۱۳۹۵ آذر ۷, یکشنبه

سوزوگداز وزارت اطلاعات از نقش مجاهدین در شصت و سومین محکومیت نقض حقوق بشر در ملل متحد




منبع : ایران آزاد فردا ،27 نوامبر 2016


سوزوگداز وزارت اطلاعات از نقش مجاهدین در شصت و سومین محکومیت نقض حقوق بشر در ملل متحد

مجری
به دنبال تصویب شصت و سومین قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر توسط رژیم در سازمان ملل، شاهد سوزوگداز از نقش مجاهدین در سایت‌های وزارت اطلاعات هستیم. از خانم روشنک صمدی خواستیم که دراین‌باره و کم و کیف واکنش‌های رژیم برایمان توضیح بیشتری بدهند.
روشنک صمدی
همان‌طور که گفتید این آه و ناله‌ها را در سایت‌های وزارت اطلاعات زیاد می‌بینیم. برای نمونه سرکرده هابیلیان که یکی از شعبات وزارت اطلاعات است در همین رابطه درنهایت عجز گفت:
«آیا کسانی که سودای حقوق بشر در سردارند و ادعایشان این است که برای بهبود وضعیت حقوق بشر تلاش می‌کنند، نبایستی به مقدمات و گزارش‌هایی که سازنده بیانیه‌هایشان هست دقت بیشتری مبذول دارند؟!» (هابیلیان– ۳۰ آبان ۹۵)
منظور او از «گزارش‌هایی که سازنده این بیانیه‌ها» ست، گزارش‌های افشاگرانه مجاهدین و مقاومت ایران است که در ادامه همین را روشن و صریح بیان می‌کند و می‌گوید:
«[مجاهدین]… طبیعی است که با وارونه و اغراق‌آمیز کردن برخی رویدادها، آن را در مقابل دیدگان تنظیم‌کنندگان بیانیه‌های ضد ایرانی قرار دهند»
طبعاً این دژخیم اطلاعاتی نمی‌گوید و هیچ نمونهیی ذکر نمی‌کند که مجاهدین در کجا و کدام افشاگری وارونه گزارش کردند؟ کجاها اغراق کردند؟ مثلاً در این‌که طی دو سال اخیر رژیم ۲ هزار نفر را اعدام کرده، واقعیت ندارد و اغراق‌شده است؟ یا این‌که رژیم نوجوان‌ها را اعدام می‌کند، زنان و اقلیت‌ها را سرکوب می‌کند، آیا واقعیت ندارد؟ ولی اگر نمونه و مورد خاصی ذکر می‌کرد و می‌گفت، دستش را می‌شد.
و یا یکی دیگر از سایتهای وزارت اطلاعات هم خطاب به خانم عاصمه جهانگیر نوشت:
«[مجاهدین] نقض حقوق بشر در ایران را … بزرگ می‌کنند» (اینترلینک ۲۷ مهر ۹۵)
یا یکی دیگر از سایت‌های وزارت اطلاعات نوشته است:
«مجاهدین خلق … سعی می‌کنند از ابزار حقوق بشر علیه دشمنان و به نفع خود استفاده کنند. به همین منوال حقوق بشر تاکنون به نفع [مجاهدین] و بیشتر در راستای اهداف و آرمان‌های… آنان عمل کرده است»
خب می‌بینید که در این موارد هم مثل قبلی، هیچ نمونهیی نمی‌گوید و فقط آه و ناله می‌کند که حقوق بشر در راستای اهداف و آرمان‌های مجاهدین بوده است، البته اهداف و آرمان‌های مجاهدین خیلی فراتر از چیزی است که مجامع بین‌المللی دفاع از حقوق بشر می‌گویند و می‌کنند، اما در همین حد هم که مجاهدین توانستند صدای مردم ایران را به گوش آن‌ها رسانده و وادار کنند رژیم را محکوم نمایند، البته اسباب افتخار است!
مجری
خب رژیم چه اقداماتی برای ممانعت از تصویب این قطعنامه انجام داد؟
روشنک صمدی
رژیم علاوه بر کارهای همیشگی در راستای سیاست رشوه به سایر دولت‌ها، تلاش کرد گزارشگران ویژه ملل متحد یعنی آقای احمد شهید و جانشین وی خانم عاصمه جهانگیر را تحت تأثیر مجاهدین جلوه بدهد و بی‌اعتبار کند، مثلاً روزنامه «حمایت» رژیم در سوم آبان ماه در سرمقاله‌اش نوشت:
«احمد شهید”… به‌عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران … با رجوع به منابع خارج از ایران ازجمله [مجاهدین]… گزارش حقوق بشری علیه ایران منتشر [کرد]».
از طرف دیگر دست‌وپا زدن‌های وزارت بدنام از ابتدای سال ۹۵ شروع شد. فقط از اواخر مهر تا اواسط آبان بیش از ده‌ها نامه از شعبات مختلف وزارت اطلاعات و مأموران و مزدوران آن برای خانم عاصمه فرستاده شد، چند تومار خطاب به بانکی مون و تعداد زیادی تومار و نامه هم برای سایر ارگانهای حقوق بشری فرستاده شد. مضمون مشترک و یکسان همه این نامه‌ها و تومارها حمله به مجاهدین و تلاش برای بی‌اعتبار کردن مجاهدین بود؛ مثلاً این‌که:
«[سازمان مجاهدین] … نه می‌تواند به‌مثابه مدعیان واقعی حقوق بشر قلمداد شود و نه گزارشات و حرف‌های آنان را (می‌توان) منطبق بر واقعیت دانست. ازاین‌رو از شما [خانم عاصمه جهانگیر] استدعا دارم در گزارش‌هایتان به حرف‌های تمامی طرف‌های درگیر گوش کرده و آن‌ها را لحاظ کنید». (اینترلینک ۲۷ مهر ۹۵)
اما خب تمام این تلاش‌ها شکست خورد و با صدور شصت و سومین قطعنامه کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد جز رسوایی بیشتر برای رژیم به بار نیاورد.

.