در ادامه عملیات آزادسازی غرب موصل نیروهای مشترک عراق با پوشش هوایی ائتلاف بین المللی موفق شدند مناطق العبور، الکور حی الطرب، تلول العطشانه و ایستگاه تولید برق الیرموک را در غرب موصل به کنترل خود درآورند.
به گزارش تلویزیون العربیه به نقل از منابع نظامی عراق، نیروهای مشترک این کشور تنها 3 کیلومتر با مرکز شهر موصل فاصله دارند.
نیروهای عراقی طی هفته گذشته پس از درگیری‌های شدید با شبه نظامیان داعش، موفق شدند مناطق مهمی را در غرب موصل از چنگ این گروه تروریستی آزاد سازند.
طبق این گزارش نیروهای عراقی با آزادسازی مناطق العبور، الکور حی الطرب، تلول العطشانه و ایستگاه تولید برق الیرموک راه کمک رسانی از خارج به غرب موصل به داعش را قطع کردند.
نیروهای عراقی اکنون به 2 کیلومتری مسجد «النوری» رسیدند همان مسجدی که در سال 2014 ابوبکر بغدادی خطبه نماز جمعه خود را پس از اشغال موصل در آنجا خواند.
در همین حال یک منبع نظامی اعلام کرد، پلیس فدرال و واحد واکنش سریع وابسته به وزارت کشورعراق، منطقه الحاوی واقع در نزدیکی فرودگاه موصل را به کنترل خود درآوردند .
به گفته این منبع نیروهای پلیس فدرال در حال پاکسازی منطقه از شبه نظامیان داعش باقی مانده داعش هستند.
نیروهای مشترک عراق روز یکشنبه منطقه موسوم به «حی الطیران» را نیز به کنترل خود درآوردند. نیروهای عراقی همچنین اغلب مناطق کوی المامون نزدیک پایگاه نظامی الغزلانی را به کنترل خود درآورده و به سوی منطقه وادی الحجر در حال پیشروی هستند.