داعش ولایی از زبان دژخیم یونسی
در صف آرایی اجزاء جناح های نظام الهی! در بهره برداری از «ریختن خون بی گناهان» در تهران توسط! داعش، علی یونسی وزیر اطلاعات خاتمی و «دستیار ویژه» روحانی «در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی» طی مصاحبه ای که در ۲۲ و ۲۴ خرداد در روزنامه ایران منتشر شد، به صحنه آمد.
جمهوری اسلامی چیست؟
یونسی برای آنکه دلیل موفقیت! نظام مقدس! در مقابله با «گروه های تروریستی» را توضیح بدهد، به ناچار به نحوه و علل بقای جمهوری اسلامی! اشاره میکند؛ توصیف یونسی از دلیل بقای نظام، چیزی جز جنگ و سرکوب نیست. از نظر یونسی دلیل موفقیت نظام «در مقابله و مهار تروریسم» در سه علت نهفته است: «نخست اینکه جمهوری اسلامی برآیند انقلاب است»، به این معنی که بر انقلاب ۵۷ مسلط شد و ولایت فقیه را بر آن تحمیل کرد، در نتیجه توانست ظرفیت های آن انقلاب را به خدمت بگیرد و البته بخش بزرگتر آن را نابود کند.
جمهوری اسلامی چیست؟
یونسی برای آنکه دلیل موفقیت! نظام مقدس! در مقابله با «گروه های تروریستی» را توضیح بدهد، به ناچار به نحوه و علل بقای جمهوری اسلامی! اشاره میکند؛ توصیف یونسی از دلیل بقای نظام، چیزی جز جنگ و سرکوب نیست. از نظر یونسی دلیل موفقیت نظام «در مقابله و مهار تروریسم» در سه علت نهفته است: «نخست اینکه جمهوری اسلامی برآیند انقلاب است»، به این معنی که بر انقلاب ۵۷ مسلط شد و ولایت فقیه را بر آن تحمیل کرد، در نتیجه توانست ظرفیت های آن انقلاب را به خدمت بگیرد و البته بخش بزرگتر آن را نابود کند.
«ثانیاً اینکه در یک جنگ گسترده و وسیع پیروز شده است». به عبارت دیگر برخلاف همه دعاوی بر سر تحمیلی بودن جنگ ۸ ساله که از سال ۶۷ در دستگاه تبلیغاتی نظام مطرح میشود، جنگ به تعبیر خمینی یک نعمت الهی! بود که نظام به واسطه آن پایه های سرکوب را در داخل کشور مستقر کرد.
«سوم اینکه جمهوری اسلامی برآیند پیروزی بر صدها گروه تروریستی داخلی است.» و این اصلی ترین حرف یونسی در این رابطه است و منظور از آن سرکوب تمام گروه ها و نیروهای شکل دهنده یا برآمده از انقلاب ۵۷ میباشد. یونسی نیز با اذعان بر این واقعیت، خواسته یا ناخواسته بر قتل عام دهه ۶۰ صحه میگذارد. رئیس او – روحانی – در ۱۸ اردیبهشت در همدان گفته بود که مردم «آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند را قبول ندارند.» اکنون یونسی تاکید میکند که بدون آن اعدام ها جمهوری اسلامی! وجود نمیداشت.
اعتراف به تبعیض
یونسی تلاش میکند تا نشان دهد که اهل سنت ایران از شرایط خوب و مساعدی برخوردار هستند، او حتی مدعی میشود که نظام در برخی زمینه ها به آن ها امتیازاتی نیز داده است اما در کنار همه این تبلیغات به ناچار اذعان میکند که «معتقدم باید حتی برای انتصاب شایستگان اهل سنت در سمتهای اجرایی تبعیضی نباشد».
یونسی فقط به تبعیض های اعمال شده در حق اهل سنتی که با ولایت فقیه بیعت کرده اند، نمیپردازد؛ یونسی به صراحت میگوید: «برای رفع محرومیت از مناطق اهل سنت نباید کوچکترین تعللی صورت پذیرد.» به این ترتیب او، هم به محرومیت در مناطق اهل سنت در ایران اشاره میکند و هم بی توجهی نظام اسلامی! به آن مناطق را یادآور میشود.
داعش ولایی
اضافه بر موارد فوق، یونسی بر این واقعیت نیز دست میگذارد که در نظام اسلامی! «حرمت مقدسات اهل سنت حفظ» نشده و «آزادی انجام مراسم اهل سنت هم تضمین» شده نیست. هرچند یونسی تلاش میکند که این موضوع را تقلیل دهد و آنرا به جناح مقابل نسبت دهد و میگوید: «هر از چند گاهی معدود افراد افراطی و تندرو در مسیر انجام مناسک از سوی آنان مزاحمت ایجاد میکنند.» یونسی آنها را «افراد خودسری» توصیف میکند که «کار آنان به نوعی تکمیل کار داعش است.» یونسی میگوید: «آنها آدم های تندرو و افراطی» هستند که «نوعی از داعش ایرانی هستند» و «به اهل سنت اهانت میکنند.»
در سوریه
پیشتر در ۲۱ شهریور ۹۵ مهدی خزعلی از مقامات سابق جمهوری اسلامی! و از مدافعان حسن روحانی، درباره جنگ نظام در سوریه گفته بود: «دو طرف اینها در واقع داعش شیعه و سنی ست». یعنی دربرابر نیروهای داعش که خزعلی از آن به عنوان «داعش سنی» یاد میکند، «داعش شیعه» قرار دارد که شامل سپاه و دست پروردگانش میشود.
خزعلی در همان مصاحبه تصریح کرد که به وجود آمدن «داعش سنی» مرهون « سوءمدیریت حاج قاسم سلیمانی» در دخالت و کشتار در سوریه است.
آتش به اختیار
اکنون یونسی نیز بر وجود داعش در درون نظام تاکید کرده و به صراحت اعلام میکند که «داعش سنی» و «داعش شیعه» دو روی یک سکه هستند. اما یونسی به جای آنکه به صراحت از خامنه ای و سپاه نام ببرد، تلاش میکند تا «داعش ولایی» را نیروهای خودسر معرفی کند.
یونسی اما فراموش میکند که خامنه ای در ۱۷ خرداد فرمان «آتش به اختیار» را صادر کرد. یونسی همچنین فراموش میکند که روحانی در ایام انتخابات به صراحت اعلام کرده بود که حاضر است دست خامنه ای را ببوسد.
تعادل شکننده
روحانی در ۲۹ اردیبهشت بر کاندیدای خامنه ای غلبه کرد. روحانی در زمینه اجرایی توانست دست بالا را نسبت به خامنه ای پیدا کند، اما تعادل او بسیار شکننده است زیرا کماکان اهرم های اصلی قدرت که بخشی از آن در نیروهای مسلح نظام متجلی است در اختیار خامنه ای است. همچنین خامنه ای هنوز حکم روحانی را تنفیذ نکرده است. در نتیجه روحانی در یک وضعیت شکننده به سر میبرد. روحانی تلاش میکند ضمن بهره برداری از «چنگ انداختن داعش به پدرخواندهاش در تهران»، برای تبدیل تعادل لرزانش در درون نظام به وضعیتی تثبیت شده، کاملا هوشیارانه حرکت کند تا بهانه ای به دست جناح خامنه ای ندهد. با این وجود یونسی با اشاره به داعش ولایی این علامت را به ارباب – آمریکا – میدهد که آماده حرکت در مسیر برجام های منطقه ای و حقوق بشر است. برجام هایی که البته تمامیت نظام مقدس! را به چالش خواهد کشید.
«سوم اینکه جمهوری اسلامی برآیند پیروزی بر صدها گروه تروریستی داخلی است.» و این اصلی ترین حرف یونسی در این رابطه است و منظور از آن سرکوب تمام گروه ها و نیروهای شکل دهنده یا برآمده از انقلاب ۵۷ میباشد. یونسی نیز با اذعان بر این واقعیت، خواسته یا ناخواسته بر قتل عام دهه ۶۰ صحه میگذارد. رئیس او – روحانی – در ۱۸ اردیبهشت در همدان گفته بود که مردم «آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند را قبول ندارند.» اکنون یونسی تاکید میکند که بدون آن اعدام ها جمهوری اسلامی! وجود نمیداشت.
اعتراف به تبعیض
یونسی تلاش میکند تا نشان دهد که اهل سنت ایران از شرایط خوب و مساعدی برخوردار هستند، او حتی مدعی میشود که نظام در برخی زمینه ها به آن ها امتیازاتی نیز داده است اما در کنار همه این تبلیغات به ناچار اذعان میکند که «معتقدم باید حتی برای انتصاب شایستگان اهل سنت در سمتهای اجرایی تبعیضی نباشد».
یونسی فقط به تبعیض های اعمال شده در حق اهل سنتی که با ولایت فقیه بیعت کرده اند، نمیپردازد؛ یونسی به صراحت میگوید: «برای رفع محرومیت از مناطق اهل سنت نباید کوچکترین تعللی صورت پذیرد.» به این ترتیب او، هم به محرومیت در مناطق اهل سنت در ایران اشاره میکند و هم بی توجهی نظام اسلامی! به آن مناطق را یادآور میشود.
داعش ولایی
اضافه بر موارد فوق، یونسی بر این واقعیت نیز دست میگذارد که در نظام اسلامی! «حرمت مقدسات اهل سنت حفظ» نشده و «آزادی انجام مراسم اهل سنت هم تضمین» شده نیست. هرچند یونسی تلاش میکند که این موضوع را تقلیل دهد و آنرا به جناح مقابل نسبت دهد و میگوید: «هر از چند گاهی معدود افراد افراطی و تندرو در مسیر انجام مناسک از سوی آنان مزاحمت ایجاد میکنند.» یونسی آنها را «افراد خودسری» توصیف میکند که «کار آنان به نوعی تکمیل کار داعش است.» یونسی میگوید: «آنها آدم های تندرو و افراطی» هستند که «نوعی از داعش ایرانی هستند» و «به اهل سنت اهانت میکنند.»
در سوریه
پیشتر در ۲۱ شهریور ۹۵ مهدی خزعلی از مقامات سابق جمهوری اسلامی! و از مدافعان حسن روحانی، درباره جنگ نظام در سوریه گفته بود: «دو طرف اینها در واقع داعش شیعه و سنی ست». یعنی دربرابر نیروهای داعش که خزعلی از آن به عنوان «داعش سنی» یاد میکند، «داعش شیعه» قرار دارد که شامل سپاه و دست پروردگانش میشود.
خزعلی در همان مصاحبه تصریح کرد که به وجود آمدن «داعش سنی» مرهون « سوءمدیریت حاج قاسم سلیمانی» در دخالت و کشتار در سوریه است.
آتش به اختیار
اکنون یونسی نیز بر وجود داعش در درون نظام تاکید کرده و به صراحت اعلام میکند که «داعش سنی» و «داعش شیعه» دو روی یک سکه هستند. اما یونسی به جای آنکه به صراحت از خامنه ای و سپاه نام ببرد، تلاش میکند تا «داعش ولایی» را نیروهای خودسر معرفی کند.
یونسی اما فراموش میکند که خامنه ای در ۱۷ خرداد فرمان «آتش به اختیار» را صادر کرد. یونسی همچنین فراموش میکند که روحانی در ایام انتخابات به صراحت اعلام کرده بود که حاضر است دست خامنه ای را ببوسد.
تعادل شکننده
روحانی در ۲۹ اردیبهشت بر کاندیدای خامنه ای غلبه کرد. روحانی در زمینه اجرایی توانست دست بالا را نسبت به خامنه ای پیدا کند، اما تعادل او بسیار شکننده است زیرا کماکان اهرم های اصلی قدرت که بخشی از آن در نیروهای مسلح نظام متجلی است در اختیار خامنه ای است. همچنین خامنه ای هنوز حکم روحانی را تنفیذ نکرده است. در نتیجه روحانی در یک وضعیت شکننده به سر میبرد. روحانی تلاش میکند ضمن بهره برداری از «چنگ انداختن داعش به پدرخواندهاش در تهران»، برای تبدیل تعادل لرزانش در درون نظام به وضعیتی تثبیت شده، کاملا هوشیارانه حرکت کند تا بهانه ای به دست جناح خامنه ای ندهد. با این وجود یونسی با اشاره به داعش ولایی این علامت را به ارباب – آمریکا – میدهد که آماده حرکت در مسیر برجام های منطقه ای و حقوق بشر است. برجام هایی که البته تمامیت نظام مقدس! را به چالش خواهد کشید.
مطالب مارا در وبلاک های انجمن نجات ایران وخط سرخ مقاومت