دانيد اين يك پروژه دراز مدت است و احاله پرونده جنايت هاي رژيم ايران بايد گام به گام به پيش برود, ما به ژنو رفتيم و در شوراي حقوق بشر اين پرونده را احاله داديم و به گوش جهانيان نيز رسانديم و همچنين به همه نهادهاي سازمان ملل مراجعه كرديم و از شانس خوب اين رژيم براي شصت و دومين بار محكوم شد مهم اينكه اينبار در كميته سوم براي اولين بار نه كشور ديگر به كشورهايي پيوستند كه اين رژيم را محكوم كرده بودند و از جمله عربستان سعودي وبحرين و امارات متحده عربي و جمهوري يمن بودند. به اين معني كه كشورهاي عربي نيز براي اولين بار به اين خط پيوستند و اين كاري شرافتمندانه است و ما استقبال مي كنيم به اين معني كه ما گام به گام به جلو مي رويم و در نهايت مي توانيم پرونده حقوق بشر در ايران و پرونده اعدام ها و پرونده كشتارها را به دادگاه جنايي بين المللي احاله بدهيم وانشاء الله خامنه اي و رهبران اين رژيم در مقابل دادگاه قرار خواهند گرفت.
خبرنگار : جامعه جهاني با توجه به دليل وشهود قانع شده است كه رژيم ايران جنايت زيادي عليه مردم ايران و مردم منطقه مرتكب شده است بخصوص كشتار زندانيان سياسي, چرا جامعه جهاني تلاش نمي كند كه عليه اين رژيم تصميم گيري كند
دكتر سنابرق: جامعه جهاني دو بخش هستند, افكار عمومي بين المللي وسازمانهاي غير دولتي ومدافعان حقوق بشر اين رژيم را بارها محكوم كرده اند وخيلي از پارلمانهاي كشورهاي جهان همانطوريكه خانم رجوي گفتند اعتراف كرده اند كه جنايتي كه در سال 88 عليه زندانيان سياسي رخ داده است يك جنايت عليه بشريت است و در كادرجنايت هاي بزرگ محسوب مي شود لذا كشورها وظيفه شان است كه آنرا تحت پيگرد قرار بدهند.
ترجمه، كامل و متن قابل استناد و نقل قول است