در پی حمله 2 انتحاری به مراکز نظامی ارتش و نیروی‌های اطلاعات نظامی سوریه در حمص 42 تن از جمله سرتیپ حسن دعبول فرمانده کل اطلاعات نظامی ارتش سوریه، در حمص کشته و بیش از صد نفر نیز زخمی شدند.
سرتیب حسن دعبول که در انفجار امروز در حمص کشته شد
دبی-العربیه.نت فارسی
 خبر فوری - سوریه..42 کشته از جمله فرمانده اطلاعات نظامی در دو انفجار در حمص
به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، بر اثر دو انفجار انتحاری که یکی مرکز اطلاعات و دومی مرکز اطلاعات نظامی ارتش را هدف قرار داده بود بیش از 40 نفر کشته و دهها زخمی برجای گذاشت. مناطقی که انفجار در آنها رخ داد در مرکز حمص قرار دارد و تحت کنترل شدید نیروهای دولتی سوریه است. حمص سومین شهر بزرگ سوریه است که در کنترب کامل نیروهای دولتی این کشور است.
بخش امنیت دولتی در شهر حمص در منطقه الغوطه واقع شده و شاخه اطلاعات نظامی ارتش در کوی «المحطه» قرار دارد.
بر اساس این گزارش هم‌اکنون شهر حمص شاهد حضور گسترده‌ای از نیروهای دولتی وشبه نظامیان وفادار به رژیم اسد است. این نیروها در تلاش می کنند که مانع وقوع چنین حملاتی به مراکز دولتی در حمص شوند.
طبق گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه نیمه شب گذشته نیز مناطقی از حمص شمالی از جمله روستای «جبورین» که تحت کنترل نیروهای دولتی است، با راکت مخالفان موشک باران شد.
مخالفان سوری رژیم اسد را به نقض مکرر آتش بس متهم می کنند.
در همین حال جنگنده‌های اسد شامگاه جمعه روستای غرناطه در حمص شمالی را بمباران کرد. هنوز از تلفات انسانی یا زیان‌‌های دیگر ناشی از این حمله هوایی گزارش نشده اشت.
جبهه فتح الشام يا جبهه النصره قديم مسئولیت این دو حمله انتحاری را به عهده گرفته است.