۱۳۹۷ فروردین ۹, پنجشنبه

ایران - فضای مجازی :انگیزه‌های سپاه پاسداران برای حضور در توئیتر؛ تأیید شکست شبکه اجتماعی نظام




ایران - فضای مجازی :انگیزه‌های سپاه  پاسداران برای حضور در توئیتر؛ تأیید شکست شبکه اجتماعی نظام


انگیزه‌های سپاه برای حضور در شبکه اجتماعی توئیتر چیست؟ پرسشی که مهدی محمدی از طرف اطلاعات سپاه تلاش می‌کند به آن پاسخ دهد.
سرمشق
تسنیم خبرگزاری متعلق به سپاه قدس از مهدی محمدی می‌پرسد: «به‌نظر شما آیا باید شبکه‌ای ملی همانند توئیتر در داخل راه‌اندازی شود؟»
و این کارشناس اطلاعات سپاه پاسخ می‌دهد: «کار خوبی است ولی این زمانی فایده دارد که بتوانید مانند توئیتر سرمشق باشید و این مستلزم آن است که حریف هم بپذیرد در این زمین بازی کند.»
به این ترتیب او تایید می‌کند که راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تحت کنترل نظام طرحی از پیش شکست خورده است.
بی‌اعتمادی
پیشتر حسین‌زاده، نماینده مجلس از جناح اصلاح‌طلب تصریح کرده بود که «مردم به پیام‌رسان‌های داخلی هیچ اعتمادی ندارند و این مسئله با یک نظرسنجی از مردم مشخص خواهد شد.» [بی‌اعتمادی به شبکه‌های اجتماعی تحت کنترل نظام؛ رؤیای فیلترینگ] اما حرف مهدی محمدی فراتر از این است؛ این نماینده‌ی اطلاعات سپاه به‌دنبال زمینی می‌گردد که از طرف دشمنان نظام اشغال شده است و او می‌خواهد با گسیل نیروهای سپاه آنرا باز پس بگیرد.
#براندازم
در همین رابطه روزنامه شرق در ۱۹ بهمن ۹۶ با بررسی #براندازم نشان داده بود که سر منشاء شکل‌گیری آن هشتگ و استمرار گسترشش یکسره کار مخالفان نظام و در کانون آن شبکه مجاهدین بوده است. [شرق ۱۹ بهمن ۹۶] پس مهدی محمدی و سایر حزب‌اللهی‌ها ضروری می‌بینند که شبکه توئیتر را نیز به اشغال خود درآورند و ارتش سایبری نظام را در این پهنه بیشتر به کار گیرند.
مهدی محمدی به‌خصوص بر روی توئیتر توجه خود را متمرکز می‌کند و می‌گوید: «در حال حاضر توئیتر اصلی‌ترین محل شکل‌گیری جریان‌های اصلی رسانه‌ای است. مسئله اصلی در توئیتر خلاقیت و سازمان‌یافتگی است». کارشناس اطلاعات سپاه در این رابطه می‌افزاید: «وقتی در یک محیط یک جنگ سرنوشت‌ساز و جریان‌ساز جریان دارد، و شما از نتایج آن متأثر می‌شوید، کنار نشستن هیچ فضیلتی ندارد، هنر این است که وارد دنیای دشمن شوید و جنگیدن در آن محیط را یاد بگیرید، ضمن اینکه این حرف که توئیتر کاملاً محیط دشمن است جای بحث دارد، این حرف از حیث زیرساختی درست است ولی از حیث محتوا زمانی که جریان انقلابی موفق عمل کند می‌تواند به‌طور موردی محتوا را تصاحب کند.»
سه‌ویژگی حزب‌اللهی‌ها
با این همه بخشی از نیروهای نظام مخالف ورود حزب‌اللهی‌ها به محیط توئیتر هستند؛ می‌توان برای این مخالفت دلایل متعددی بر شمرد از جمله اینکه این دلواپسان عرصه‌ی توئیتر از این نگران هستند که نیروهایشان با قرار گرفتن در این ملاء در برابر افکار عمومی ذوب شوند یا شاید از این می‌ترسند که شکستشان در این عرصه آثار روحی شدیدی بر روی کلیت نیروهای نظام بگذارد و … اما توضیح مهدی محمدی نیز بسیار جالب و گویاست او در تشریح علل مخالفت دلواپسان نظام در عرصه‌ی توئیتر با ورود حزب‌اللهی‌ها به این پهنه می‌گوید: «احتمالاً انگیزه‌های مختلفی دارند. من بیشتر می‌گذارم به‌حساب عدم مهارت و دانش پایین و مسائل شخصی که متأسفانه میان حزب‌اللهی‌ها بسیار جریان دارد.»
به این ترتیب او به سه‌ویژگی نیروهای حزب‌اللهی اعتراف می‌کند: عدم مهارت، دانش پایین و مسائل شخصی؛ به تأیید کسانی که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب با چماق و چاقو و قمه و زنجیر همین نیروها مورد حمله قرار گرفته‌اند؛ در آن زمان نیز نیروهای حزب‌اللهی حداقل از همین سه‌ویژگی رنج می‌بردند و اکنون بعد از نزدیک به چهل‌سال برخورداری از انواع رانت‌های مالی و آموزشی بازهم آنها از «عدم مهارت، دانش پایین و مسائل شخصی» رنج می‌برند.
ارتش سایبری
در پایان مصاحبه‌ی تسنیم با مهدی محمدی او پرده‌ها را کنار می‌زند و درباره نقش ارتش سایبری نظام می‌گوید: «نهادهای انقلابی برای حمایت از نیروی‌های مؤمن و انقلابی که به ‌صورت خودجوش و آتش به‌اختیار به این فضا ورود کرده‌اند» «وظیفه حمایت گسترده از سوگیری‌های انقلابی جوانان و نیروهای متدین را به‌عهده دارند، یعنی تا سرحد ممکن باید از آنها حمایت کنند، اساساً اصلی‌ترین وظیفه نهادهای عنوان‌شده ایجاد توانمندسازی هسته‌های فکری و پشتیبانی عملیاتی از نیروهای متدین و انقلابی در فضاهای مجازی است، میدان دادن به نیروهای انقلابی و ارتباط‌دهی، پیوستن و ایجاد فضایی برای تعامل بیشتر؛ همکاری و همفکری و همراهی با یکدیگر در توئیت و فضای مجازی امر بسیار مهمی است که باید مورد توجه نهادهای انقلابی قرار بگیرد.» [تسنیم ۸ فروردین ۹۷]

ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم #نوروز مبارک #آ#ايران    


مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید