۱۳۹۷ فروردین ۱۱, شنبه

قیام اهواز – اعتراضات مردم اهواز امروز شنبه در ششمین روز خود ادامه یافت+ فیلم وتصاویر







قیام اهواز – اعتراضات مردم اهواز امروز شنبه در ششمین روز خود ادامه یافت


اعتراضات مردم اهواز امروز شنبه ۱۱ فروردین در ششمین روز خود ادامه یافت. این اعتراضات به دلیل توهین صدا و سیمای حکومت به مردم اهواز صورت گرفته است.
اين اعتراضات از روز دوشنبه ششم فروردین در ماهشهر آغاز شد و سپس به اهواز و مناطق آن و شهر شادگان گسترش پیدا کرد.
یادآوری میشود:
شب گذشته در آبادان ماهشهر کوت عبدالله کوت و زیتون و .. صورت گرفته استمروز شنبه ۱۱ فروردین ماه؛ مردم و جوانان عرب زبان اهوازی در اعتراض به توهین و اهانت صدا و سیمای آخوندی؛ برای چندمین روز متوالی دست به راهپیمایی و اعتراض در خیابانهای شهر زدند.
تظاهرات شبانه در شهرهای خوزستان در اعتراض به توهین سیمای حکومت به مردم خوزستان ادامه دارد امشب علاوه بر اهواز در شهرهای آبادان، ماهشهر، شیبان، حمیدیه،  سید نعیم و کیانپارس ادامه پیدا کرد.
عصر امروز جمعه دهم فروردين ۹۷ اعتراضات مردم اهواز به اهانتهای صدا و سيما برای چهارمین روز همچنان ادامه دارد. اين اعتراضات در مناطق و شهرهای مختلف بطور مسالمت آميز برپا شد.
برای سرکوب اين اعتراضات نیروهای انتظامی و گارد ضدشورش را وارد کرده و بجای پاسخگویی به خواسته های مردم، نيروهای امنيتی با هجوم به تظاهرات مسالمت آميز شهروندان با استفاده از گاز اشك آور و اسلحه گرم با خشونت برخورد كردند.
براثر این شلیک ها شماری از هموطنان مجروح شدند.
کوت عبدالله ده ها تن بازداشت شدند. روز پنجشنبه نيز در مركز شهر اهواز تظاهرات مسالمت آميز برگزار شد كه پس از دخالت نيروی انتظامی به خشونت كشيده شد.
تعداد بازداشت شدگان تا كنون به ۴۰ نَفَر رسيده است. اسامی و مشخصات برخی از بازداشت شدگان از این قرار است:
خالد مهاوی از كوی اخر اسفالت، محمود بيت سياح از كوی آخر آسفالت، سعد نواصری از كوت عبدالله، محمد جليل كنون از كوت عبدالله و اسد نواصری از كوت عبدالله كه در اثر هجوم نيروهای انتظامی مجروح شد.
تعدادی از بانوان هم در این تظاهرات دستگیر شده اند.
ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران    

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید