۱۳۹۵ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

نماینده مجلس: چه اشکالی دارد وقتی که فرد در فقر به سر می برد کلیه اش را بفروشد









نماینده مجلس: چه اشکالی دارد وقتی که فرد در فقر به سر می برد کلیه اش را بفروشد


اینها بوزینه گانی هستند که برمسند قدرت تکیه زده‌اند
دکتر حسینعلی شهریاری، در گفتگو با شفاآنلاین و در واکنش به برخی اظهارنظرهای صورت گرفته درباره تبعات خرید وفروش کلیه گفت: با توجه به اینکه دولت ودست اندرکاران مربوطه توانسته اند نوبت را در پیوند کلیه تقریباً از بین ببرند و تمام افرادی که نیاز به پیوند کلیه دارند به موقع پیوند می شوند پس نمی توان برخی انتقاد های مطرح شده را بی دلیل دانست.
وی افزود: به نظر می آید عواملی هستند که می خواهند پیوند کلیه را از افراد داوطلب ممنوع کنند .ضمن اینکه دراین فرآیند همیشه هم خرید و فروش صورت نمی گیرد. بلکه در خیلی از موارد اهداء عضو صورت می گیرد. ولی عده ای دوست دارند که پیوند زنده به زنده را متوقف کنند چون در این کار منفعت دارند و دستگاه وتجهیزات دیالیز را خریداری و وارد می کنند.
وی در مورد فروش کلیه توسط افرادی که در فقر مفرط هستند نیز گفت: چه اشکالی دارد وقتی که فرد در فقر به سر می برد و با دریافت ۲۰ الی ۳۰ میلیون زندگی اش متحول می شود این کار را انجام دهدوی در مورد عوارض و مشکلات احتمالی اهداء کلیه نیز گفت:این موضوع عوارض و مشکلات خاصی ندارد و انسان های زیادی هم با یک کلیه زندگی می کنند و از آن طرف هم عده زیادی نیازمند کلیه هستند که اگر کلیه به آنها نرسد دچار عوارض می شوند و جان خود را از دست می دهند.