۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۹, چهارشنبه

کنفرانس مقاومت ایران در مورد برنامه موشکی رژیم ایران در واشینگتن






کنفرانس مقاومت ایران در مورد برنامه موشکی رژیم ایران در واشینگتن

در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن که توسط نمایندگی شورای ملی مقاومت برای افشای برنامه موشکی رژیم برگزار شد، شماری از مقامهای ارشد و  کارشناسان برجسته اتمی و موشکی بین‌المللی شرکت داشتند.  
در این کنفرانس  کتاب «ساختار موشک بالستیک ایران، گامی در مسیر ساخت موشکهای با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای» معرفی گردید.

خانم ربکا هاینریش کارشناس ارشد از مؤسسه هادسون، سفیر دیترانی، دکتر اولی هاینونن، سفیر رابرت جوزف،  متیو کرونیگ، و علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در این کنفرانس شرکت کردند.

سفیر رابرت جوزف



ربکا هاینریش کارشناس ارشد از مؤسسه هادسون

علیرضا جعفرزاده گفت:‌ در معرفی کتاب ساختار موشک بالستیک رژیم ایران باید بگویم   این کتاب متوجه زمینه‌یی به اسم  ایجاد بحران و تروریسم است که لازمه استمرار حیات رژیم ایران است
سیاست رژیم روی سه پایه:‌ حمایت از گروه‌های تروریستی وابسته، برنامه اتمی و برنامه موشکی استوار است.
دست‌یابی به  بمب اتمی در مرکز تلاشهای اتمی به ظاهر مسالمت‌آمیز قرار دارد. برنامه موشکی برعهده بخشهای  سپاه هم‌چون نیروی قدس و نیروی هوایی سپاه است
گروه صنعتی «همت» یکی از مراکز صنعتی سپاه برای ساخت موشکهایی با قابلیت حمل کلاهک اتمی است که به ۷قسمت مختلف تقسیم شده است. یکی از مهمترین آنها  گروه صنعتی «نوری» است که بسیار محرمانه نگه داشته شده است. نمی‌توان به برنامه اتمی رژیم ایران پرداخت مگر این‌که به برنامه موشکی و سیاست تروریستی رژیم پرداخت
برنامه موشکی، اتمی و صدور تروریسم، در کنار سرکوب مردم ایران ابزارهایی برای حفظ حاکمیت آخوندی هستند. به‌نظر م پرداختن به این برنامه‌ها بدون پرداختن به خواست مردم ایران برای سرنگونی این رژیم ممکن نیست.
علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران

در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی سفیر روبرت جوزف معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی گفت:واکنش منفی رژیم به خروج آمریکا از برجام قابل پیش‌بینی بود.
نگاهی به گذشته نشان می‌دهد هر وقت در برابر رژیم ایران با قدرت ایستادگی شده است رژیم ایران دست به عقب‌نشینی می‌زند
تحریمات آمریکایی کمپانیهای اروپایی را مجبور خواهد کرد که بین سرمایه‌گذاری با ایران و آمریکا یکی را انتخاب کنند. معلوم است که آنها کدام را  انتخاب خواهند کرد. نگه‌داشتن برجام با اروپاییها در درازمدت ممکن نیست
وقتی اتحادیه اروپا، در کنار آمریکا در مسیر جدید قرار بگیرد روسیه و چین هم همین کار را خواهند کرد
هر گونه توافق جدید  باید برنامه موشکی، حمایت رژیم از تروریسم و محدودیتهای بیشتر بر برنامه اتمی رژیم ایران را در بر بگیرد.
فکر می‌کنم مهمترین بخش پیام ترامپ پاسخش به خواست مردم ایران برای آزادی و دموکراسی بود. این رژیم  هیچ جناح میانه‌رویی در درون خودش ندارد و آنچه مردم ایران می‌خواهند سرنگونی آن است.
اولی هاینونن  معاون پیشین رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: نحوه جلوگیری از برنامه اتمی یک کشور ابتدا تشخیص میزان پیشرفت برنامه اتمی،‌ موقعیت کنونی آن برنامه و بعد، از میان برداشتن مرحله بندی شده این توانمندی است. تا آنجایی که من در جریان هستم  در مورد ایران هیچ میان بری برای این مراحل وجود ندارد.
برای اطمینان از متوقف شدن برنامه اتمی رژیم ایران، باید دسترسی به اماکن، تجهیزات و دانشمندان هسته‌یی فراهم باشد.

متیو کرونیک  استاد دانشگاه جرج تاون در کنفرانس واشینگتن: برآورد آمریکا این است که برنامه موشکی رژیم ایران می‌تواند متحدان آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد. برجام به این مسأله نمی‌پرداخت و این یک کمبود مهم بود.
به نظر من یکی از اصلی‌ترین اشکالات برجام،‌ دادن اجازه غنی‌سازی به رژیم ایران بود. آمریکا حتی به نزدیکترین متحدانش اجازه چنین کاری نداده بود. مثلاً کره جنوبی یک برنامه برای غنی‌سازی اورانیوم داشت اما در توافق و گفتگو با آمریکا این برنامه را متوقف کرد.
سفیر جوزف دی ترانی  مدیر پیشین «مرکز ملی منع گسترش تسلیحات اتمی»:  برنامه موشکی از جمله موشکهای  شهاب ۱، ۲و ۳همه بخشی از یک برنامه  اتمی هستند.
گسترش برنامه موشکی رژیم ایران به یک مسابقه تسلیحاتی در منطقه نیز دامن می زند.
برداشت این بود که برجام یک حلقه واسطه بود تا رژیم ایران وارد یک مرحله جدید از تغییر رفتار شود. اما این مرحله  تغییر رفتار هیچوقت واقع نشد. رژیم ایران دخالتهای تروریستی خودش در منطقه را شدت بخشید.
به خواسته‌هایی که از کره شمالی داریم نگاه کنید.  توافق با کره شمالی مدلی است که ما از یک توافق اتمی انتظار داریم.  توافق اتمی با رژیم ایران  باید چنین ویژگیهایی باشد نه آنچه که در برجام بود.
مسابقه اتمی در منطقه برای منطقه و جهان فاجعه‌بار است.
سفیر روبرت جوزف معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن: تجربه نشان می‌دهد که باید رژیم ایران یک تصمیم‌‌ استراتژیک برای کنار گذاشتن برنامه بمب‌سازی اتمی بگیرد. این تصمیم‌‌ چیست؟ وقتی اتخاذ شود خواهیم فهمید! کما این‌که در مورد لیبی یا کره شمالی فهمیدیم.
رژیم ایران قادر به اصلاح نیست. چرا؟ چون دشمن اصلی آن خود مردم ایران هستند و  این رژیم بیشترین وحشت را از مردمش دارد. بنا بر همین واقعیت این رژیم نمی‌تواند تغییر رفتار بدهد. چون اولین رفتار برای تغییر تن‌دادن به خواست مردمش برای سرنگونی است
در پایان این کنفرانس مطبوعاتی علیرضا جعفرزاده گفت: در کازرون مردم شعار می‌دادند: «دشمن ما همین جا است، اما می‌گن آمریکاست». واقعیت صحنه این است که مردم ایران علیه این رژیم به‌پاخاسته‌اند. هیچ نیازی به دخالت خارجی و حمله نظامی نیست. مردم ایران در صحنه هستند. جامعه جهانی فقط باید این واقعیت را ببیند و آن را به‌رسمیت بشناسد.‎