۱۳۹۵ بهمن ۱۰, یکشنبه

اتباع ایرانى که گرین کارت دارند هم از ورود به آمریکا منع شدند




منبع :العربیه 

به گزارش العربيه، گیلیان کریستنسن سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته است کسانی که اقامت دائم «گرین کارت» دارند و تبعه هفت کشوری هستند که ورودشان به آمریکا ممنوع شده هم شامل ممنوعیت جدید ابلاغ شده می‌شوند و ورود آنان به آمریکا فعلا ممنوع است.
پیش از این روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود که شرکت‌های هوایی لوفتانزا، قطر و امارات مسافرانی را که گذرنامه ایرانی دارند (حتی آنان که گرین کارت دارند) را در پروازهای آمریکایشان سوار نکرده‌اند.
دستور اجرایی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورها به این کشور، ساعت ٤:٣٠ بعدازظهر جمعه ٢٧  ژانویه به وقت واشینگتن به امضا رسید.
برپایه این دستور، قانون اتباع هفت کشور یعنی ایران، عراق، سوریه، یمن، سودان، سومالی و لیبی، از جمله ایران به مدت ٩٠ روز امکان دریافت ویزا برای سفر به آمریکا را از دست می دهند و البته دارندگان ویزا هم از ورود به این کشور منع می شوند.

خبرگزاری‌های حكومتى ايران گزارش  دادند كه روند دیپورت مسافران ایرانی ساعاتی پس از امضای ترامپ عملیاتی شده است.
این گزارش‌ها می‌افزاید کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی در موارد متعددی نوشته‌اند در فرودگاه های لس آنجلس، بوستون، نیویورک و آتلانتا چندین مسافر با حضور در پای باجه های چک گذرنامه، با ارائه گذرنامه ایرانی و بدون اینکه ویزای آنها چک شود، به قسمت پروازهای خروجی راهنمایی شده و از همانجا به ایران و یا کشور مبدا بازگردانده شده اند.
در یکی از موارد تمام اعضای خانواده ای که تنها یک ماه قبل ویزای مهاجرتی به آمریکا را گرفته بودند، بدون عبور حتی از باجه کنترل گذرنامه در تگزاس، ناچار به بازگشت به تهران شده‌اند.
البته در ساعات اولیه امضای فرمان عده ای با ویزای غیرمهاجرتی موفق به ورود شده اند اما با گذشت زمان و احتمالا تکمیل تشریفات اداری در فرودگاه ها برای اجرای فرمان جدید، شمار مسافران دیپورت شده رو به افزایش گذاشته است.
گزارش‌های تایید نشده از دیپورت برخی از دارندگان گرین کارت خبر می‌دهد، هرچند که قبلا گفته شده بود دارندگان گرین‌کارت آمریکا از قانون جدید مستثنی هستند. شاید در روزهای آتی خبرهای بیشتری در مورد سرنوشت مسافران آمریکا که حتی دارای گرین کارت هستند شنیده شود.