۱۳۹۷ خرداد ۸, سه‌شنبه

هشتمین روز اعتصاب کامیونداران در۲۶۶شهر و ۳۱ استان




هشتمین روز اعتصاب کامیونداران در۲۶۶شهر و ۳۱ استان


  • 08

قهدریجان - هشتمین روز اعتصاب رانندگان کامیون - ۸ خرداد ۹۷

شیروان-هشتمین روز اعتصاب کامیونداران - ۸خرداد۹۷
امروز سه‌شنبه هشتم خرداد ۹۷ اعتصاب رانندگان کامیون، برای هشتمین روز متوالی ادامه یافت. اعتصاب رانندگان تاکنون به ۲۵۷شهر گسترش یافته است.
تمامی وعده‌ها و ترفندهای رژیم آخوندی برای خاموش کردن این اعتصاب تاکنون بدون نتیجه مانده است و امروز گزارشهای متعددی از شهرهای مختلف می‌رسد که حاکی از ادامه اعتصاب است.
رانندگان کامیون در تهران در ادامه اعتصاب خود مسیر خاوران را مسدود کردند.

اعلام همبستگی با اعتصاب کامیونداران

رانندگان تاکسی ارومیه و قائمشهر در همبستگی باکامیونداران سراسر کشور دست از کار کشیدند و به اعتصاب‌کنندگان پیوستند.
روز گذشته نیز رانندگان شرکت حمل‌‌ و نقل تیپاکس در تهران، در همبستگی با اعتصاب سراسری رانندگان کامیون دست از کار کشیدند و از هر گونه بارگیری خودداری کردند..
در هفتمین روز اعتصاب سراسری کامیونداران، اکثرباربریهای پایانه باربری در نسیم شهر در استان تهران تعطیل شدند و به اعتصاب کامیونداران پیوستند.
نفتگران ایران هم روز ۶خرداد ۹۷ با صدور اطلاعیه‌یی حمایت خود را از کامیونداران اعتصابی اعلام کردند.

خواسته‌های کامیونداران اعتصابی

رانندگان کامیون و خودروهای سنگین از صبح سه‌شنبه اول خرداد در اعتراض به وخامت وضعیت معیشتی خود، پایین بودن کرایه بار، بالا بودن هزینه‌های لجستیکی و... اعتصاب خود ر ا آغاز کردند. این اعتصاب تا روز ۶خرداد دست کم به ۲۴۲شهر در تمامی ۳۱استان کشور گسترش پیدا کرد.

رانندگان کامیون خواستار افزایش حقوق با در نظر گرفتن حق سختی کار، حق بازنشستگی با ۲۵سال سابقه هستند. آنان همچنین به اخاذی‌های رژیم چپاولگر به بهانه‌های مختلف مانند عوارض و نیز کمیسیون که کارگزاران رژیم در هر ترمینال بنا بر میل خود و بدون وجود چارچوبهایمشخص تعیین می‌کنند معترض می‌باشند. رانندگان همچنین خواستار توقف برخوردهای سرکوبگرانه پلیس راه با رانندگان معترض می‌باشند.

نمایندگان مجلس ارتجاع طی روز یکشنبه ۶خرداد طی تذکری به وزیر راه و شهرسازی آخوند حسن روحانی برخی از خواسته‌های رانندگان اعتصابی را این‌گونه فهرست کردند:
  • کافی نبودن سهیمه سوخت روزانه و ماهیانه کامیونها.
  • نداشتن بیمه تکمیلی و قرار نگرفتن شغل در ردیف مشاغل سخت و زیان آور و دریافت کارمزدهای نجومی و غیرقانونی توسط شرکتهای حمل‌‌ و نقل و فساد موجود در خرید و فروش بار در پایانه‌های بار علی الخصوص در بنادر و همین‌طور توزیع ناعادلانه بار و تضعیف سالنهای اعلام بار توسط مسئولان مربوطه.
  • کرایه‌های حمل‌‌ و نقل پاسخگوی هزینه‌های لاستیک و قطعات که ۶۰٪ افزایش یافته نیست.
روز ۶ خرداد ۷تن از نمایندگان مجلس آخوندی ضمن تذکری به وزیر راه و شهرسازی حسن روحانی از «۵۰۰هزار راننده ناراضی» خبر دادند.

مطالب مرتبط

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد