۱۳۹۵ آذر ۷, یکشنبه

هشدار عفو بین‌الملل نسبت به اتهامهای جعلی علیه منصوره بهکیش


تاریخ :27 نوامبر 2016

هشدار عفو بین‌الملل نسبت به اتهامهای جعلی علیه منصوره بهکیش


سازمان عفو بین‌الملل ۵آذر ۹۵ طی بیانیه‌یی برای اقدام فوری اعلام کرد:
منصوره بهکیش مدافع حقوق‌بشر با اتهامات جعلی نظیر تهدید امنیت ملی روبه‌روست. او به‌خاطر دفاع صلح‌آمیز از حق و حقیقت و عدالت در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی، از جمله خواهر و برادران و همسر خواهرش در خلال دهه ۱۹۸۰ در ایران متهم شده است. منصوره بهکیش اگر زندانی شود یک زندانی سیاسی محسوب می‌شود.
منصوره بهکیش مدافع حقوق‌بشر در ایران در ۲۹اکتبر مطلع شده است که به اتهام ”تجمع و تبانی برای ارتکاب جرایم علیه امنیت ملی“ و ”تبلیغ علیه نظام“ متهم شده است. او با یک گروه با نام مادران و خانواده‌های خاوران فعالیت می‌کند، که شامل مادران و دیگر اعضای خانواده‌ها ی زندانیان سیاسی که در دهه ۱۹۸۰ در ایران در تابستان اعدام شدند.
او بعد از این‌که دو بار در ۲۲ و ۲۴اکتبر- توسط مقامات وزارت اطلاعات بازجویی شد به‌دنبال فعالیتهای مسالمت آمیزش در رابطه با حق و عدالت متهم شده بود، از جمله: به‌خاطر برگزاری تجمع یادبود در خانه‌اش برای زندانیان سیاسی که در خلال دهه ۱۹۸۰ در تابستان اعدام شدند یا به اجبار ناپدید شدند، شامل خواهر و چهار برادر و همسر خواهرش است.
منصوره بهکیش از حق داشتن وکیل در طول جلسات بازجویی محروم شده بود. او زمانی مطلع شده است که دفتر دادستانی دو وکیل او را از دسترسی به پرونده‌اش ممنوع کرده بود.