۱۳۹۵ اسفند ۹, دوشنبه

گسترش شکستگی طلسم ولایت





گسترش شکستگی طلسم ولایت


آن چه روز گذشته 8اسفند 95 در مجلس ارتجاع گذشت و آن چه رسانه‌های حکومتی در مورد رویارویی آشکار روحانی با خامنه‌ای نوشته‌اند نشان می‌دهد که شتاب تحولات بر سرعت فروریختن طلسم ولایت به شکل محسوسی افزوده است. شماری از اعضای مجلس آخوندی پاسدار لاریجانی را در جلسه علنی روز 8اسفند 95، بر سر برداشت ازصندوق موسوم به توسعه ملی و نسبت دادن آن به اذن خامنه‌ای، به چالش کشیدند:
صادقی عضو مجلس ارتجاع خطاب به لاریجانی: «ما ابتدا که مجلس اومدیم بعضی از نمایندگان قدیمی عبارتی رو می‌گفتند خیلی معنایش رو نمی‌فهمیدیم الآن یک خرده داریم یواش یواش می‌فهمیم می‌گفتند که ما ابتدا که نماینده شدیم فکر کردیم فاعل به اختیاریم ولی در انتهای نمایندگی فهمیدیم مفعول به الاضطرار هستیم».
این عضو مجلس ارتجاع هنگامی که لاریجانی می‌خواست خاصه‌خرجیها از منابع صندوق توسعه ملی را طبق دستور خامنه‌ای توجیه کند گفت:
«باید به‌طور شفاف مشخص بشه که در چه مواردی حضرت آقا اذن می‌دهند».
‌دهقانی عضو دیگر مجلس ارتجاع آشکارا به شکستگی طلسم خامنه‌ای اشاره کرد و گفت:
«نوع انتقال مطلب از مقام معظم رهبری خدایی نکرده ممکن است که موجب کاستن جایگاه معنوی ولایت بشه... هدف هم این بوده که این پول صندوق توسعه ملی برای اشتغال صرف بشه برای آینده کشور هزینه بشه، بعد جنابعالی یک مطلبی رو پرسیدید مقام معظم رهبری هم مطالبی رو خدمت جنابعالی فرمودند حالا از این چی در آمده حالا؟ نمی‌دونم 800 میلیون دلار برای فلان...»
لاریجانی رئیس مجلس آخوندی در پاسخ به دهقان به گوشه دیگری از حرفهای بر زمین مانده خامنه‌ای اشاره کرد و از جمله گفت: «آقای دهقان شما که باید روی این چیزها حساس باشید غیر از این موارد سیاست‌ها دستورات دیگه‌ای ایشون داده بودند که اجرا شود از جمله در مورد مسأله نیروهای مسلح خب ما باید اجرا می‌کردیم و یا نمی‌کردیم دستور صریح کتبی داشتیم آقای تاجگردون شما این‌جا تشریف دارید شما دستور کتبی دیده بودید یا ندیده بودید؟»
 نمودهای گسترش شکستگی طلسم ولایت فقط به مجلس ارتجاع محدود نمی‌شود، شاید مهمتر از آن، حرفهای روزهای هفتم و هشتم اسفند روحانی است که رسانه‌های حکومتی آنها را رویارویی آشکار با خامنه‌ای تعبیر کرده‌اند.
رجا نیوز سایت وابسته به خامنه‌ای روز هشتم اسفند ضمن حمله به آخوند روحانی نوشت: «این داستان نمی‌تواند اتفاقی باشد؛ سه بار کنایه و تقابل جویی با فرمایشات رهبر انقلاب در دو سخنرانی روحانی، حداقل التزام عملی به ولایت فقیه چقدر است؟!».
روز نهم اسفند هم یک عضو شورای حکومتی شهر تهران به اسم شاکری با انتقاد از اظهارات روحانی که گفته بود: «برخی‌ها هم بودند که تصور می‌کردند منقلی وجود دارد و می‌توانند این قطعنامه‌ها را روی آن انداخته و آتش بزنند»، گفت: «موضوع آتش زدن برجام را رهبری در واکنش به اظهارات ترامپ به کار بردند. در شان رئیس‌جمهور نیست که این‌گونه درباره بیانات رهبری سخن بگویند».
هم زمان ارگان باند مؤتلفه هم به‌نقل از آخوند احمد خاتمی در مورد تکرار واژه «آشتی ملی» توسط باند روحانی نوشت: «مقوله آشتی ملی یا هر واژه‌ای که مترادف آن است به‌دلیل دارا بودن بار سیاسی منفی، مورد نقد رهبری قرار گرفت. و بعد از توضیح رهبری به کار بردن این واژه یا مترادف آن نوعی مخالفت با ایشان محسوب می‌شود»
.