۱۳۹۶ خرداد ۹, سه‌شنبه

وضعیت وخیم جسمی معلم زندانی در اعتصاب غذا و ممانعت از اعزام وی به بیمارستان



وضعیت وخیم جسمی معلم زندانی در اعتصاب غذا و ممانعت از اعزام وی به بیمارستان


زندانی سیاسی و معلم آزاده اسماعیل عبدی در وضعیت وخیم جسمی در اعتصاب غذا در زندان به سر می برد و با وجود تجویز پزشکان به این وضعیت، زندانبانان زندان اوین از اعزام این زندانی به بیمارستان ممانعت میکنند. پزشکان زندان به علت بالا رفتن غلظت خون،درد کلیه و نوسان فشار خون تجویز کرده اند که ایشان بایستی به بیمارستان اعزام شده و تحت نظر باشد.
اسماعیل عبدی نماینده کانون صنفی معلمان ایران(تهران) از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ،در اعتراض به «صدور احکام امنیتی» برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران اقدام به اعتصاب غذا کرده است. آقای عبدی بارها بر ادامه اعتصاب غذا تا رسیدن به خواسته اش تاکید کرده است. وی بطور مستمر با درد شدید کلیه و عوارض دیگر روبرو است.

آقای عبدی مدتی قبل با نگارش نامه ای سرگشاده اعلام کرد در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه و “صدور احکام امنیتی” برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح “خروج پرونده‌ خود از حالت امنیتی به عادی” اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی نموده است. آقای عبدی بیش از ۳۰ روز از اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشته است. کانون صنفی معلمان پیش از این ضمن مسئول دانستن دستگاه قضایی در رابطه با جان و سلامت اسماعیل عبدی طی بیانیه ای اعلام کرده بود : «وضعیت اسماعیل عبدی به مرحله حاد و خطرناکی رسیده است. ما اکنون با صدای بلند هشدار می دهیم که هرگونه اتفاق احتمالی ناگوار که برای عبدی پیش آید، متوجه نظام قضایی ایران است و دولت هم اگر همچنان اصرار بر سکوت داشته باشد در این ظلم بزرگ سهیم است... »