۱۳۹۷ فروردین ۲۳, پنجشنبه

مجاهدین خلق -آلبانی :انعكاس نامه آقاي استيونسون حول جلسه لابي های رژيم در بروكسل وفعالیتهای اطلاعات آخوندی علیه مجاهدین در آلبانی




انعكاس نامه آقاي استيونسون حول جلسه لابي های  رژيم در بروكسل وفعالیتهای اطلاعات آخوندی علیه مجاهدین در آلبانی
سایت تلویزیون تاپ چنل در آلباني ، بخش هایی از نامه آقاي استرون استیونسون حول جلسه لابی رژیم در بروکسل که در سایت« eu reporter »منعکس شده است را بصورت خبری منتشر کرد. خبر سایت تاپ چنل حول این نامه، امروز10-4-2018 بطور گسترده در رسانه های آلبانی منعکس شده است. متن خبر در کلیه سایت ها مشابه خبر سایت تاپ چنل است. این خبر در بیش از بیست و پنج رسانه آلباني شامل سايت روزنامه ها و سايت هاي خبري انعكاس يافته است.

سایت تلویزیون تاپ چنل- آلباني :
نماینده پارلمان اروپا: ایران برای تضعیف وضعیت مجاهدین خلق روی آلبانی متمرکز شده است استروان استیونسون، سیاستمدار مشهور اروپایی و عضو پارلمان اروپا به مدت 15 سال، می گوید: «سرخوردگی عمیق ایران پس از انتقال هزاران عضو جنبش اصلی اپوزیسیون از عراق به آلبانی و از دست دادن امکان قتل عام آنها موضوع مخفی نیست. بنا به گفته نماینده پارلمان اروپا چنین نتیجه کمپین بی نظیر مخالفان ایرانی و طرفداران آنها در اروپا و ایالات متحده بود.چنین انتقالی زیر چشم رژیم مذهبی انجام شد، در حالی که ملاها در تهران هر گونه تلاشی برای جلوگیری از این انتقال و یا از بین بردن آنرا انجام دادند. 
مقامات تهران پذیرفتند اند که جنبش اصلی مخالف، «مجاهدین خلق ایران» یا «ام ای کی» نقش کلیدی در راه اندازی اعتراضات اخیر در سراسر کشور و تظاهرات ضد دولتی ایفا کرده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در تاریخ 2 ژانویه سال جاری، رئیس جمهور حسن روحانی، با ماکرون رئیس جمهور فرانسه تماس گرفته و خواستار اقدام علیه مخالفین ایرانی در پاریس و رهبر آنها، مریم رجوی، شد.

رئيس جمهور فرانسه چنین درخواستی را رد کرد.
ای یو ریپورتر گزارش کرد که استیونسون ، ادعا می کند که «انتصاب غلامحسین محمد نیا و مصطفی رودکی، دو مقام ارشد وزارت اطلاعات ایران (MOIS) به عنوان سفیر و دبیر اول سفارت ایران در تیرانا، یک نشانه واضحی از اهداف بدخین رژیم ملاها است.» 
بدون شک نقش آنها ایجاد موسسات مذهبی و فرهنگی است که در حقیقت پوششی برای فعالیت های بد دو شاخه وزارت اطلاعات ایران در آلبانی است که تحت نام مرکز هابیلیان و موسسه دیده بان فعالیت می کنند.مقاله می گودید که در 22 مارس، رسانه های آلبانیایی گزارش کردند که دو ایرانی به ظن آماده سازی برای عمل تروریستی دستگیر شدند و 10 نفر دیگر نیز برای بازجویی دستگیر شدند و افزود که «مجاهدین خلق» هدف بودند.