۱۳۹۵ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

آمریکا :تحریم‌های در راه , گوشمالی سخت به رژیم ایران



آمریکا :تحریم‌های در راه , گوشمالی سخت به رژیم ایران


لینک:
ایسنا خبر گزاری رژیم : در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه تهران، جمهوری‌خواهان کنگره در حال آماده کردن طرحی برای هدف قراردادن (حکومت) ایران و وضع تحریم‌های جدید غیرهسته ای هستند.
روزنامه اورشلیم پست نوشت: جمهوری‌خواهان آمریکا امیدوارند بتوانند در ۱۰۰ روز ‌ آینده قانونی را به تصویب برسانند که (حکومت) ایران را به دلیل ‌آنچه اقدامات بی ثبات کننده تهران در خاورمیانه می خوانند، هدف قرار می دهد.
رهبران جمهوری‌خواه در حال آماده کردن طرحی هستند که در صورت تصویب، سه موضوع را در ارتباط با (حکومت) ایران شامل می شود: فعالیت های منطقه ای، برنامه موشکی بالستیک و وضع حقوق بشر در ایران. آنها قصد دارند به این بهانه تحریم های غیرهسته ای جدید علیه تهران وضع کنند.
به نوشته این روزنامه اسرائیلی، طرح جدید جمهوری‌خواهان احتمالا حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به دست می آورد.
جمهوری‌خواهان کنگره علاوه بر این در حال بررسی دو طرح جداگانه برای هدف قراردادن سپاه پاسدارن و قراردادهای بزرگ شرکت‌های بویینگ و ایرباس با (حکومت) ایران هستند.
تحریم به دلیل اهانت به سربازان آمریکایی
یک سناتور آمریکایی تاکید کرد: رژیم ایران اموالی را که در پی رفع تحریم‌ها به دست آورد نه برای ساخت راه‌ها، پل‌ها و بیمارستان‌ها بلکه برای ضربه زدن به خاورمیانه به کار گرفت و باید هزینه این اقدام خود را بپردازد.
این سناتور جمهوری خواه اعلام کرد که طرحی برای وضع تحریم‌های جدید علیه حکومت ایران را در دست دارد که در آینده نزدیک به کنگره خواهد برد. وی دلیل این طرح را اقدامات بی‌ثبات کننده تهران در خاورمیانه اعلام کرد.
“لیندسی گراهام” گفت: اهانت به سربازان آمریکایی و انجام آزمایش‌های موشکی که نقض قطعنامه سازمان ملل است از دیگر دلایل تقدیم این طرح به کنگره است.
به نظر می رسد “اهانت به سربازان آمریکایی” اشاره به موضوع دستگیری شماری از نظامیان آمریکایی در خیلج فارس توسط سپاه پاسداران است که سال گذشته دستگیر شدند.