۱۳۹۷ فروردین ۸, چهارشنبه

مجاهدین خلق - آلبانی :مصاحبه رودی جولیانی با روزنامه گازتا شیپتاره درباره مجاهدین خلق ، ایران آینده ،و...



مصاحبه رودی جولیانی با روزنامه گازتا شیپتاره درباره مجاهدین خلق ، ایران آینده ،و...


روزنامه گازتا شیپتاره، ازجمله روزنامه هاي پر تيراژ آلباني مصاحبه مفصلي با آقاي جولياني داشته است كه تیتر خبر در صفحه اول سایت وصفحه اول روزنامه درج شده است 
رودولف جولیانی، شهردار سابق نیویورک و مشاور رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترومپ، امروز در آلبانی بود. او در یک جلسه بزرگ در کاخ کنگره در تیرانا با مجاهدین شرکت کرد.
جولیانی با مریم رجوی، رهبر حدود 2000 مجاهدین که در آلبانی پناهنده شده اند، در پایتخت آلبانی ملاقات کرد. آنها درباره رژیم در ایران و نیاز به اتخاذ یک سیاست قاطع علیه رژیم در این کشور صحبت کرده اند. جولياني همچنين ملاقات هایی با رهبران آلباني، شامل رئيس جمهور ايلير متا، نخست وزير ادی راما و رهبران اپوزيسيون داشت،وي سپس در یک مصاحبه اختصاصي با «گازتا شیپتاره» از نقشي که آلباني در حين پناه دادن به مجاهدين داشت، ستايش کرد.
جولیانی گفت:‌ «پذیرش مجاهدین نشان داده است که این کشور دارای ارزش و شجاعت است و در زمان مناسب دست به اقدام ميزند. من فکر می کنم که پذیرش مجاهدین برای آلبانی بسیار مفید بود و همانطور که دیدم، مجاهدین در طول اقامت خود در آلبانی سازنده بوده اند». او همچنین گفت: «من فکر می کنم این چیزی است که همه ما باید در نظر داشته باشیم. ثبات آلبانی برای اروپا مهم است و حرکت برای ادغام بالکان باید ادامه یابد و باید به آن سرعت بخشید.»
-       آقای جولیانی شما اینجا هستید که با مجاهدین ایران در آلبانی دیدار داشته باشید، وضعیت آنها چطور است و چه کاری میتواند برای کمک به آنها انجام شود؟
حضور آنها در آلبانی، گام مهمی برای اطمینان از ایمنی و امنیت آنها بود. من می دانم که رژیم ایران در تلاش است تا به شیوه های مختلفی از جمله با کمپین اطلاعات دروغ، به آنها آسیب برساند. بنابراین، من فکر می کنم مهم است که اطمینان حاصل کنیم که رژیم ایران و یا نمایندگان آن نتوانند در این کشور عمل کنند. این در جهت منافع آلبانی نیز هست و من می توانم به شما بگویم که این امر با دیدگاه های دولت ایالات متحده مطابقت دارد. چرا که دولت ایالات متحده رژیم ایران را تهدیدی بزرگ می داند.
-       شما مجاهدین را سال ها است که می شناسید. شما طرفدار آزادی و دموکراسی در ایران بوده اید. برداشت شما از آنها و به ویژه از خانم مریم رجوی، رییس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، که مجاهدین خلق تشکیل دهنده اصلی آن هستند، چیست؟
                                      خبر نگار روزنامهگازتا شیپتاره با جولیانی  
آنها افراد بسیار متعهدی هستند. آنها بسیار تحصیل کرده هستند و به اصول مهمی معتقدند که تمام جهان مدرن و آزاد به آن معتقدند مانند آزادی بیان، آزادی مذهب، برابری جنسیتی و نیز یک ایران غیر هسته ای. آنها نقش مهمی در ترویج برنامه مخفی آیت الله ها برای دستیابی به سلاح های هسته ای ایفا کردند. آنها بخاطر مقاومت در مقابل آیت الله ها به شدت متحمل رنج و درد بوده اند. در طول این سالها بیش از 100،000 نفر از آنها توسط این رژیم کشته شده اند،‌ رژیمی که یک رژیم کاملا توتالیتر و حامی درجه یک تروریسم است. من شخصا خانم رجوی را به مدت 10 سال است که میشناسم. او یک زن بسیار تحصیل کرده و با فرهنگ است که از اسلام معتدل حمایت می کند. او طی سال ها قدرت رهبری فوق العاده ای را برای رهبری مقاومت برای آزادی نشان داده است. من عزم و اراده او را تحسین کرده ام. طی سالها متوجه شده ام که حمایت از جنبش او افزایش یافته است. هر ساله آنها در پاریس جمع می شوند و بیش از 100،000 نفر از سراسر جهان شرکت می کنند.
-       آیا فکر می کنید حمایت از مجاهدین خلق و سیاست تغییر رژیم ایران در آمریکا رو به رشد است؟

بله من متوجه حمایت رو به رشد در میان سیاستمداران و به ویژه در کنگره شده ام. چیزی که بسیار جالب است، این است که جنبش آنها که برای استقرار آزادی و دموکراسی در ایران است، حمایت هر دو حزب در ایالات متحده را دارد،‌ چیزی که امروزه بسیار منحصر به فرد است. و فکر می کنم هر چه زمان می گذرد، مردم بیشتر متوجه شدند که معامله با آیت الله ها مانند آنچه که دولت پیشین ما انجام داد، یک اشتباه بزرگ بود و ما باید از به لحاظ سیاسی و اخلاقی از تغییر رژیم توسط مردم ایران حمایت کنیم. مجاهدین خلق نشان داده اند که حمایت مردمی خوبی در ایران دارند.
-       رژیم ایران خیلی علیه سازمان مجاهدین خلق فعال است و نه تنها آنها را در ایران می کشد، بلکه آنها را هدف انبوهی اطلاعات دروغ و حملات از تهران قرار داده است. چرا فکر می کنید تهران اینقدر روی مجاهدین متمرکز است؟
دلیلش خیلی ساده است. آنها خطری جدی برای آیت الله ها ایجاد می کنند. با وجود تمام قتل ها و رنج ها، آنها نه تنها زنده ماندند، بلکه در حال رشد هستند. به همین دلیل است که آیت الله ها مستمرا درباره آنها صحبت می کنند و نگرانی های خود را در مورد آنها بیان می کنند. این خیلی گویا است که در اواسط تظاهرات بزرگ، حسن روحانی، رئیس جمهور آیت الله ها با رئیس جمهور فرانسه تماس گرفت و از مقاومت و نقش خانم رجوی شکایت کرد. این اقدام خیلی چیزها را در رابطه با تاثیر مخالفان در داخل ایران میگوید. با توجه به تمام بحران هایی که آیت الله درگیر آن هستند، این قابل فهم است که آنها هر کاری را انجام دهند تا مخالفین خود را بی اعتبار کنند. ولی این اقدامات تاثیرش در حال کم و کمتر شدن است. 
-      برداشت شما از اعتراضات بزرگ در ایران چیست؟ آیا شما فکر می کنید این یک فراخوان برای بسیاری از مردم غرب است که رژیم آیت الله ها ضعیف است و ایرانی ها در داخل کشور از آن متنفر هستند؟ آیا فکر می کنید که ایالات متحده باید تحریم های شدیدتری را علیه ایران اعمال کند و حمایت معنوی و سیاسی بیشتری از مخالفین بکند؟
من فکر می کنم که این اعتراضات به وضوح نشان داد که مردم ایران از رژیم خسته شده اند. آنها خواهان آزادی هستند، آنها خواهان دموکراسی هستند. آنها به داستانهای مدره و اینکه رژیم از درون تغییر کند ​​اعتقادی ندارند. واقعیت این است که اعتراضات در بیش از 100 شهر و روستا و مردان و زنان از همه اقشار جامعه در بود و آنها شعارهایی علیه رهبر عالی می دادند، روشن شد که آنها خواستار تغییر رژیم هستند و مایل به پرداخت هزینه هستند. من فکر می کنم این قیام پیامی روشن برای غرب ارسال کرد که تجارت با آیت الله اشتباه است و این رژیم باید برود. من فکر می کنم تحریم های بیشتری به خاطر اقدامات ناخوشایند و ناسازگار آیت الله در ایران و خارج از ایران مطرح خواهد شد. من فکر میکنم همانطور که رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور ما در جریان تظاهرات کنار مردم ایران بودند،‌ ما نیز باید در کنار مردم ایران برای تغییر رژیم قرار بگیریم و من فکر می کنم ما حتی باید بیشتر برویم.
-       شما در یکی از پرطرفدارترین کشورهای حامی آمریکا در جهان هستید. آلبانی یک متحد ایالات متحده در مبارزه با تروریسم است. آلبانی همچنین حضور خود را در افغانستان افزود. چگونه رابطه بین دو کشور را ارزیابی می کنید؟
من فکر می کنم رابطه خوبی با آلبانی داشته باشیم. ما از این رابطه قدردانی می کنیم. برای سالها چنین بوده است. آلبانی متحد محکم بوده است و مطمئن هستم که به همین شکل باقی خواهد ماند. 
-       آیا فکر می کنید پذیرفتن مجاهدین خلق در آلبانی به تصویر آلبانی در جهان به طور کلی و به ویژه در ایالات متحده کمک می کند؟
این واقعا به تصویر آلبانی در ایالات متحده کمک کرد. من از بسیاری از دوستان اروپایی خود همین را شنیدم پذیرش مجاهدین خلق نشان داد که این کشور دارای ارزش است و در لحظه مناسب کار درست را انجام می دهد. من فکر می کنم که این موضوع خیلی به نفع آلبانی بود و از آنچه من دیدم، مجاهدین در طول اقامت خود در این کشور، سازنده بوده اند. بنابراین حضور آنها در اینجا و خوش آمد گویی به آنها به نفع همه است.
-       بحث و گفتگوهایی در مورد حضور و نفوذ روسیه در منطقه بالکان وجود دارد. آیا شما فکر می کنید که آمریکا و اروپا می توانند بیشتر برای تسریع ادغام منطقه اروپا-اقیانوس اطلس اقدام کنند؟
من فکر می کنم این چیزی است که همه ما باید در نظر بگیریم. ثبات در بالکان برای ایمنی و امنیت اروپا مهم است و شتاب بالقوه برای ادغام بالکان باید ادامه داشته باشد و باید به آن سرعت بخشید.




ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم #نوروز مبارک #آ#ايران    


مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید